مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

مقایسه تصویری ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2

همانطور که می‌دانید شرکت سامسونگ به تازگی از هفتمین ساعت هوشمند خود رونمایی کرده است. غول کره‌ای تکنولوژی در طی برگزاری نمایشگاه IFA 2016 ساعت هوشمند گیر اس 4(Gear S3) را در دو نسخه معرفی کرد. اکنون در گجت نیوز قصد داریم که مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 را با ساعت هوشمند Gear S2 انجام دهیم تا ببینیم چه تفاوت هایی بین این دو نسل وجود دارد.

در حال حاضر ساعت‌های هوشمند بسیاری در بازار جهانی موجود است که توسط شرکت‌های مختلف تکنولوژی ارائه شده‌اند که این ساعت‌ها یا همان اسمارت واچ‌ها هریک ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارند، اکنون تکنولوژی رو به گجت‌های پوشیدنی پیشرفت کرده و به زودی ساعت هوشمند هم مانند گوشی‌های هوشمند به یک دیوایس ضروری تبدیل خواهد شد. حال بهتر زمان را از دست ندهیم و زودتر مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 را با  Gear S2 انجام دهیم.

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2

ابعاد

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ از لحاظ بدنه دقیقا نسخه سال گذشته است، البته نسخه‌های دیگری هم از Gear S2 به بازار عرضه شد، اما به صورت کلی دارای تقریبا یک استایل هستند. همانطور که در ابتدا اعلام کردیم ساعت هوشمند Gear S3 سمسونگ در دو نسخه معرفی شده که تصویر آن در بالا پیدا است، اندازه و ابعاد هر دو نسخه کاملا هم اندازه و تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. این اندازه کاملا مناسب یک ساعت هوشمند مدرن است و به صورت کلی چیزی از یک ساعت هوشمند لوکس کم ندارد.

وزن

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

وزن یکی از اصل‌های مهم در خرید ساعت‌های معمولی و ساعت هوشمند است، بسیاری از افراد به وزن ساعت‌ها در زمان خرید توجه می‌کنند و بسیاری هم خیر، وزن ساعت باید به گونه‌ای باشد که کاربر از استفاده آن خسته نشود. در مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2 تفاوت وزنی هم اعلام شده، این ساعت هوشمند جدید تقریبا بین 30 تا 38 درصد از ساعت هوشمند سال گذشته سنگین‌تر است. همانطور که در تصویر بالا پیدا است نسخه Gear S3 frontier از نسخه کلاسیک این ساعت هوشمند 8 درصد سنگین‌تر است.

ساختار بدنه

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

در طراحی این ساعت هوشمند مانند سال گذشته ناهنجاری‌های روی دسته و بدنه فولاد ضدزنگ وجود دارد. در نگاه به تصاویر این ساعت هوشمند بدون شک یک ساعت واقعی در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود. در ساخت این ساعت هوشمند از بهترین مواد استفاده شده و زیبایی آن در حال حاضر همتایی ندارد.

صفحه نمایش

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

هردو ساعت هوشمند فوق دارای گوریلا گلس 3 هستند که استاندارد مهمی در صنعت لوازم الکترونیک همراه است. در ساخت Gear S3 از برند جدیدی با نام SR+ در ترکیب صفحه نمایش استفاده شده است. آنطور که پیدا است این استاندارد مقاومت بیشتری را در برابر ضربه و غیره دارد.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

همانطور که می‌دانید استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ بسیار راحت تر است. اندازه صفحه نمایش Gear S2 تقریبا 1.3  اینچ بوده و نسل قبلی این ساعت 1.2 اینچ است. اندازه صفحه نمایش به صورت کلی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وضوح صفحه نمایش

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

نسل جدید ساعت‌های هوشمند ساموسنگ درست همانند نسل گذشته دارای وضوح 360 در 360 پیکسل است و تنها تفاوت آن‌ها در تراکم پیکسل بوده که به ترتیب Gear S3 دارای 278 ppi و Gear S2 دارای 302 ppi است. تراکم پیکسل Gear S2 بالاتر از نسل جدید است و در این مرحله از مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2 نسل قبل برنده است.

نوع صفحه نمایش

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

شرکت سامسونگ در تولید دستگاه‌ها و محصولات حود از AMOLED در ساخت صفحه نمایش استفاده می‌کند و این مورد هم برای ساعت‌های هوشمند استثنا است. هردو ساعت هوشمند فوق به پانل AMOLED مجهز هستند.

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن ( Always-on display ( AOD

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

صفحه AMOLED یک انتخاب عالی برای گجت‌های پوشیدنی است، چراکه قادر به نمایش جزئیات بیشتری در صفحه نمایش است. ویژگی AOD یا صفحه نمایش همیشه روشن در مدل‌های سال گذشته بدون رنگ و جزئیات بود، اما اکنون مدل پرچم‌دار ساعت هوشمند سامسونگ این ویژگی را دارا است و تفاوت عمده آن‌ها در روشنایی بیشتر است.

چرخش قاب

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

شرکت سامسونگ تصمیم گرفت که امسال ویژگی چرخش صفحه نمایش را در ساعت هوشمند جدید ارائه دهد. چرخش آن باعث بصری‌ تر شده و رویکرد کلی آن در ساعت هوشمند عالی است.

مقاومت در برابر آب

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

هردو ساعت هوشمند دارای گواهینامه IP68 هستند و ضدآب بودن آن‌ها تایید شده است و در انجام آزمایشات مختلف نتیجه تقریبا یکسانی اعلام شده است. البته از ظر کلی ضدآب بودن یک ساعت هوشمند اصل بسیار مهمی است. این ساعت هوشمند تا عمق یک متری آب بدون آسیب باقی خواهد ماند.

باتری

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

باتری هم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در زمان خرید یک ساعت هوشمند است، ساعت هوشمند جدید سامسونگ به باتری 380 میلی آمپری و نسل قبلی آن به باتری 250 میلی آمپری مجهز است. Gear S2 بین 2 تا 3  روز توانایی روشن ماندن را دارد و Gear S3 بیشتر از 4 روز قادر است که انرژی خود را تامین کند. در این مرحله از مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2 نسل جدید برنده است.

قابلیت شارژ بیسیم

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

هردو نسخه از ساعت هوشمند سال جاری یعنی دو نسخه Gear S3 و نسخه سال گذشته دارای قابلیت شارژ وایرلس هستند.

سیستم عامل

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

شرکت سامسونگ هنوز هم از سیستم عامل اختصاصی خود در ساخت ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کند. هردو این ساعت‌ها به سیستم عامل تایزن مجهز هستند.

سازگاری با اندروید

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

ساعت هوشمند جدید Gear S3 با سیستم عامل اندروید سازگار است و استفاده آن‌ها تنها به گوشی‌های هوشمند سامسونگ محدود نمی‌شود.

سازگاری با آیفون

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

شرکت سامسونگ اعلام کرده که Gear S2 و S3 به گوشی‌های هوشمند آیفون متصل می‌شوند و سازگاری کامل را با آن‌ها دارند، اما هنوز تایید نشده که چه اتفاقی برای این امر خواهد افتاد و هنوز مشخص نیست که Gear S3 با این ویژگی به بازار عرضه می‌شود یا خیر.

قابلیت استفاده از ساعت های هوشمند به عنوان تلفن همراه

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

هردو مدل ساعت هوشمند Gear S2 از اتصال 3 جی پشتیبانی می‌کنند و در میان نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ فقط S3 frontier از سیم کارت و اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند.

جی پی اس

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

در نسل قبلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی Gear S2 ویژگی جی پی اس فقط شامل نسخه 3 جی آن می‌شود، اما تمامی مدل‌های Gear S3 سامسونگ از قابلیت جی پی اس برخوردار هستند.

نمایشگر ضربان قلب

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

یکی از ویژگی‌های مهم ساعت‌های هوشمند مجهز بودن به سیستم ضربان قلب است، ساعت‌های هوشمند سامسونگ دارای مانیتور ضربان قلب هستند و ضربان قلب کاربر را در صفحه نمایش نشان می‌دهند.

سیستم پرداخت Samsung Pay

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

این روزها سیستم‌های پرداخت همراه بسیاری وجود دراد که توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده است، شرکت سامسونگ هم دارای سیستم پرداخت همراه اختصاصی خود است که آن را در دستگاه‌های جدید خود اضافه می‌کند که تراشه NFC وظیفه برقراری ارتباط در آن را با پایانه‌ها بر عهده دارد.

تاریخ عرضه

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ در طی نمایشگاه IFA 2016 برلین معرفی شد، اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز اعلام نشده است، اگر جدول زمانی سامسونگ درست باشد، این انتظار را داریم که ساعت هوشمند جدید سامسونگ در ماه اکتبر همانند سال گذشته به بازار عرضه شود.

قیمت

مقایسه ساعت هوشمند Gear S3

 

اکنون مقایسه ساعت هوشمند Gear S3 با Gear S2به اتمام رسیده و تمامی جزئیات این دو را در کنار هم بررسی کردیم. متاسفانه هنوز قیمت این دستگاه همانند تاریخ عرضه آن مشخص نشده است، اما به عنوان یادآوری نسخه معمولی Gear S2 دارای قیمت 300 دلاری بود و نسخه کلاسیک آن 350 دلار قیمت داشت. به هر حال سامسونگ فبلت جدیدی را با نام گلکسی نوت 7 در بازار دارد و شاید آغاز فروش ساعت هوشمند جدید هم در فروش کلی هردو دیوایس تاثیر داشته باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده جدید ترین مدل های پاور بانک با بهترین قیمت و انواع هندزفری بلوتوث حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*