سیستم سینک اپرا هک شد؛ چه افرادی را خطر تهدید می‌کند؟

سیستم سینک اپرا هک شد؛ چه افرادی را خطر تهدید می‌کند؟

هکرها این روزها به هر سرویس و سایت و نرم افزاری حمله می‌کنند. یک روز اطلاعات کاربران لینکدین لو می‌رود و روز دیگر حساب کاربری مدیر عامل فیسبوک هک می‌شود. اما این که آنها بخواهند به سرویس سینک یک مرورگر اینترنتی حمله کنند، اتفاقی است که معمولا رخ نمی‌دهد و البته از شانس بد مدیران و توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا، سیستم سینک اپرا هک شده است!
مدیران این مرورگر به طور رسمی تایید کرده‌اند که سیستم سینک اپرا (Opera) هک شده است، اما نیازی نیست که کاربران نگران شوند. از آنجا که در این سرویس نیز کدگذاری‌های پیشرفته‌ای انجام می‌شود، تمام رمزهای عبور و اطلاعات ورود که توسط کاربران ذخیره‌ شده‌اند، دارای رمزگذاری دقیقی هستند و هکرها حتی با داشتن فایل حاوی پسووردها نیز نمی‌توانند آن را رمزگشایی کنند.

البته با وجود این رمزگذاری، مدیران اپرا توصیه کرده‌اند که کاربران نسبت به تعویض رمزهای عبور حساس خود اقدام کنند تا هیچگونه خطری آنها را تهدید نکند. در ضمن تیم پشتیبانی این مرورگر نیز تمام رمزهای عبور حساب‌های کاربری سیستم سینک اپرا را به طور کامل تعویض کرده‌اند تا حمله‌ی این هکرهای خراب کار تا حد زیادی خنثی شود.

اکثر کاربران از سیستم سینک اپرا استفاده نمی‌کنند

سیستم سینک اپرا هک شد؛ چه افرادی را خطر تهدید می‌کند؟

تیم مدیریت این مرورگر اینترنتی اعلام کرده است که بخش عظیمی از ۳۵۰ میلیون کاربر فعال آن از سیستم سینک اپرا استفاده نمی‌کنند و بنابراین هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند. تنها بخشی از کاربران در حدود ۱.۵ میلیون نفر هستند که در حال حاضر از این سیستم استفاده می‌کنند و آنها هم معمولا کاربران با فعالیت کمتری هستند.

جالب است بدانید که طبق گزارش‌های اخیر، یکی از غول‌های تکنولوژی کشور چین قصد دارد که مرورگر اینترنتی اپرا را به طور کامل خریداری کنید و چنین اخباری در آستانه‌ی این معامله‌ی مهم و سرنوشت‌ساز، آخرین چیزی است که باب میل مدیران این مرورگر و البته طرف چینی آن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*