مقایسه‌ی میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷

مقایسه‌ی میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷

یکی از قابلیت‌هایی که شب گذشته اپل در کنفرانس رونمایی از اسمارت فون‌های جدید خود از آن صحبت کرد، ضد آب بودن آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است. این دو اسمارت فون از استاندارد IP67 برخوردارند و حالا می‌خواهیم ببینیم که میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در مقایسه با رقیب دیرینه‌ی خود یعنی گلکسی اس ۷ چه قدر است.

کلمه‌ی IP از مخفف دو کلمه‌ی Ingress Protection به معنای «محافظت در برابر ورود» گرفته شده و گجت‌های هوشمندی که تاییدیه‌ی مربوط به این استاندارد را دریافت میکنند، در برابر ورود موارد خارجی نظیر گرد و غبار، ذرات ریز و البته قطرات آب مقاومت بالایی دارند. حالا هرچه این مقاومت بالاتر می‌رود و معیارهای بیشتری رعایت می‌شوند، آن دیوایس استاندارد بالاتری را میگیرد و اینگونه است که گلکسی اس ۷ سامسونگ موفق به دریافت استاندارد IP68 می‌شود و آیفون های سری ۷ اپل از استاندارد IP67 بهره می‌برند. حالا در این مطلب قصد داریم که تفاوت این دو استاندارد و تاثیری که در میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷ می‌گذارند را بررسی کنیم.

مقایسه‌ی میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷

ابتدا لازم است بدانید که اعداد داخل استانداردهای IP دارای معنی متفاوتی هستند. عدد اول از سمت چپ که در استاندارد IP67، عدد ۶ است، میزان مقاومت در برابر ذرات گرد و غبار را مشخص می‌کند که در اینجا هر دو محصول یعنی آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ مقاومت کاملی دارند و ذرات کوچک معلق در هوا نمی‌توانند وارد مدارهای داخلی آنها شوند و اختلالاتی را در عملکرد دیوایس ایجاد کنند.

حالا به سراغ عدد دوم می‌رویم که میزان مقاومت در برابر نفوذ آب را نشان می‌دهد. میزان ضد آب بودن آیفون ۷ توسط این عدد مشخص می‌شود که دریافت استاندارد IP67 نشان می‌دهد که درجه‌ی مقاومت این محصول در اینجا ۷ است. عدد ۷ به معنای آن است که آیفون ۷ مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ آب دارد و شما می‌توانید تا عمق حداکثر ۳.۲ فوت (۱ متر) و به مدت نیم ساعت از آنها در زیر آب استفاده کنید، بدون این که مشکلی برایشان پیش بیاید و یا سخت افزار آنها آسیب ببیند؛ مطمئنا بارش باران و پاشیدن قطرات آب در محیط‌های مرطوب نیز دیگر هیچ تهدیدی برای اسمارت فون‌های جدید اپل ایجاد نخواهند کرد.

مقایسه‌ی میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷

حالا به سراغ میزان ضد آب بودن گلکسی اس ۷ سامسونگ می‌رویم، همانطور که خواندید، این محصول از استاندارد IP68 برخوردار است. عدد ۸ مشخص کننده‌ی درجه‌ی مقاومت اس ۷ در برابر نفوذ آب است، اما آیا این عدد لزوما به معنای آن است که میزان مقاومت این محصول از اسمارت فون اپل بالاتر است؟ بله پاسخ مثبت است اما نه به طور مشخص. در واقع استانداردهای سری IP به گونه‌ای هستند که در هر محصول نمایانگر میزان متفاوتی از مقاومت هستند و شما نمی‌توانید بگویید که دو محصول دارای استاندارد IP68، حتما دارای مقدار مساوی از مقاومت در برابر نفوذ آب هستند.

به همین دلیل بهتر است که به توضیحات خود سامسونگ که درباره‌ی گلکسی اس ۷ بر روی سایت رسمی‌اش منتشر کرده است، رجوع کنیم:

استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات آب به این معنی است که دیوایس شما به طور کامل در برابر نفوذ ذرات معلق در هوا مقاوم است و محافظت آن در برابر آب نیز به گونه‌ای است که می‌توانید از آن در عمق ۵ فوتی (۱.۵ متری) و به میزان ۳۰ دقیقه بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷ مشخص شد؟

مقایسه‌ی میزان ضد آب بودن آیفون ۷ در برابر گلکسی اس ۷

بله تقریبا می‌توانیم بگوییم که بر روی کاغذ، تفاوت میزان مقاومت این دو محصول در برابر نفوذ آب، نیم متر بیشتر در عمق است. در واقع بر روی کاغذ می‌توانیم بگوییم که اس ۷ مقاومت بیشتری از آیفون ۷ دارد و میت‌وانید آن را در عمق بیشتری از آب فرو ببرید، اما همانطور که گفتیم تمام اینها بر روی کاغذ است. در عمل توصیه می‌شود که اصلا هیچکدام از این دو اسمارت فون گران‌قیمت را با خود به داخل آب نبرید و تا زمانی که مجبور نشده‌اید، از تماس آنها با آب جلوگیری کنید.

بنابراین اگر بخواهیم اطلاعات بالا را جمع بندی کنیم، می‌توانیم بگوییم که هر دو محصول به طور کامل در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت دارند. اما میزان مقاومت آنها در برابر نفوذ آب کمی با هم تفاوت دارد و در این زمینه گلکسی اس ۷ عملکرد بهتری از آیفون ۷ اپل دارد. اما در نهایت باید بدانید که میزان مقاومت هیچ کدام از این دو اسمارت فون را نمی‌توانیم به طور دقیق مشخص کنیم و همانطور که اپل در سایت رسمی خودش توضیح داده است، میزان مقاومت در شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی ممکن است تغییر کند و رقم دقیقی وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*