دکمه هوم

دکمه هوم احتمالا در آیفون 2017 حذف خواهد شد!

اگرچه شکل و شمایل و امکانات گوشی آیفون از زمان معرفی اولین نسل آن توسط استیو جابز در سال ۲۰۰۷ تغییرات محسوسی به خود دیده، با این حال شاید تنها نقطه اشتراک و حفظ شده تمامی نسخه‌های این گوشی هوشمند دکمه هوم آن‌ها باشد؛ که البته به گزارش بلومبرگ احتمالاً این قطعه نیز احتمالاً در آیفون ۲۰۱۷ حذف خواهد شد!

نسل بعدی گوشی آیفون از هم اکنون بسیاری از تیترها و گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییرات احتمالی را به خود اختصاص داده است. به طوری که منابع نزدیک به کوپرتینویی‌ها به تازگی گزارش داده‌اند که مدل ۲۰۱۷ آیفون یک تغییر اساسی نسبت به نسل‌های قبلی خود خواهد داشت و آن نیز عدم برخورداری از دکمه هوم است!

تمامی آیفون‌های عرضه شده به بازار از یک دکمه فیزیکی هوم در پایین نمایشگر برخوردارند که فضای زیادی را اشغال کرده و این طراحی همیشه روی گوشی‌های اپل تکرار شده است. این دکمه جدا از مشکلات سخت افزاری احتمالی که هر از چند گاهی هزینه گزافی بر روی دست دارندگان آن‌ها قرار می‌دهد، باعث شده که نمایشگر گوشی‌های اپل همیشه از حاشیه کناری بیشتری نسبت به پرچم‌داران اندرویدی برخوردار باشد.

به هر حال بلومبرگ در همین راستا روز گذشته گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها در سال آینده که به نوعی دهمین سال تولید گوشی آیفون نیز به شمار می‌آید، در یک حرکت انقلابی دکمه سخت افزاری هوم را از آیفون ۲۰۱۷ حذف خواهند کرد. این حرکت بدون شک با واکنش‌های مختلفی از سوی افرادی که به استفاده توأم از این دکمه برای بیرون آمدن از برنامه‌های در حال اجرا در پلتفرم iOS عادت کرده‌اند رو به رو خواهد شد.

ناگفته نماند چندی پیش نیز منابع چینی نزدیک به اپل گزارش داده بودند که این شرکت سال آینده ۳ مدل از گوشی آیفون را به بازار عرضه خواهد کرد که قدرتمند‌ترین آن‌ها فاقد دکمه فیزیکی هوم بوده با این حال از نمایشگری مجهز به پنل OLED همانند آن چیزی که در گلکسی نوت ۷ استفاده شده است بهره خواهد برد. در هر حال اگر این شایعات سرانجام به حقیقت تبدیل شوند، این احتمال وجود دارد که حتی آیفون ۲۰۱۷ سرانجام سال آینده با نمایشگری به بازار عرضه شود که در قسمتی از آن سنسور تاچ آیدی جای گرفته است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*