مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد

مقایسه اکسپریا ایکس زد با گلکسی نوت 7؛ دوربینی تحسین برانگیز در برابر صفحه خمیده

با توجه به رونمایی سونی از پرچم‌دار جدید خود و همزمان شدن آن با عرضه تازه‌ترین گوشی از سری فبلت‌های سامسونگ، مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند جذاب باشد. هر دو این محصولات دارای شناسه‌های خاص به خود نظیر قلم هوشمند، صفحه خمیده و یا دوربین قدرتمند هستند که می‌تواند مقایسه آن‌ها با هم جالب توجه باشد.

پس از مقایسه پرچم دار جدید سونی یعنی گوشی اکسپریا ایکس زد (Xperia XZ) با اچ تی سی 10 و آیفون 6 اس اکنون نوبت به پرچم دار تازه وارد سری نوت سامسونگ ، یعنی گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) رسیده است.

بدون شک گلکسی نوت 7 یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های سال جاری خواهد بود. محصولی که سامسونگ چندین هفته قبل آن را رسماً رونمایی کرد و خیلی سریع روانه بازار شد. با این حال طی روزهای گذشته مشکلات فراوانی نظیر آتش سوزی گلکسی نوت 7 از سوی خریداران این فبلت گزارش شده است اما ما قصد نداریم به آن‌ها بپردازیم و در این مقاله هدف دیگری را دنبال می‌کنیم.

گلکسی نوت 7 در واقع نخستین عضو خانواده گلکسی‌ نوت‌های سامسونگ لقب گرفت که در دو سمت صفحه نمایش خود از صفحه خمیده به سبک اس 7 اج بهره می‌برد. بدون شک وجود چنین ویژگی در یک محصول غول پیکر 5.7 اینچی می‌تواند موجب شود تا اگر اندازه صفحه اس 7 اج مورد پسند شما نبود و نیازمند دیوایس بزرگ‌تر همراه با تکنولوژی صفحه خمیده بودید، این گزینه را با تقریباً همان مشخصات داخلی تهیه کنید.

مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد

از دیگر جاذبه‌های سری گلکسی نوت سامسونگ قلم هوشمند (S Pen) است که با ارائه قابلیت‌هایی کاربردی و مناسب، این فبلت‌ها را به گزینه‌ایی مناسب برای یک تجربه عالی از استفاده تلفن هوشمند همراه با یک قلم تبدیل می‌کند. گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) حاوی یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 2K خواهد بود و همانطور که ذکر شد در دو سمت آن صفحات خمیده‌ای تعبیه شده‌اند. این فبلت همچنین دارای رم 4 گیگابایتی، تراشه اگزینوس 8890، اسکنر اثر انگشت همراه با یک اسکنر عنبیه چشم و یک باتری حجیم 3,500 میلی‌آمپری (پشتیبانی کننده از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم) است.

از نظر دوربین نیز گلکسی نوت 7 کاملاً مشابه با دوربین‌های خانواده اس 7 است. این گوشی هوشمند از یک لنز 12 مگاپیکسلی با بهره گیری از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، سیستم OIS و فلش LED استفاده می‌کند.

دوربین؛ ملاکی خوب برای مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد

مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زددر آنسوی میدان، شاهد حضور پرچم‌دار جدید شرکت سونی، گوشی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) هستم که به زودی روانه بازارهای بین‌المللی می‌شود. بی تردید با توجه به تازه وارد بودن هر دوی این محصولات به دنیای تکنولوژی، مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد می‌تواند جذابیت‌های خاص به خودش را داشته باشد.

در مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد نمی‌توانیم برنده‌ی مطلق را هیچ کدام از این دو بدانیم و تنها ویژگی‌های این دو گوشی‌ست که می‌تواند هر یک از آن‌ها را برتر از دیگری عنوان کند. سونی اکسپریا ایکس زد از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، پردازنده اسنپدراگون 820، دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی، 3 گیگابایت رم و یک باتری 2,900 میلی‌آمپری (با پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 3.0) بهره می‌برد.

مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد

بدون شک دوربین پرچم‌دار جدید سونی می‌تواند یکی از بارز‌ترین بخش‌های مهم این محصول باشد که ژاپنی‌ها سرمایه گذاری عظیمی را بر روی آن انجام داده‌اند. در زیر به مقایسه گلکسی نوت 7 با اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) از نظر مشخصات کلی پرداخته ایم :

گوشیSamsung Galaxy Note 7Sony Xperia ZX
صفحه نمایش5.7 اینچ5.2 اینچ
رزولوشن2560 در 1440 پیکسل1080 در 1920 پیکسل
نسبت صفحه به بدنه78.0 درصد70.9 درصد
ابعاد153.5 در 73.9 در 7.9 میلی‌متر146 در 72 در 8.1 میلی‌متر
دوربین اصلی12 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.7 – فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، سیستم OIS، فلش LED23 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.0 – فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، فلش LED
دوربین فرعی5 مگاپیکسل – دیافراگم f/1.713 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.0
تراشهاگزینوس 8890 اکتااسنپدراگون 820
پردازنده گرافیکیMali-T880 MP12آدرنو 530
ظرفیت رم4 گیگابایت3 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت32/64 گیگابایت
پشتیبانی از حافظه خارجیبلهبله
باتری3,500 میلی‌آمپر جدانشدنی – پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم2,900 میلی‌آمپر جدانشدنی – پشتیبانی از شارژ سریع (Quick Charge 3.0)
درگاه ارتباطیUSB Type-C قابل برگشتUSB Type-C قابل برگشت

به نظر شما برنده میدان کدام گوشی‌ست ؟

فروشگاه اینترنتی جانبی بهترین قیمت رم موبایل و متنوع ترین مدل های شارژر وایرلس موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016