سرویس یوتیوب

سرویس یوتیوب به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل می‌شود

همه ما با سرویس یوتیوب آشنایی داریم؛ این شبکه اجتماعی یکی از بزرگترین زیر دسته‌های کمپانی گوگل به شمار می‌رود و میزبان میلیون‌ها ویدیو مختلف از کاربران در سراسر جهان است؛ در این شبکه اجتماعی می‌توان ویدیو‌های مختلف آموزشی، سرگرمی و … را تماشا کرد. اما حالا طبق گزارشات جدید به نظر می‌رسد پروژه Backstage به زودی سرویس یوتیوب را به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل می‌کند.

سرویس یوتیوب به زودی امکان انتشار متن و تصویر را به کاربران خود می‌دهد

اگر این گزارشات دقیق باشند، گوگل می‌خواهد تلاش دوباره‌ای در راه اندازی یک شبکه اجتماعی کامل و پر طرفدار داشته باشد؛ با این حال بر خلاف شبکه گوگل پلاس، این شرکت قصد راه اندازی یک شبکه از پایه را ندارد و احتمالا سرویس یوتیوب را گسترش می‌دهد.

گفته می‌شود به زودی قابلیتی به نام Backstage (به معنای پشت صحنه) در یوتیوب قرار می‌گیرد که کاربران می‌توانند به کمک آن علاوه بر انتشار ویدیو، تصاویر، نظرسنجی، متن، لینک و … را با مشترکین خود به اشتراک بگذارند. بنابراین با اضافه شدن این گزینه، سرویس یوتیوب به یک شبکه اجتماعی کامل تبدیل می‌شود. امکان انتشار این قابلیت جدید در پاییز سال جاری و یا تا انتهای سال وجود دارد. اما همانطور که انتظار می‌رود، احتمالا این قابلیت رفته رفته برای تمام کاربران در دسترس قرار می‌گیرد؛ احتمالا گوگل این بخش را ابتدا برای اکانت‌های خاص و محبوب یوتیوب فعال می‌کند.

بخش Backstage یوتیوب احتمالا به یک تب اختصاصی در کنار خانه، ویدیو‌ها و لیست پخش تبدیل می‌شود و محتوی آن در صفحه فید مشترکین قرار خواهد گرفت.

شاید هدف اصلی گوگل در راه اندازی این سرویس، امکان ایجاد مکالمه و بحث پیرامون ویدیو‌های این شبکه باشد، اما همین قابلیت پتانسیل آن را دارد تا میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی را بالا ببرد.

اگر این اتفاق رخ دهد، اصلی‌ترین رقیب فیس بوک، سرویس ویدیویی گوگل خواهد بود، چرا که هم اکنون ماهانه بیش از 1 میلیون کاربر فعال دارد. البته در این گزارش در مورد گوگل پلاس و عاقبت آن حرفی زده نشده است. نظر شما در مورد این خبر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*