همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

اواخر ماه مارس (اسفند 94) بود که گوگل با اعلام خبری مبنی بر معرفی نسخه بعدی اندروید همه را غافلگیر کرد و تنها بعد از گذشت 5 ماه، اندروید 7 نوقا (Android 7.0 Nougat) هم اکنون برای نصب در چند مدل از گوشی‌های نکسوس معرفی شده است. این در حالی است که گوشی‌های نکسوس که تا پیش از این افتخار میزبانی از اندروید 6 مارشمالو را داشتند، به عنوان معدود دیوایس‌هایی بودند که میزبان دو نسخه از اندرویدی هستند که کمتر کسی تا به حال آنها را در گوشی یا تبلت خود تجربه کرده است. قبلا با برخی امکانات جدید اندروید 7 نوقا در نسخه پیش نمایش توسعه‌ دهنگان آشنا شده بودیم. اما آیا امکانات جدیدی در این نسخه وجود دارد که از آن بی اطلاع باشیم؟ با گجت نیوز و معرفی همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا همراه باشید.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

1. زوم صفحه نمایش (Screen Zoom)

اندروید 7 نوقا به کاربر این امکان را می‌دهد که تراکم صفحه نمایش را تنظیم کند. در این حالت، کل محیط صفحه نمایش بزرگ یا کوچک می‌شود که این امکان برای دیوایس‌هایی با صفحه نمایش کوچک‌تر مناسب است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

2. کنترل اعلان‌ها (Notification Controls)

بعد از دریافت یک نوتیفیکیشن در اندروید نوقا، شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی آن اعلان، به صفحه کنترل تنظیمات اعلان‌های آن اپلیکیشن رفته و تغییراتی مثل بی‌صدا کردن را اعمال کنید.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

3. آپدیت‌های یکپارچه

انتشار به‌روزرسانی اندروید هم هیجان‌انگیز است هم استرس‌آور؛ اما اغلب اوقات حس استرس را بیشتر از حس هیجان یک دنیای تازه به همراه دارد. دلیل این استرس نیز دانلود، نصب، راه اندازی مجدد، انتظار، انتظار و انتظاری خسته کننده است. در نسخه جدید اندروید، گوگل یک آپدیت یکپارچه را برای شما می‌فرستد که بعد از یک بار راه‌اندازی گوشی یا تبلت شما، نصب شده و آماده استفاده است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

4. قدرتمندتر شدن حالت کاربردی Doze Power

در اندروید 7 نوقا، حالت Doze Power که از اندروید مارشمالو وارد شد، پس از خاموش شدن نمایشگر، با حذف اپلیکیشن‌های در حال اجرا شارژ بیشتری را برای باتری نگه می‌دارد. البته جای نگرانی نیست؛ این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام نرم افزارها همچنان به اجرای قدرتمند خود در پس زمینه گوشی ادامه دهند.

گوگل در اندروید 7 نوقا نیز همچنان بر اجرای پروژه Svelta تأکید دارد. در این پروژه، بر کاهش اشغال حافظه گوشی توسط سیستم عامل اندروید تلاش شده است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

5. پشتیبانی از یونیکد 9 و ایموجی‌های جدید

همانطور که در کنفرانس Google I/O 2016 اعلام شد، همزمان با عرضه اندروید 7 نوقا، غافلگیری کوچکی در انتظار دوستداران ایموجی‌ها خواهد بود. پشتیبانی از یونیکد 9 (Unicode 9) و به تبع آن، ورود 70 ایموجی جدید که بیشتر در قالب اشکال و حالات مختلف انسان است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

6. دستیار گوگل (Google Assistant)

با انجام یک دهه تلاش برای فهماندن پرسش‌های رایج انسان و مفاهیمی که در پس این پرسش‌ها نهفته است، گوگل در حال ارتقاء دستیار شخصی Google Now در قالب دستیار گوگل (Google Assistant) است. در نسخه جدید اندروید، این قابلیت به صورت یک چت روم با امکان ارائه سؤال از سوی کاربر و دریافت پاسخ‌هایی کاملا منحصر به فرد و کامل از سوی دستیار گوگل است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

7. دکمه «حذف همه» (Clear All) که همه منتظرش بودیم

مثال دیگری از استفاده گوگل از بازخورد کاربران خود در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید، امکان حذف کامل اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه با فشردن یک دکمه است. زمان حذف آن همه اپلیکیشن در حال اجرا به صورت تکی، به سر آمده است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

8. نرم افزارهای لحظه‌ای (Instant Apps)

در تلاش برای نزدیک‌تر کردن توسعه دهندگان اپلیکیشن و کاربران، گوگل برنامه‌ای جهت تست یک نرم افزار، قبل از دانلود و نصب آن در اختیار کاربران قرار داده است. Instant Apps محیطی مشابه یک صفحه اینترنتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند قبل از دانلود و نصب یک اپلیکیشن اندرویدی بر روی دیوایس خود، آن را مشاهده و تست نماید. این تغییر، احتمالا یکی از بهترین امکانات جدید اندروید 7 نوقا باشد.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

9. رابط کاربری واقعیت مجازی

گوگل در بحث واقعیت مجازی بسیار جدی است و حالا با آپدیت اندروید 7 نوقا، این جدیت را با ایجاد محیطی مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بیشتر نشان داده است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

10. مولتی تسک  و حالت چند پنجره

اگر شما در صفحه بر روی عنوان اپلیکیشن فشار داده و انگشت خود را نگه دارید، می‌توانید آن فعالیت را به قسمت مشخص شده‌ای که مخصوص اپلیکیشن‌های حالت چندپنجره‌ای است وارد نمایید. حال اگر دکمه مرور (overview) گوشی در صفحه را فشار داده و نگه دارید، اپلیکیشن مورد نظر را در یکی از پنجره‌ها مشاهده خواهید کرد که می‌توانید اطلاعات آن را با اپلیکیشن دیگری که در پنجره مقابل است به اشتراک بگذارید.

بسته به اینکه شما در حالت افقی یا عمودی مشغول استفاده از گوشی یا تبلت خود باشید، اندروید 7 نوقا صفحه نمایش را با دو اپلیکیشن به صورت کنار هم (در حالیت افقی) و روی هم (در حالت عمودی) پر می‌کند. شما می‌توانید اندازه صفحه هر کدام از این اپلیکیشن‌ها را به دلخواه خود کوچک یا بزرگ کنید. در تلویزیون‌های اندرویدی یا نکسوس پلیرهایی که اندروید 7 نوقا را اجرا می‌کنند، این اپلیکیشن‌ها در حالت تصویر در تصویر نمایش داده می‌شوند.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

11. اعلان‌های دسته‌بندی شده

یکی از امکانات جدید اندروید 7 نوقا دسته‌بندی اعلان‌های یک اپلیکیشن مشابه است. با دابل کلیک بر روی این اعلان، می‌توانید آن را گسترده و جزئیات آن را مشاهده کنید.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

12. پاسخگویی از طریق اعلان‌ها

با بهبود عملکرد نوتیفیکیشن‌ها، امکان پاسخگویی به پیام‌ها مستقیما از صفحه اعلان‌ها امکان‌پذیر شد. پس از دریافت اعلان از یک اپلیکیشن پیام رسان یا ایمیل و با کشیدن دو انگشت به طرف پایین روی اعلان آن اپلیکیشن، امکان پاسخگویی بدون ترک صفحه اعلان‌ها فعال می‌شود.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

13. تغییر اپلیکیشن توسط دکمه overview گوشی

در اندروید نوقا، می‌توانید بدون لمس صفحه و با لمس دوبار روی دکمه overview به اپلیکیشن فعال بعدی بروید.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

14. تنظیمات سریع (Quick Setting) با گزینه‌های بیشتر

با کشیدن صفحه نوتیفیکشن به پایین و مشاهده گزینه‌های آن، شاهد اضافه شدن چند میانبر جدید مانند چرخش اتوماتیک، ساعت، باتری و غیره هستیم.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

15. قابلیت Night Mode

قابلیت Night Mode از امکانات جدید اندروید 7 نوقا نیست و با اندروید مارشمالو ارائه شد. اما این قابلیت در نسخه جدید اندروید، با تاریک‌تر کردن صفحه کارآمدتر شده است.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

16. مدیریت فایل بهبود یافته

نرم افزار مدیریت فایل در نسخه جدید اندروید کاربر پسندتر شده است. با اضافه شدن منوی کناری به این نرم افزار، شاهد راحتی و بهبود عملکرد آن هستیم.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

17. کالیبره کردن صفحه نمایش

از امکانات جدید اندروید 7 نوقا می‌توان به اضافه کردن امکان درجه بندی صفحه نمایش اشاره کرد. علاوه بر امکان تنظیم دستی رنگهای RGB، گزینه‌هایی مانند حالت گرم، سرد، فیلم و عکس نیز جهت تنظیم اتوماتیک وجود دارد.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

18. بهبود پشتیبانی از زبان برنامه نویسی جاوا 8

این تغییر، یک تغییر داخلی است که ممکن است متوجه آن نشوید. اندروید 7 نوقا پشتیبانی از زبان جاوا 8 را به پلتفرم خود اضافه نموده است. این زبان باعث کاهش کدهای بویلرپلیت و کاهش زمان توسعه برای توسعه دهندگان خواهد شد. همانطور که می‌دانید، بعضی از زبان‌های جاوا فقط مخصوص اندروید 7 نوقا و بالاتر خواهند بود.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

19. صرفه‌جویی در مصرف دیتا

از امکانات جدید اندروید 7 نوقا صرفه جویی بیشتر در مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها، رومینگ و بسته‌های داده‌ای است. سیستم عامل این کار را با کاهش مصرف دیتا در پس‌زمینه سیستم، ایجاد محدودیت کم برای سیستم استریم، کاهش کیفیت تصاویر و غیره انجام می‌دهد. البته اگر می‌خواهید اپلیکیشن خاصی را از این قاعده مستثنی کنید، به راحتی قادر به انجام این کار هستید.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

20. اطلاعات اورژانسی

ورود اطلاعات اورژانسی شما شامل نام، گروه خونی، حساسیت‌ها و مخاطب مورد اعتماد شما از امکانات جدید اندروید 7 نوقا است که در صفحه اصلی قفل گوشی می‌توان به آنها دسترسی داشت.

همه امکانات جدید اندروید 7 نوقا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. با سلام من گوشی j7 2016 دارم تازه اپدیت کردمش ..می خواستم بدونم چه جوری می شه کفیت بازی ها رو برد بالا ….کیفیت بازی خیلی پایینه

  2. ایا اندروید 7 برای گوشی سامسونگ c7 میاد؟؟؟؟

  3. سلام من آ۵ ۲۰۱۶ به روز رسانی کردم دیگه نمیتونم زبونشو تغیر بدم

  4. رو گوشی سامسومگj7praim که تاحلا آپدیتش نکردم اندرویدشم شیش میشه نسخه اندروید. 7کرد

  5. سلام من اندروید گوشیم رو آپدیت کردم امام الان دیگه نمی تونم تصویر زمینه زنده ای کا دانلود کردم رو روش قرار بدم چطکری باید تینکارو کرو

  6. اینا همه بیشتر از یک ساله تو نوت فایو هست به جز یکی دو مورد

  7. بیشتر این امکانات تو گوشی اس ۶ هست… چیز خاصی نداشت…

  8. فقط و فقط رابط کاربری لنوو

    VIBE UI

    هه
    حالا مونده تاچ ویز بهش برسههههههههههههه

  9. خیلی از این ها توی تاچ ویز سامسونگ هست