افول اپل و سامسونگ در بازار موبایل چین

اپل و سامسونگ همچنان به افول در بازار موبایل چین ادامه می‌دهند

بازار موبایل چین یکی از مهم‌ترین جوامع فروش در بین کشورهای مختلف جهان به شمار می‌رود. از همین رو کمپانی‌های بزرگ علاقه زیادی را برای حضور پررنگ در این بازار دارند. حال با توجه به گسترش تولیدات شرکت‌های چینی نظیر اوپو، شیائومی و ویوو شرکت‌های بزرگی نظیر اپل و سامسونگ جایگاه گذشته خود را از دست داده‌اند و اینک صاحب سهمی تک رقمی هستند.

بدون شک بازار چین به جهت جمعیت فوق‌العاده زیاد این کشور آسیایی از پتانسیل بالایی برخوردار است و همواره برای حضور شرکت‌های خارجی، این بازار یکی از جذاب‌ترین‌ها به حساب می‌آید. اما کار برای ورود به این بازار برای خارجی‌ها سخت شده است. این قضیه به خصوص در بازار موبایل چین مشهود است و طی چند سال اخیر با توجه به تولید گوشی‌های هوشمند قدرتمند و بالارده توسط خود چینی‌ها، عملاً می‌بینیم که برندهای بزرگ در حال از دست دادن جایگاهشان در بازار این کشور هستند.

فروش گوشی هوشمند در چین طی سه ماهه دوم سال جاری با رشدی 14.9 درصدی همراه بوده است و طی یک سال نیز چیزی حدود 149 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این کشور به فروش رفته است. در فروش سال به سال نیز ما شاهد رشد 2.7 درصدی در بازار چین بودیم. اما این رشد برای تولیدکنندگان گوشی‌های بالارده‌ای نظیر سامسونگ و اپل رقم نخورده است بلکه گوشی‌های رده پایین و میان رده بازار که قادر به پشتیبانی از 4G هستند در حال تسخیر سه اپراتور بزرگ کشور چین هستند.

این رشد اتفاق جالبی را در کانال‌های خرده فروشی این کشور به وجود آورده است. طی دو ماه نخست سال جاری، تولیدکنندگان بیشتر از تعداد مورد نیاز مصرف کنندگان محصولات خود را ارائه کرده بودند. بنابراین تحلیلگران این انتظار را داشتند تا طی سه ماهه چهارم ما شاهد اصلاح موجودی این شرکت‌ها باشیم. این بدان معنا خواهد بود که تولیدکنندگان باید سرعت فروش گوشی‌های خود به کانال‌های خرده فروشی را کم کنند تا بتوانند به نوعی تعادل تجارت خود را حفظ کنند.

افول اپل و سامسونگ در بازار موبایل چین

آیفون در رده پنجم فروشندگان بازار موبایل چین

دیجی تایمز بر اساس نتایج تحقیقات خود «هواوی» را به عنوان نخستین تولیدکننده گوشی هوشمند در بازار موبایل چین با سهمی 14 درصدی از ماه آوریل تا ژوئن می‌شناسد. این در حالی است که طی مدت زمان مشابه شرکت اوپو موفق به کسب سهم 12.7 درصدی شده است و پس از آن نیز شرکت‌های ویوو و شیائومی با سهامی 11.2 درصد و 10.4 درصدی جای گرفته‌اند. در این بین شرکت اپل با سهامی تک رقمی در رده پنجم بازار گوشی‌های هوشمند این کشور قرار گرفته است.

در گزارش قبلی اپل با سهامی 10.8 درصدی سه ماهه نخست سال 2016 میلادی بازار گوشی‌های هوشمند چین را پشت سر گذاشته باشد و این در حالی است که آن‌ها در سه ماهه نخست سال گذشته 12 درصد بازار موبایل چین را در اختیار داشتند. حال سهام آن‌ها تک رقمی شده است و این شرکت قصد دارد تا با جهشی تازه قلمرو خود را به هندوستان برده و فروش آیفون‌های خود را در این کشور پر جمعیت افزایش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*