قربانیان زلزله ایتالیا

قربانیان زلزله ایتالیا خواستار غیر فعال شدن پسوردهای وای فای شدند

در روز چهارشنبه، یک زلزله به قدرت 6.2 ریشتر نقاط مرکزی کشور ایتالیا را لرزاند. در این زلزله حداقل 120 نفر کشته و تعداد بی‌شماری از مردم ایتالیا در زیر آوار گیر کردند. به همین منظور شماری از قربانیان زلزله ایتالیا و همچنین موسسات کمک رسانی، خواستار غیر فعال شدن تمامی پسوردهای وای فای توسط خانه‌های مردم و شرکت‌های مختلف شدند تا روند عملیات کمک رسانی به لطف سرویس‌های ارتباطات با سرعت بیشتری پیگیری شود و قربانیان زیر آوار به سرعت شناسایی شوند. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

قربانیان زلزله ایتالیا از مردم میخواهند تا پسورد وای فای خود را غیر فعال کنند!

مطمئنا پس از بروز چنین حادثه ملی و بزرگی، مردم می‌خواهند به سرعت با آشنایان و دوستان خود تماس برقرار کرده و از سلامت جسمی آنان با خبر شوند. با این حال به دلیل بالا رفتن شمار تماس‌ها، خطوط مختلف ارتباطی بسته می‌شوند و به راحتی نمی‌توان با آشنایان تماس برقرار کرد. همچنین قربانیان حادثه نیز در شرایط اضطراری امکان تماس با مراکز کمک رسانی را نخواهند داشت. اتصالات بدون پسورد وای فای به شرکت‌هایی همچون Lazio Region و Red Cross این امکان را می‌دهند تا به وسیله سرویس‌هایی نظیر واتس اپ، فیس بوک مسنجر و اسکایپ با قربانیان زلزله ایتالیا تماس گرفته و شرایط آنان را ساماندهی کنند.

با این حال غیر فعال بودن اتصال وای فای، مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد، چرا که اطلاعات شخصی و حیاتی افراد در دسترس افراد ناشناس قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد غیر فعال کردن پسورد وای فای خود را دارید، حتما از مراجعه به سرویس‌های حساس نظیر بانک‌ها در طول این مدت خودداری کنید. با این حال چنین ریسکی می‌تواند جان ده‌ها انسان در خطر را نجات دهد.

با توجه به افزایش آمار استفاده کاربران ایرانی از سرویس‌های اینترنتی و ارتباطی نظیر تلگرام و واتس اپ، بعید نیست که در آینده چنین پیشنهاداتی پس از بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله مطرح گردد. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خخخ ایرانی اسم وای فای میزاره ( دانلود نکنی فقط !!!)

    نمیگم همه ولی مهمون ها و جاهای اداری که سر بزنی نت سیم ضد تا شرف داره به نت wifi