قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

قیمت، مشخصات و نگاهی عمیق‌تر به سونی اکسپریا ایکس زد؛ دوربین و دیگر هیچ

کمپانی سونی اینک از تازه‌ترین پرچم‌دار خود، گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد رونمایی کرده است. محصولی که از ترکیب دو نام اکسپریا زد و اکسپریا ایکس متولد شده و مشخصات به‌روزتر همراه با طراحی جدیدی را به ارمغان آورده است. بیایید دقیق‌تر به این محصول سونی نگاهی بی‌اندازیم تا تازه‌ترین دستاورد سونی را بهتر بشناسیم.

طراحی سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ)

قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

عضو جدید خانواده ایکس سونی دارای ابعاد 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر و وزن 161 گرم است که از نظر طراحی تفاوت خوبی را به خود می‌بیند. همچنین از نظر رنگ بندی نیز شما با محصولی مواجه خواهید بود که می‌توانید به خوبی با تیپ و استایل ظاهریتان آن را ست کنید. صفحه نمایش به خوبی به بدنه آلومینیومی این گوشی هوشمند متصل شده است. بدنه این محصول از آلیاژ مخصوص آلومینیومی به نام Alkaleido تولید شده است که نمای درخشان‌تر و زیباتری را برای بدنه این محصول به ارمغان خواهد آورد.

این گوشی هوشمند موفق به کسب مجوز IP68 شده و از درگاه USB نوع C همراه با سرعت USB 2.0 بهره می‌برد. رنگ اصلی این گوشی هوشمند آبی تیره خواهد بود؛ هرچند که رنگ‌های مشکی و پلاتینیوم نیز جزو رنگ بندی‌های این محصول خواهد بود.

صفحه نمایش سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ)

قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

سونی در پرچم‌دار جدید خود، گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی همراه با محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 استفاده کرده است. این در حالی است که اکثر گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار بازار ارائه دهنده رزولوشن Quad HD هستند. این صفحه نمایش همچنین توسط تکنولوژی‌های نرم افزاری نظیر تریلومینوس و ایکس-ری قدرتمندتر شده تا نهایت قدرت پخش رنگ و شفافیت را به کاربران القا کند.

سخت افزار سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ)

قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

سونی اکسپریا ایکس زد مطابق سایر پرچم‌داران بازار حاوی یک تراشه اسنپدراگون 820 همراه با پردازنده 4 هسته‌ای (تا 2.15 گیگاهرتز) و پردازنده قدرتمند گرافیکی آدرنو 530 خواهد بود. این یکی از پرسرعت‌ترین تراشه‌های حال حاضر بازار خواهد بود اگر چه کوالکام اخیراً از تراشه اسنپدراگون 821 نیز رونمایی کرده است.

یک باتری 2,900 میلی‌آمپری نیز در زیر قاب این گوشی تعبیه شده که ارائه دهنده تکنولوژی شارژ سریع خواهد بود. تکنولوژی به کار رفته در این گوشی هوشمند موجب می‌شود تا پس از 90 درصد شارژ سریع این گوشی قطع شده و ما باقی فرآیند به صورت استاندارد طی شود.

دوربین سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ)

قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

سونی تصمیم گرفته تا همراه با گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد بهترین عملکرد دوربین در بین گوشی‌های هوشمند را ارائه دهد. دوربین 23 مگاپیکسلی این محصول قدرت گرفته از سنسور سفارشی Sony IMX300 است. این لنز ارائه دهنده دیافراگم F/2.0 بوده و دارای ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و سنسور RGBC-IR خواهد بود. همچنین یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با سنسور 1/3 اینچی بر روی پنل جلویی قرار گرفته است.

انتظارات و قیمت سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ)

قمیت و مشخصات سونی اکسپریا ایکس زد - Sony Xperia XZ

انتظار می‌رود سونی این گوشی هوشمند را با قیمت 600 و از ماه اکتبر به فروش برساند. بدون شک فروش این محصول جهانی خواهد بود و سونی محصول جدید خود را به بازار ایالات متحده نیز ارسال خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که آیا سونی اکسپریا ایکس زد می‌تواند در میزان فروش موفق ظاهر شود یا خیر! به هر حال تمامی علاقه‌مندان به این برند ژاپنی بی‌صبرانه در انتظار منتشر شدن نمونه تصاویر گرفته شده توسط این دوربین هستند تا هر چه بیشتر با قدرت بالای آن آَشنا شوند.

فروشگاه اینترنتی جانبی انواع لوازم جانبی ps4 و خرید جدیدترین مدل های ساعت هوشمند و باتری موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. به صورت صاده و روشن یعنی چه(آقای گرجی)

  2. با سلام و عرض ادب خدمت شما من گوشیه سونی دارم الان مدتهاست که از این گوشی موبایل استفاده می کنم و راضی هم بوده ام تا امروز صبح پیامی از سونی اکسپریا برایم آمد که شرکت قصد دارد به خریداران محصول جدید سونی اکسپریا سیصد و پنجاه هزار تومان تخفیف به دهد لطفا لطف کنید و اگر قابل دانستید شرایط این تخفیف ومهلت کمش را به صورت صاده و روشن برای منیکه طی مدت چهار سال است چهار تا گوشی موبایل اکسپریا سونی خریدم فاکتور ها و کارتون های این خرید ها گواه صحبت ام است بلاخره منتظر پاسخ روشن شما هستم ممنون از لطف و محبتتان بسیار سپاسگزارم

  3. لطفا بفرمائید آیا پرچمداران سونی دارای قلم نیز می باشند یا خیر؟ اگر نه، دلیلی را که sony به سمت استفاده از قلم نرفته است، چیست؟ با تشکر از راهنمایی شما.

  4. سلام.مگه قرار نبود11شهریور الجی وی10رو معرفی کنه؟