مقایسه آیفون 6 اس و سونی اکسپریا XZ

مقایسه سونی اکسپریا XZ و آیفون 6 اس؛ سامورایی جدید ژاپنی‌ها در برابر محبوب آمریکایی

سونی اکسپریا XZ رسماً معرفی شده و حالا فرصت خوبی‌ست تا دردانه جدید ژاپنی ها را با پزچم داران قدرقدرت سایر کمپانی ها مقایسه کنیم.پس از مقایسه سونی اکسپریا ایکس زد با اچ تی سی 10، حالا به سراغ پرچم دار پرطرفدار کمپانی اپل، یعنی آیفون 6 اس (iPhone 6S) رفته ایم تا اکسپریا XZ را با آن مقایسه کنیم.پس در ادامه با گچت نیوز همراه باشید تا ببینیم، سامورایی جدید ژاپنی‌ها در برابر محبوب آمریکایی چگونه ظاهر خواهد شد.

به طور معمول هر محصولی که رونمایی می‌شود، علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی سعی می‌کنند تا هر چه بیشتر با زوایای آن آشنا شوند و آن را با سایر محصولات هم رده مقایسه کنند. سونی اکسپریا XZ پرچم‌دار جدید کمپانی ژاپنی سونی است، محصولی که با هدف بازگرداندن محبوبیت از دست رفته گوشی‌های سونی از بازارهای بزرگ جهانی به روی کار آمده است.

با ورود خانواده اکسپریا ایکس و جایگزینی آن‌ها با محصولات سری زد، عملاً سونی سعی کرد تا با اعمال تغییراتی در ظاهر و البته مشخصات سخت افزاری گوشی‌های خود، ورق را به سمت خود بازگرداند. اینک از نام اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) این‌گونه می‌توان برداشت کرد که سونی با ادغام نام ایکس و زد قصد دارد همچنان از علاقه‌مندان سری زد گوشی‌های ژاپنی اکسپریا که چندین سال عاشقانه یکی پس از دیگری محصولات این خانواده را تهیه می‌کردند دلجویی کند و به نوعی پیوندی بین این دو خانواده به وجود آورد.

مقایسه آیفون 6 اس و سونی اکسپریا XZ

در حالی که چند روز بیشتر تا رونمایی اپل از تازه‌ترین نسل گوشی‌های آیفون باقی نمانده، قصد داریم در این مقاله مقایسه‌ای را بین سونی اکسپریا XZ و پرچم‌دار فعلی اپل، آیفون 6 اس داشته باشیم.

آیفون 6 اس سپتامبر سال گذشته رونمایی شد. این محصول از یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل و تراکم پیکسلی 325ppi برخوردار است. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند باید به وجود یک باتری 1715 میلی‌آمپری، 2 گیگابایت رم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، تراشه Apple A9، پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای PowerVR GT7600 و حافظه داخلی 16/64/128 گیگابایتی اشاره کرد.

در سمت دیگر پرچم‌دار جدید سونی قرار دارد. سونی اکسپریا XZ از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 424ppi بهره می‌برد. البته این صفحه نمایش با تکنولوژی‌های اختصاصی تریلومینوس و موتور X-Reality خود شرکت سونی نیز بهره می‌برد تا بتوانید کیفیت قابل قبولی از تصاویر را مشاهده کنید.

مقایسه آیفون 6 اس و سونی اکسپریا XZ

از دیگر مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد باید به وجود یک تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 (دو پردازنده 2.15 گیگاهرتزی همراه با دو پردازنده 1.6 گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی آدرنو 530، رم 3 گیگابایت، حافظه 32/64 گیگابایتی، درگاه مدرن نوع C، دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی هوشمند همچنین از یک باتری 2,900 میلی‌آمپری بهره می‌برد که قادر است از تکنولوژی شارژ سریع (Quick Charge 3.0) پشتیبانی کند. در ادامه توجه شما را به جدول مشخصات این دو گوشی هوشمند جلب می‌کنیم:

جدول مشخصات آیفون 6 اس و سونی اکسپریا XZ

گوشی

iPhone 6S

Sony Xperia ZX

صفحه نمایش4.7 اینچ5.2 اینچ
رزولوشن730 در 1334 پیکسل1080 در 1920 پیکسل
نسبت صفحه به بدنه65.6 درصد70.9 درصد
ابعاد138.3 در 67.1 در 7.1 میلی‌متر146 در 72 در 8.1 میلی‌متر
دوربین اصلی12 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.2 – فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فلش دوگانه LED23 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.0 – فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، فلش LED
دوربین فرعی5 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.213 مگاپیکسل – دیافراگم f/2.0
تراشهApple A9اسنپدراگون 820
پردازنده گرافیکیPowerR GT7600آدرنو 530
ظرفیت رم2 گیگابایت3 گیگابایت
حافظه داخلی16/64/128 گیگابایت32/64 گیگابایت
پشتیبانی از حافظه خارجیخیربله
باتری1,715 میلی‌آمپر جدانشدنی2,900 میلی‌آمپر جدانشدنی – پشتیبانی از شارژ سریع (Quick Charge 3.0)
درگاه ارتباطیUSB v2.0 قابل برگشتUSB Type-C قابل برگشت

حالا انتخاب با شماست، آیفون سال گذشته را قدرتمندتر می‌بینید یا سامورایی تازه وارد را ؟

فروشگاه اینترنتی جانبی مجموعه بی نظیر از اسپیکر بلوتوث با بهترین قیمت بازار و انواع مختلف لنز گوشی موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. خدایی سونی چیز دیگه س، ایفون فقط گرانه

  2. هر دو عالین.ولی من که کاربر اندرویدی هستم xz رو میپسندم.هر چند اپل هم عالیه.به نظر من اپل و سونی بهترین اسمارت فون های دنیارو تولید میکنند.

  3. با سلام این دوربین ۲۳ سونی خیلی مزخرفه درضمن‌ ایفون خیلی بهتره

  4. بعضی از دوستان می خوان سونی یه گوشی دایره ای بزنه. طراحی تکراری یعنی چی؟ تمام اسمارت فورن ها داری یک هویت هستند که المان های ثابتی داره.این تو همه گجت ها و حتی خودرو هم وجود دارد. اگه سامسونگ یه تحول اساسی ایجاد کرد به خاطر انتقادهایی بود که بهش ش. آیا بین س6 و س7 تفاوت زیادی مشاهده میشه. آدم شک می کنه بعضی های به خاطر فروش سامسونگ با اهداف تبلیغاتی به طراحی سونی ایرادی می گیرن. از طریف دیگه اگه دوستان مخالف یه مطالعه ای روی آلیاژ استفاده شده در سونی xz و حاشیه ها داشته باشند می بینند که تغییر اساسیه . خواهشا منصفانه نظر بدید

  5. سلیقه نداری. وگرنه اپلو سونی جز قشنگ ترین گوشیانن مطمءنا او گوشی0300تتی دستت خیلی نازه گرچه خودم الان دارم با گلکسی gioنظر میدمصفحه z5شکسته 🙁

  6. من فقط در مورد دوربین نظر میدم باید بگم سونی به راحتی دوربین ایفون رو قورت میده و سلام

  7. این سونی کی میخواد آدم بشه و یه گوشی با طراحی امروزی تولید کنه؟
    یوقور- بد دست- زشت

  8. به نظر من که از هردو شرکت دیوایس دارم
    مقایسه دیواس های اندرویدی با ios درست نیست
    ولی
    در حال حاضر xz نسبت به 6s بهتر هست

    اما بهتره که xz با ایفونی که قراره معرفی بشه مقایسه کنیم