گالری عکس آیفون 7 اپل

گالری عکس آیفون 7 اپل ؛ نگاهی نزدیک به پرچم دار کوپرتینو

ساکنین کوپرتینو شب گذشته در مراسم تقریبا دو ساعته خود در سانفرانسیسکو، پس از حرف و حدیث‌های مختلف سرانجام از آیفون‌های نسل جدید تحت دو نسخه با نام‌های آیفون 7 و 7 پلاس رونمایی کردند. در این پست نگاهی خواهیم داشت به خصوصیات این گجت جدید و آلبوم عکس آیفون 7 را با هم مرور خواهیم کرد.

بدون شک در هنگامی که برای اولین بار آیفون 7 را در دست می‌گیرید، به شباهت غیر قابل انکار آن به آیفون‌های نسل قبلی پی خواهید برد. اپل به طور محسوسی در ساخت آیفون 2016، از آیفون 6 و 6 پلاس الگوبرداری کرده است، به طوری که شاید تنها تفاوت آن‌ها را بتوان در کمرنگ‌تر شدن خطوط آنتن دهی بدنه و افزایش سایز و برآمدگی لنز دوربین در قاب پشتی دانست.

طبق اعلام شرکت سازنده، آیفون‌های جدید قرار است در 5 رنگ نقره‌ای، طلایی رز گلد، طلایی، مشکی مات (مشکی خاکستری) و مشکی براق موسوم به Jet Black به بازار عرضه شوند. مدل جت بلک دارای بدنه‌ای بسیار براق و صیقلی بوده و  برای افرادی که خواهان در اختیار گرفتن یک گوشی لوکس هستند مناسب است.

البته این بدنه علی‌رغم اینکه از زیبایی خاصی برخوردار است، دارای معایبی از جمله لغزنده بودن در نسخه‌ آیفون 7 پلاس می‌باشد. در هر حال طبق اولین بررسی‌های به عمل آمده، استحکام تمام مدل‌ها تقریبا یک اندازه ارزیابی شده و بعید به نظر می‌رسد که به این آسانی‌ها بر روی قاب پشتی خش ایجاد شود.

به نظر می‌رسد مهندسان اپل، آیفون 7 را بر پایه مدل Jet Black طراحی کرده‌اند، زیرا این مدل از زیبایی خاصی برخوردار بوده که بدون شک علاقه‌مندان گوشی‌های اپل را به سمت خود جذب خواهد کرد.

در سوی دیگر امسال شاهد حذف دکمه فیزیکی از قاب جلویی آیفون هستیم. تا پیش از این شایعه گردیده بود که سرانجام سنسور تاچ آی‌دی با نمایشگر آیفون یکپارچه خواهد شد و دیگر نیازی به وجود دکمه هوم نیست.

در هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد اپل با توجه به اینکه بسیاری از دارندگان گوشی‌های آیفون به کار کردن با این دکمه عادت کرده‌اند، امسال صرفا تصمیم گرفته که یک کلید خازنی را جایگزین دکمه مکانیکی نماید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دکمه هوم جدید آیفون، همچون ترک‌پد مک‌بوک از قابلیت فورس تاچ پشتیبانی کرده و این یعنی آنکه که بر اساس میزان فشار اعمال شده بر روی آن، واکنش متفاوتی را بروز می‌دهد.

این نکته را هم بایستی متذکر شویم که آیفون 7 از قابلیت مقاومت در برابر آب بر اساس استاندارد آ‌ی‌پی 67 پیروی کرده و این یعنی آنکه قادر است در عمق نیم متری به مدت 30 دقیقه دوام آورد. یکی دیگر از دلایل جایگزین کردن مکانیزم دکمه هوم مکانیکی با نمونه خازنی می تواند مقاومت بیشتر نمونه خازنی در برابر نفوذ آب باشد.

در کنار قابلیت‌های ذکر شده، آیفون‌های جدید همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بدون بهره‌مندی از جک 3.5 میلی متری صدا به بازار عرضه می‌شوند. شرکت سازنده معتقد است که درگاه لایتینگ بهتر از جک 3.5 میلی متری قادر است صدا را منتقل کند و این در حالیست که از آن می‌توان برای کارهای دیگری همچون شارژ کردن دستگاه نیز استفاده کرد.

البته طبق نظر Phil Schiller’ و بسیاری از کارشناسان حوزه آی‌تی، این یک حرکت شجاعانه از سوی اپل قلمداد می‌شود زیرا در بازار کنونی معدود لوازم جانبی منتقل کننده صدا یافت می‌شود که با درگاه لایتینگ سازگاری داشته باشند.

در هر حال، با توجه به حذف جک 3.5 میلی متری صدا، در قسمت پایین قاب شاهد ایجاد تقارن هستیم، به طوری که در دو طرف درگاه لایتینگ اسپیکرهای استریو تعبیه شده است که گفته می‌شود 50 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی عمل می‌کنند. البته اپل برای ترغیب کردن تولید کنندگان محصولات جانبی، شب گذشته از یک هدفون وایرلس با نام AirPods نیز رونمایی کرده که البته برای خرید آن‌ها بایستی هزینه 159 دلاری را پرداخت نمایید. ناگفته نماند که شرکت سازنده، برای آن دسته از افرادی که مایل به پرداخت هزینه گزاف برای در اختیار گرفتن این ایرپودها نیستند، یک کانکتور درگاه لایتینگ نیز به صورت پیش‌فرض در جعبه آیفون‌های جدید تعبیه کرده که اتصال هدفون های سیمی را هم امکان‌پذیر می‌کند.

در رابطه با نمایشگر این محصول نیز باید اشاره کنیم که ابعاد و رزولوشن آن نسبت به مدل سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. البته شرکت سازنده مدعیست که نور پنل فورس تاچ آیفون 7، نسبت به مدل استفاده شده در آیفون 6 اس، دست کم 25 درصد شفاف‌تر است. البته در آزمایش‌های اولیه ما نیز این ادعا ثابت شده، به طوری که قادر خواهید بود با نمایشگر این محصول در زیر نور مستقیم خورشید نیز به راحتی کار کنید.

مدیران اپل شب گذشته مدت زمان زیادی را به بیان قابلیت‌های دوربین این محصول صرف کردند. بر این اساس آیفون 7 در قاب پشتی میزبان دوربین 12 مگاپیکسلی است و در سوی دیگر نیز آیفون 7 پلاس از دو لنز 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته لنز دوگانه 12 مگاپیکسلی آیفون 7 پلاس دارای زاویه‌ی گسترده‌ی 28 میلی‌متری و تله فوتو 56 میلی متری هستند. تکنولوژی دوربین محاسباتی آیفون به‌احتمال‌زیاد بر پایه‌ی تکنولوژی کمپانی Linx که سال گذشته به زیر مجموعه اپل اضافه گردید، توسعه پیدا کرده است.

لنز شش لایه با گشادگی دیافراگم f/1.8 این گوشی، زوم 2x اپتیکال را ارائه می‌دهد که با روش‌های نرم افزاری و به صورت دیجیتال تا 10x افزایش پیدا می‌کند. در سوی دیگر یک فلاش دوگانه ال ای دی با 50 درصد نور بیشتر نسبت به مدل سال گذشته این دوربین را همراه می‌کند. فناوری مشابه با زوم اپتیکال این دوربین را پیش‌تر در دوربین‌های PureView نوکیا مشاهده کرده بودیم که امکان زوم کردن بدون کاهش کیفیت تصاویر را به همراه داشته است.

بر اساس اولین بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر امکان بردن آیفون‌های جدید به حالت Depth Mode وجود نداشته، با این حال شرکت سازنده تا پایان سال، این قابلیت را تحت یک به‌روزرسانی تجمعی به آیفون 7 خواهد افزود.

و اما تراشه A10 به کار رفته در آیفون‌های نسل جدید که از آن به عنوان قدرتمندترین تراشه استفاده شده در گوشی‌های هوشمند تا به این لحظه یاد می‌شود، دارای شش هسته پردازشی مستقل بوده که 40 درصد قدرت پردازشی بیشتر نسبت به A9 را ارائه می‌کند. البته این تراشه در بخش رندر گرافیکی نیز نسبت به مدل سال گذشته 50 درصد بهتر عمل می‌کند.

در هر حال در جمع‌بندی نهایی به نظر می‌رسد اپل هنوز هم از سیاست‌های محافظه کارانه خود دست برنداشته، به طوری که همچنان سعی می‌کند با افزودن قابلیت‌های حداقلی، هر ساله نسخه‌ای جدید از گوشی آیفون را به بازار عرضه نمایند.

به عنوان مثال این شرکت هرچند عمر شارژ باتری را نسبت به مدل قبلی کمی افزایش داده، با این حال هنوز خبری از سازگاری آیفون با شارژرهای بیسیم که چند سالیست به وفور در بازار یافت می‌شوند نیست. به طور کلی شاید تنها مزیت‌های آیفون 7 نسبت به مدل سال گذشته را بتوان در حذف جک 3.5 میلی متری برای دسترسی به فضای بیشتر، قابلیت مقاومت در برابر آب، پردازنده قوی‌تر و دوربینی با تعداد پیکسل‌های بیشتر دانست.

گالری عکس آیفون 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. همه این گوشیا ازاولین سری تا آخریشون سرو ته یه کرباسن…فقط سامسونگ

  2. اینایی که گفتم با ارام بودم

  3. اینایی که گفتم با .ارام. بودم

  4. سلام میخواسنم بدونم ایفون 7 پلاس 16 گیگ اگه بخرم میشه با رم حافظشو زیاد کرد یا باید 128 گیگشو بخرم ؟

  5. دوست عزیز اگه توان خریدشو نداری این دلیل نمیشه بخای عیب و ایراد بیخود رو گوشی به این فوق العاده ای بذاری

  6. والا امسالم اپل هیچ غلطی نکرد

  7. به چه دردی میخوره وقتی نمیشه خریدتش