سهم 86 درصدی گوشی های اندرویدی

سهم 86 درصدی گوشی های اندرویدی در بازار سه ماهه دوم 2016

تازه‌ترین آمار به دست آمده حاکی از سهم بالای 86 درصدی فروش گوشی های اندرویدی در بازار است. در همین راستا خبر می‌رسد که گوشی های آیفون نیز از این بازار سهم 12.9 درصدی را به دست آورده‌اند. نکته جالب توجه در این میان، محو بودن گوشی های سایر پلتفرم‌ها نظیر ویندوز و بلک بری است که به ترتیب فروش 1.97 و 400 هزار دستگاه را به نام خود ثبت کرده‌اند.

به نقل از گزارش تازه به دست آمده از سوی Statista، بین تمامی تلفن‌های فروخته شده طی سه ماهه دوم در سراسر جهان، گوشی های اندرویدی موفق به کسب سهم 86.2 درصدی شده‌اند. در آخرین آمار به دست آمده که از فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، مشخص شده بود که سهم گوشی های اندرویدی 84.7 درصد بوده و 12.9 درصد نیز به آیفون‌های اپل اختصاص یافته است. نکته جالب توجه محو شدن گوشی‌های حاوی پلتفرم ویندوزفون و بلک بری از جدول فروش بوده است.

اما بد نیست سری به گذشته بزنیم؛ جایی که اندروید صاحب قدرت کنونی نبود و تمام توجه بازار به سمت و سوی دیگری بود. در گزارشی که حاصل از فروش تلفن همراه در سه ماهه دوم سال 2009 میلادی است، سیمبیان با سهم 51 درصدی از بازار به حکمرانی مشغول بود. در این بین بلک بری با 19 درصد و پس از آن iOS با 13 درصد، ویندوز موبایل 9 درصد و در انتها اندروید با سهم 2 درصدی در بازار به فعالیت می‌پرداختند. نکته قابل توجهی که توسط این آمار قابل مشاهده است، وفاداری کاربران آی او اس به این پلتفرم موبایلی خواهد بود. این در حالی است که طرفداران تمامی پلتفرم‌ها به سمت اندروید آمده‌اند. اوج گیری اندروید از سه ماهه نخست سال 2011 آغاز شده و دیگر هیچ وقت به عقب بازنگشت!

سهم 86 درصدی گوشی های اندرویدی

فروش بیش از 296 میلیونی گوشی های اندرویدی در سه ماهه دوم 2016

طی سه ماهه دوم سال جاری چیزی حدود 296.91 میلیون گوشی اندرویدی در سراسر جهان به فروش رفته که در همین حال گوشی های آیفون‌های اپل نیز آمار فروش 44.4 میلیونی را به نام خود ثبت کرده‌اند. 1.97 میلیون گوشی ویندوزفونی و 400 هزار گوشی پلتفرم بلک بری نیز طی این دوره از بازه زمانی به فروش رسیده است. اگر این آمار را بخواهیم با آمار فروش تلفن‌های همراه با سال 2009 مقایسه کنیم باید گفت که گوشی های سیمبیان فروش 20.88 میلیونی را ثبت کرده‌اند. در آن دوره زمانی گوشی‌های بلک بری 7.78 میلیون دستگاه، 5.33 میلیون آیفون و 3.83 میلیون گوشی ویندوزفونی فروخته شده است. جالب اینجاست که طی آن دوره تنها 760 هزار قطعه از گوشی های اندرویدی به فروش رفتند.

سهم 86 درصدی گوشی های اندرویدی

این‌ها همه آمار جذابی برای تمامی علاقه‌مندان به صنعت تلفن‌های همراه است و می‌توانیم دریابیم که چگونه گوشی های اندرویدی به یک باره ورق را به سمت خود چرخانده‌اند. شاید اندروید این موفقیت را مدیون عرضه گوشی موتورولا دروید در نوامبر 2009 باشد. این محصول نخستین گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به نسخه اندروید 2.0 بود که همان زمان موفق به فروش 760 هزار دستگاه شد. با آغاز سال 2010 میلادی و در نخستین فصل از این سال، چیزی حدود 5.23 میلیون از گوشی های اندرویدی به فروش رسیدند و در سه ماهه دوم همان سال نیز با عرضه گوشی نکسوس وان این میزان فروش به 10.65 میلیون گوشی هوشمند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*