تست سقوط عجیب و غریب آیفون SE در ماده چسبنده‌ای به نام فلابر را تماشا کنید

تست سقوط عجیب و غریب آیفون SE در ماده چسبنده‌ای به نام فلابر را تماشا کنید

تست سقوط (Drop Test)، شکنجه کردن گوشی‌های هوشمند و انجام آزمایش‌های مختلف بر روی آن‌ها ازجمله لذت‌بخش‌ترین یا به‌عبارتی‌دیگر زجرآور ترین شیوه‌هایی است که در چند سال اخیر باب شده است. امروز شاهد انجام عجیب‌ترین تست سقوطی هستیم که تا به‌حال بر روی یک گوشی هوشمند صورت گرفته است. تیم GizmoSlip با انجام این تست سقوط آیفون SE ، آن را به چالشی عجیب کشانده است.

تست سقوط آیفون SE با ماده‌ای به نام فلابر

با پیشرفت تکنولوژی و هوشمندتر شدن تلفن‌های همراه و در پی آن افزایش کیفیت مواد به کار رفته در بدنه اسمارت فون‌ها و مستحکم‌تر شدن آن‌ها، زمینه‌های زیادی نیز برای انجام تست‌های سقوط (دراپ تست) و آزمایش‌های مقاومت سنجی ایجاد شده است. از قرار دادن گوشی‌ها در نیتروژن مایع گرفته تا تست سقوط و سوراخ کردن گوشی، همه و همه در دسته زجرآور ترین تست‌های تاریخی تلفن‌های هوشمند قرار می‌گیرند.

تست سقوط

تیم GizmoSlip روز گذشته ویدیویی بسیار عجیب از تست سقوط آیفون SE را منتشر کرد که نوع خود عجیب‌ترین دراپ تستی است که تاکنون انجام‌شده است. در این ویدیو آیفون SE زر گلد در یک ماده لزج و سبز رنگ به نام فلابر (Flubber) قرارگرفته و از بالای ساختمان مرتفعی رها می‌شود.

فلابر (Flubber)  نام ماده‌ای ویسکو الاستیک است که از ترکیب آب سرد با ژلی مخصوص در یک ظرف و پودر بوراکس (Borax) به همراه آب گرم در ظرفی دیگر تهیه می‌شود. از این ماده الاستیک و چسبنده اغلب در پروژه‌ها و آزمایش‌های علمی کودکان استفاده می‌شود.

همان‌طور که در ویدیو مشخص است، تیم GizmoSlip از فلابر به‌عنوان ماده‌ای محافظ استفاده می‌کند تا نیروی ناشی از سقوط آیفون را جذب کرده و مانع از آسیب دیدن گوشی گردد. فلابر برخلاف ظاهر شیشه‌ای جذاب و خاصیت الاستیکی خود بسیار چسبنده و لزج است و لمس آن احساس بدی را در شما به وجود خواهد آورد، پس توصیه ما به شما انجام ندادن این آزمایش در خانه است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*