بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

تنها ساعاتی قبل از رونمایی نسل جدید آیفون‌های اپل، کمپانی ال جی از مهمترین اسمارت فون خود در سال ۲۰۱۶ رونمایی به عمل آورد. ال جی وی ۲۰ (LG V20) پرچمدار جدید این برند کره‌ای است که احتمالا جاه‌طلبانه‌ترین و البته موفق‌ترین اسمارت فونی باشد که تا به حال توسط آنها تولید شده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی کامل داشته باشیم به تمام مشخصات ال جی وی ۲۰ و قدرت واقعی این گوشی جذاب را بررسی کنیم.

طراحی

ال جی وی ۲۰ دارای یک طراحی کاملا فلزی است و بر خلاف نسل قبلی خود که از بدنه‌ی پلاستیکی ساخته شده بود، ال جی تصمیم گرفته است که به سراغ ماده‌ی اولیه‌ی متفاوتی در این دیوایس برود. البته دو فاکتور مهم ال جی وی ۱۰ یعنی دوام بالا و قابلیت تعویض باتری، در این محصول هم حفظ شده است و به گفته‌ی خود کمپانی کره‌ای، ال جی V20 یک محصول «زیبای بادوام» است.

کمپانی کره‌ای با یک طراحی مدرن و با وزن کمتر تصمیم گرفته است که حضور جدی‌تری در میان برترین‌های بازار موبایل داشته باشد و ال جی وی ۲۰ با ابعادی معادل ۱۵۹.۷ در ۷۸.۱ در ۷.۶ میلی‌متر طول، عرض و ضخامت تولید شده است. با مقایسه‌ی این گوشی ۱۷۴ گرمی با ال جی وی ۱۰ که دارای ۱۹۲ گرم وزن و ۱۵۹.۶ در ۷۹.۳ در ۸.۶ میلی‌متر طول، عرض و ضخامت بود، متوجه می‌شوید که ال جی با حفظ همان ابعاد، توانسته است یک محصول سبک‌تر و باریک‌تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

جالب است بدانید که در ساخت ال جی وی ۲۰ از فلزی به نام AL 6013 استفاده شده است که معمولا در صنایع تولید هواپیما و قایق کاربرد دارد. مدل وی ۲۰ با این ماده‌ که ۲۴ درصد مقاوم‌تر از پلاستیک است، در سه رنگ تیتانیومی، نقره‌ای و صورتی به فرورش می‌رسد. ال جی که در چند سال اخیر موفق شده است چند بار لقب اولین را در دنیای اسمارت فون‌ها به خود اختصاص دهد، این بار هم با یک نوآوری جدید به میان کاربران آمده است و اولین گوشی هوشمند تمام فلزی دنیا را تولید کرده که پنل پشتی آن قابل جدا شدن و باتری آن قابل بیرون آوردن توسط کاربر و تعویض است.

ال جی برای راحت‌تر شدن کار کاربران، یک مکانیزم دکمه‌ای را برای جدا کردن درب قسمت قرارگیری باتری ایجاد کرده که با فشار دادن، کاربران به راحتی می‌توانند آن را از بدنه جدا کنند و نیازی به کلنجار رفتن با پنل پشتی نخواهد بود. البته باید بدانید که علیرغم قابلیت جدا شدن درب و باتری، ال جی وی ۲۰ به هیچ وجه ماژولار نخواهد بود و احتمالا ال جی این قابلیت را تنها برای اسمارت فون‌های پرچمدار سری جی خود باقی خواهد گذاشت.

نمایشگر

ال جی V20 دارای دو نمایشگر است که یکی از آنها به عنوان نمایشگر اصلی ایفای نقش خواهد کرد. نمایشگر اصلی این دیوایس یک پنل ال سی دی ۵.۷ اینچی با رزولوشن کواد اچ دی (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است که تراکم پیکسلی آن معادل ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ است. البته کمپانی سازنده اعلام نکرده است که از فناوری Quantum Dot یا چه فناوری خاصی در تولید نمایشگر این اسمارت فون استفاده کرده است.

نمایشگر دوم این محصول نیز مشابه ال جی وی ۲۰ قرار است برای نمایش مواردی نظیر ساعت، اعداد، نام‌ها و دیگر نوتیفیکیشن‌های کوتاه به کار برود. همانطور که در تصویر می‌بینید، این نمایشگر جانبی در بالای نمایشگر اصلی و به صورت یک نوار حاشیه‌ای قرار گرفته است که شاید در وهله‌ی اول متوجه حضور آن نشوید.

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

این نمایشگر نسبت به ال جی وی ۱۰ قابلیت نمایش تعداد ارقام و کاراکترهای بیشتری را دارد (افزایش از ۱۴ رقم به ۲۴ رقم) و علاوه بر افزایش کنتراست، حالا سطح روشنایی آن هم از ۳۵ nit به ۶۸ nit افزایش پیدا کرده است.

یکی از قابلیت‌های جذاب این نمایشگر دوم این است که ال جی وی ۲۰ به صورت هوشمند، والپیپر اصلی دیوایس را با توجه به امضای شما در این نمایشگر تغییر می‌دهد تا یک افکت جذاب را شاهد باشید.

مشخصات سخت افزاری ال جی وی ۲۰ (LG V20)

کمپانی کره‌ای تقریبا تمام تلاش خود را در بخش سخت افزاری متمرکز کرده است تا شما با یک محصول هوشمند بسیار قدرتمند طرف باشید. ال جی وی ۲۰ از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ (۲ هسته‌ی ۲.۱۵ گیگاهرتزی و ۲ هسته‌ی ۱.۶ گیگاهرتزی) به همراه پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند آدرنو ۵۳۰ بهره می‌برد.

۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع پنلهای سریع LPDDR4، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی مجهز به فناوری UFS 2.0 و قابلیت افزایش از طریف کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی تا سقف ۲ ترابایت و باتری با ظرفیت شارژدهی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر مشخصات جدیدترین محصول تولید شده توسط ال جی هستند.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی ال جی وی ۲۰، مشخصات صوتی آن است. سازندگان از چهار چیپست صوتی قدرتمند DAC در تولید آن استفاده کرده اند و در تمام آزمایش‌هایی که با هدفون‌ها و هدست‌های بسیار قدرتمند صورت گرفته است، کیفیت صدای بسیار بالا، سیستم کاهش نویز، رنج داینامیک بالا و حفظ ویژگی‌های موسیقی از ابتدا تا انتها به دست آمده است؛ بنابراین وی ۲۰ به یکی از مهمترین و جذاب‌ترین محصولات برای عاشقان موسیقی تبدیل خواهد شد.

ال جی همچنین از همکاری کمپانی Bang & Olufsen برای ارتقای ویژگی‌های پخش صدای اسمارت فون جدید خود بهره برده است و البته تمام نسخه‌های ال جی V20 (به غیر از نسخه‌های مخصوص آمریکا) به همراه ایرفون‌های این کمپانی عرضه خواهند شد. ماژول ضبط صدای وی ۲۰ قادر است صدا را به صورت استریو با نرخ 24 bit/192kHz و در فرمت FLAC ذخیره کند که مطمئنا بالاترین کیفیت صدا را در اختیار کاربران خواهد گذاشت.

البته از دیگر مشخصات مدل وی ۲۰ می‌توانیم به فناوری ارتباطی وای فای (a/b/g/n/ac)، بلوتوث ۴.۲، پورت یو اس بی ۲.۰، چیپست ان اف سی و البته نسخه‌ی ۳.۰ فناوری شارژ سریع Quick Charge کمپانی کوالکام اشاره داشته باشیم.

نرم افزار

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

یکی از مهمترین مشخصات ال جی وی ۲۰ در بخش نرم افزاری این است که این محصول اولین اسمارت فونی است که به همراه اندروید ۷.۰ نوقا و به صورت رسمی رونمایی می‌شود. البته دو اسمارت فون Pixel و Pixel XL که در آینده‌ای نزدیک توسط گوگل عرضه می‌شوند، احتمالا به اندروید ۷.۱ مجهز باشند، اما مطمئنا این افتخاری بزرگ برای ال جی محسوب می‌شود که توانسته است پرچمدار جدید خود را با بالاترین پلتفرم نرم افزاری ممکن عرضه کند.

وی ۲۰ از تمام قابلیت های این نسخه از اندروید نظیر پتشیبانی از کار مالتی تسکینگ در حالت Multi-window، پاسخ‌دهی مستقیم، Doze حالت، بزرگنمایی بر روی صفحه و قابلیت‌های ذخیره‌سازی جدید بهره خواهد برد و البته رابط کاربری سبک و جذاب ال جی نیز بر روی آن قرار می‌گیرد.

دوربین

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

ال جی در بخش مشخصات دوربین نیز تقریبا قدرتی معادل دو برابر مدل قبلی را برای وی ۲۰ به ارمغان آورده است و بر روی پنل پشتی، این اسمارت فون از یک ساختار دوگانه بهره می‌برد. دوربین اصلی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه‌ی نوردهی F1.8 و میدان دیدی معادل ۷۵ درجه خواهد بود که البته یک دوربین کمکی ۸ مگاپیکسلی با دریچه‌ی نوردهی F2.4 و میدان دید ۱۳۵ درجه‌ای نیز در کنار آن وجود خواهد داشت.

یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری به صورت عریض و به صورت نرمال نیز برای تصویربرداری سلفی وجود خواهد داشت که البته به لطف دریچه‌ی نوردهی F1.9 آن، تصاویر نسبت به ال جی وی ۱۰ حدود ۳۴ درصد روشن‌تر ذخیره خواهند شد.

کمپانی کره‌ای در ساخت دوربین ال جی وی ۲۰ از یک تکنیک جدید برای ایجاد قابلیت تثبیت تصاویر استفاده کرده است که با ترکیب اطلاعات دریافتی از ژیروسکوپ برای تثبیت الکترونیکی و تثبیت دیجیتال به همراه آنالیز موقعیت تصویر، کاری می‌کند که تمام تکان‌ها، لرزش‌ها و پارازیت‌های موقتی حذف شوند و خریداران وی ۲۰ یک تجربه‌ی ناب و پایدار عکاسی را تجربه کنند.

بررسی مشخصات ال جی وی ۲۰ ؛ پرچمدار قدرتمند کره‌ای با نمایشگر ۵.۷ اینچی

سیستم فوکوس خودکار هیبرید این گوشی با ترکیب سه قابلیت LDAF ،PDAF و Contrast AF باعث خواهند شد که فوکوس خودکار در هر شرایطی با ترکیب قابلیت تشخیص صحنه وارد عمل شود و چه در محیط‌های بسته و چه در فضای باز و هنگام تصویربرداری از سوژه‌های متحرک، کاربران بتوانند به خوبی بر روی سوژه‌ی مورد نظر خود تمرکز داشته باشند و تصویر را با محوریت آن سوژه شکار کنند.

در بخش فیلمبرداری نیز امکان بهره برداری از فوکوس خودکار و قفل کردن بر روی سوژه‌های مورد نظر وجود خواهد داشت و البته ۸ حالت پیشفرض نیز برای فیلمبرداری در ال جی V20 قرار داده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد با اعمال افکت‌های خودکار، از فیلمبرداری با کیفیت بالای صدای ذخیره شده لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. شاهکاره…دمش گرم ال جی ترکونده

  2. هوووررررااااا..جانم الجی…عاشقتم…