سرویس PlayStation Now برای کامپیوتر عرضه شد؛ همه می‌توانند بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند

سرویس PlayStation Now چند ماهی است که برای کاربران پلی استیشن ۴ عرضه شده است و حالا بعد از گزارشی که هفته‌ی پیش برایتان از آمدن این سرویس به کامپیوترهای شخصی منتشر کردیم، به نظر می‌رسد که این موضوع عملی شده است و حالا تعداد بیشتری از کاربران می‌توانند از عناوین جذاب پلی استیشن لذت ببرند.
هدف اصلی سونی از طراحی و توسعه‌ی سرویس PlayStation Now این بوده است که کاربران پلی استیشن ۴ بتوانند از بازی‌های جذاب کنسول‌های نسل قبل هم استفاده کنند. این سرویس با یک ثبت نام و پرداخت هزینه‌ی ماهانه به کاربران پلی استیشن ۴ اجازه می‌دهد که بازی‌های پلی استیشن ۳ و ۲ را به صورت استریم شده بر روی کنسول خود اجرا کنند.

طبیعی است که این حالت بازی نیاز به اتصال دائم به اینترنت پرسرعت دارد و سونی توصیه کرده است که این اینترنت حداقل دارای پهنای باند ۵ مگابیت بر ثانیه باشد. حالا از این پس کاربران کامپیوترها و رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند از این سرویس بهره ببرند و بازی‌های جذاب نسل‌های قبلی پلی استیشن را بر روی سیستم خود اجرا کنند.

برای این کار لازم است که ابتدا اپلیکیشن مخصوص کامپیوتر که توسط سونی عرضه شده است، از این لینک دانلود و نصب شود. سپس لازم به ثبت نام در سرویس PlayStation Now و پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی آن است. بعد از آن هم کاربر می‌تواند از تمام بازی‌هایی که در این سرویس آماده شده است، لذت ببرد. تعداد این بازی‌ها هر ماه توسط سونی افزایش می‌یابد و بازی های بیشتری به این سرویس اضافه خواهند شد.

تعدادی از برترین بازی‌های پلی استیشن ۳ نظیر Tomb Raider ،Mafia 2 و Borderlands: Ultimate Edition در حال حاضر بر روی این سرویس قرار دارند و سونی ساعاتی پیش اعلام کرد که بازی Castlevania نیز به مجموع آنها اضافه خواهد شد. البته توجه داشته باشید که هیچکدام از بازی‌های پلی استیشن ۴ بر روی این سرویس قابل بازی نخواهند بود و امکان بازی آفلاین نیز وجود نخواهد داشت.

کاربران برای اتصال دسته‌ی پلی استیشن ۴ خود و بهره‌گیری از تمام امکانات سخت افزاری آن لازم است که یک دانگل ۲۵ دلاری که ماه آینده توسط سونی عرضه می‌شود را خریداری کنند. البته در حال حاضر هم قابلیت اتصال دسته‌ی‌ دوال شاک ۴ به کامپیوتر وجود دارد، اما از طریق آن دانگل، کاربران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از تمام قابلیت‌ها نظیر اسپیکر داخلی، تاچ اسکرین و … بهره ببرند.

گفتنی است که اگر کاربری در حال حاضر حسابی در سرویس PlayStation Now ایجاد کرده و هزینه‌ی آن را پرداخت کرده است، نیازی به پرداخت هزینه‌ی بیشتر نخواهد داشت و با همان حساب کاربری می‌تواند بر روی کامپیوتر نیز از بازی کردن لذت ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*