شرکت اوبر

شرکت اوبر و ولوو 300 میلیون دلار بر روی ماشین های خودران هزینه می‌کنند

شرکت اوبر بزرگترین کمپانی خدمات راید شیرینگ (ridesharing) در همکاری با ولوو جهت توسعه ماشین های خودران، 300 میلیون دلار به صورت مشترک سرمایه گذاری خواهند کرد. هر دو کمپانی بسیار به این تکنولوژی علاقه‌مند بوده و امیدوارند تا با همکاری هم بتوانند به این هدف دست یابند.

در چند وقت اخیر حرکت‌های زیادی بین کمپانی‌های خودروسازی جهان با برخی از شرکت‌های سیلیکون ولی برای ساخت ماشین‌های مستقل انجام شده و این همکاری در حال حاضر آخرین حرکت رو به جلو برای سلطه بر عصر خودروهای بدون راننده است.

اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپلیکیشن تلفن هوشمند این شرکت، مسافرین را با رانندگان مرتبط می‌سازد. مشتریان از طریق اپ تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت راننده‌ی خود را ردیابی می‌کنند.

شرکت اوبر و ولوو 300 میلیون دلار از منابع مالی خود را مشترکا بر روی توسعه قابلیت‌های خودکار SUV مدل XC90 سرمایه گذاری خواهند کرد

شرکت اوبر (Uber) امروز اعلام کرد که قصد دارد تا ماشین های خودران را در خدمات تجاری خود به کار گیرد. ساکنان شهر پیتسبورگ به زودی قادرند تا یک خودروی بدون راننده را برای انجام سفرهای شهری خود فرا خوانده و به خدمت بگیرند. با این حال تا زمانی که قوانین خاصی وضع شود، یک راننده در پشت فرمان قرار می‌گیرد تا به کار این خودرو نظارت داشته و در مواقع لزوم بتواند واکنش نشان دهد.

هر دو شرکت اوبر و ولوو 300 میلیون دلار از منابع مالی خود را مشترکا بر روی توسعه قابلیت‌های خودکار SUV مدل XC90 سرمایه گذاری خواهند کرد. این حجم عظیم از سرمایه به طور مساوی توسط هر دو کمپانی به این بخش اختصاص خواهد یافت.

این همکاری به شکل خرید ماشین‌های SUV از کمپانی خودروسازی Volvo توسط اوبر انجام شده و سپس با نصب سیستم‌های مناسب رانندگی خودکار بر روی آنها ادامه می‌یابد. هر دو شرکت نیز کار تحقیق و توسعه سخت افزاری از قبیل به کارگیری سنسورهای مختلف و همچنین نرم افزارهای مربوط به ماشین های خودران را با مشارکت یکدیگر انجام خواهند داد.

شرکت اوبر اخیرا همکاری‌های خوبی را با شرکت‌های بزرگ خودروسازی آغاز کرده است. شایعات اخیر حکایت از آن دارد که این شرکت در حال صحبت برای همکاری با یکی دیگر از غول‌های خودروسازی جهان، کمپانی فیات (Fiat) است. هنوز هیچ جزئیاتی درباره‌ی این همکاری منتشر نشده و اطلاعات زیادی از نوع مشارکت در آن وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*