بطری های پلاستیکی

نوشیدن آب گرم در بطری های پلاستیکی می تواند خطرناک باشد

دانشمندان هشدار می‌دهند آب بطری های پلاستیکی که برای مدتی طولانی در یک محیط گرم بوده‌اند  می تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

یک گروه تحقیقاتی روی 16 نوع آب معدنی از شرکت های مختلف تحقیقی انجام داد. آن‌ها آب معدنی ها را در دمای 158 درجه فارنهایت (70 درجه سلسیوس) به مدت چهار هفته نگهداری کردند (بدترین حالتی که ممکن است برای یک مصرف‌کننده بیفتد.)

آن‌ها بعد از گذشت چهار هفته مشاهده کردند که آنتیموان و بیسفنول آ (BPA) درون آب افزایش پیدا کرده است.

بطری های پلاستیکی آب معدنی از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده‌اند. وقتی گرم شوند دو ماده شیمیایی آنتیموان و بیسفنول آ که به بی‌پی‌ای (BPA) معروف است را آزاد می‌کنند.

با اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است: بیسفنول آ (BPA) در مقادیر کم مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد؛ اما همچنان تحقیقات روی تأثیرات شیمیایی ادامه دارد.

بعضی از مقامات بهداشتی ازجمله افراد کلینیک مایو عقیده دارند که این مواد شیمیایی می‌تواند تأثیرات منفی روی سلامت کودکان داشته باشد.

طبق گفته سازمان بین المللی تحقیقات سرطان، آنتیموان، عنصری سرطان زا می‌باشد.

Lena Ma پروفسور دانشگاه علوم خاک و آب فلوریدا، رهبری گروهی که روی 16 نوع مختلف آب معدنی تحقیق انجام داد را بر عهده داشت. او می‌گوید:

بر اساس تحقیقی که انجام دادیم، به نظر می‌آید نگهداری آب در مکان های گرم، مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد اما برای اطمینان از سالم ماندن انواع دیگر آب های معدنی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

تحقیقات Lena Ma نشان داد: در آن چهار هفته، هرچه دمای بطری ها بیشتر می‌شد، میزان آنتیموان و بیسفنول آ (BPA) هم افزایش می‌یافت.

همچنین Lena Ma درباره نگهداری بطری های آب در محیط گرم به مدت طولانی (چند هفته) و نگهداری آن‌ها درون ماشین در روزهای گرم تابستان هشدار داد.

او همچنین می‌گوید:

به نوشیدنی های دیگر که درون بطری ها یا ظروف پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات هستند مانند شیر، قهوه و نوشیدنی های اسیدی (مثل نوشابه) هم باید توجه بیشتری شود. ما فقط بر روی آب تحقیق کردیم و این در حالتی است که اگر روی نوشیدنی های اسیدی تحقیق کنیم، ممکن است به نتایج دیگری برسیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*