بزرگترین هواپیمای جهان

بزرگترین هواپیمای جهان سقوط کرد+ویدیو

بزرگترین هواپیمای جهان ، ایرلندر 10 (Airlander 10) که چند روز پیش در کشور انگلستان دومین پرواز آزمایشی خود را آغاز کرده بود ، 20 دقیقه پس از پرواز، از دماغه خود به زمین برخورد کرده و سقوط کرد.این هواپیما از همان ابتدای ساخت در سال 2014 ، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

لحظه برخورد بزرگترین هواپیمای جهان با زمین :

همانطور که اشاره شده،  این سازه 300 فوتی که یک خودروی هیبریدی هوایی بزرگ نیز به حساب می‌آید و لقب بزرگترین هواپیمای جهان را نیز یدک می کشد، بعد از 20 دقیقه پرواز در آسمان شمال لندن سقوط کرده و از دماغه خود به زمین برخورد کرد. خبر خوش این است که خوشبختانه هیچ کس در این سانحه آسیب ندیده است. در واقع یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و خوب در طراحی اینگونه هواپیماها این است که معمولا سقوط بی خطری دارند، هرچند که ممکن است حادثه تلخ Hindenburg و انفجار ناو امریکایی و کشته شدن 73 نفر در آن سانحه را برایمان زنده کند.

بزرگترین هواپیمای جهان ، ایرلندر 10 (Airlander 10) از 38,000 متر مکعب گاز هلیوم پر شده بود. از آن جایی که این پرواز، یک نمونه آزمایشی بوده است از این رو اتفاقات و سوانحی که در آن رخ می‌دهد قابل انتظار خواهد بود. البته هنوز اطلاعات دقیقی در مورد علت ایجاد این مشکل تکنیکی در این خودروی هیبریدی هوایی منتشر نشده اما دولت بریتانیا با همکاری بخش سوانح هوایی خود هم اینک در حال بررسی علت ایجاد این سانحه است.

همان طور که احتمالا می‌دانید Airlander 10 به منظور جابه‌جایی مسافران طراحی نشده است. در حقیقت این سازه به منظور فعالیت‌های نظارتی یا مخابراتی به کار گرفته خواهد شد. فعالیت‌هایی که نیاز به سازهایی خاص دارد تا بتواند به مدت بسیار زیاد و طولانی در آسمان در میان ابرها معلق بماند. این سازه می‌تواند به مدت تقریبی پنج روز در آسمان معلق بماند. از طرفی مصرف سوخت و هزینه‌های آن نیز در این زمینه بسیار مقرون به صرفه است.

البته جالب است بدانید که از این سازه عظیم می‌توان به منظور جابه‌جایی کالاهای سنگین نیز استفاده کرد زیرا این هواپیما قادر به انتقال بار تا 10 تُن است. البته گفته شده که بخش‌های نظامی نیز به دنبال در اختیار گرفتن و استفاده از این سازه هستند.از طرفی دیگر با کمی تغییرات به خوبی میتوان از این وسیله برای جابجایی مسافر و سفرهای توریستی نیز استفاده کرد.

به منظور ساخت چنین خودرو هیبریدی هوایی بزرگی، 33 میلیون دلار می‌بایست هزینه کرد. تولید کنندگان بزرگترین هواپیمای جهان امیدوارد هستند تا بتوانند در ده سال آینده تعداد زیادی از این محصول را در سرتاسر دنیا به فروش برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*