موتورولا ادعا می‌کند سامسونگ قابلیت صفحه همیشه روشن را از آن‌ها دزدیده است

شرکت موتورولا در ادعایی تازه عنوان کرده است که سامسونگ تکنولوژی صفحه همیشه روشن (Always On) را از آن‌ها دزدیده است. حال ما کمی این تکنولوژی و قدمت آن را بررسی کرده‌ایم. ما قبل‌تر از موتو ایکس 2013 موتورولا نیز شاهد حضور این تکنولوژی در گوشی نوکیا N9 با سیستم عامل سیمبین بوده‌ایم؛ با این حال موتو ایکس 2013 نخستین گوشی اندرویدی حاوی این تکنولوژی خواهد بود.

امروز 29 مرداد ماه مصادف با 19 آگوست، روزی است که سامسونگ رسماً فروش پرچم‌دار جدید خود گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) را آغاز کرده است و اینک یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های جهان در قفسه فروشگاه‌های بزرگ موجود است. سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال تماشای درخشش سامسونگ در بازار هستند اما برخی از آن‌ها با گلکسی نوت 7 احساس راحتی ندارند! به عنوان مثال باید به موتورولا اشاره کرد که امروز ادعا می‌کند یکی از بهترین قابلیت‌های گلکسی نوت 7 به نام صفحه همیشه روشن (Always On Display) از گوشی‌های موتورولا دزدیده شده است.

همان‌طور که شما می‌توانید توییتر رسمی شرکت موتورولا را مشاهده کنید، آن‌ها سوال کرده‌اند که “در کدام یک از گوشی‌های هوشمند گلکسی ویژگی‌های جذابی دزدیده شده است؟” جالب اینجاست که این سوال همراه با هشتگ #TheOriginalAlwaysOnDisplay علاوه بر تصویری موتو زد همراه با صفحه همیشه روشن خود همراه شده است.

به وضوح موتو می‌تواند به عنوان رقیبی جدی برای گلکسی جدید شرکت سامسونگ در بازار پدیدار شود. هرچند که این نخستین گوشی هوشمند سامسونگ همراه با صفحه همیشه روشن نیست؛ اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که به خوبی در گلکسی نوت 7 بهبود یافته است.

صفحه همیشه روشن موتو ایکس (Moto Active Display)

صفحه همیشه روشن موتو ایکس (Moto Active Display)

موتورولا موتو زد 2013 نخستین گوشی اندرویدی حاوی صفحه همیشه روشن

این کاملاً درست است که موتورولا نخستین گوشی اندرویدی حاوی صفحه همیشه روشن را همراه با مدل سال 2013 موتو ایکس البته بنام Moto Active Display عرضه کرده است، با این حال این گوشی هوشمند نخستین محصولی در جهان نیست که چنین قابلیتی را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که شرکت نوکیا نیز در سال 2011 میلادی همراه با گوشی N9 حاوی سیستم عامل سیمبین خود از ویژگی این‌چنینی به نام MeeGo استفاده کرده بود و حتی کمی قبل‌تر نیز ما شاهد حضور صفحه نمایش AMOLED در یک گوشی سیمبین (نوکیا N8) بودیم. این ویژگی بعد‌ها به گوشی‌های ویندوزی لومیا (ساخت نوکیا تحت لیسانس مایکروسافت) تحت عنوان Glance Screen رسید. به همین خاطر نمی‌توان به طور قطع گفت که موتورولا صاحب اصلی تکنولوژی صفحه همیشه روشن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. نمیدونم هنوز هیچی مشخص نیست بعضی ها در مورد شرکت یا اشخاص قضاوت میکنن . راستی ادم متعصب تکنولوژی مراقب باش شرکت بابات ور شکسته نشه خخخ

  2. هییی سامسونگ فقط خوبه دزدی کنه اخه این چه وضعیه بعدشم میگن گوشیهاش نمیدونم چه قابلیتهایی داره خاب شرکت شما که دزده

  3. شرکت سامسونگ بیاد بگه من چی رو از خودم از ابتدا داشتم من قول میدم بهش فحش ندم ?

  4. من ان8داشتم ،عالی بود

  5. پیش خودشون فکر کردن حالا که تنور داغه بذار ماهم بچسبونیم یا میشه یا نمیشه

  6. از اولش هم معلوم بود که اینم اختراع سامسونگ نیست