مدیر سابق Rovio برند نوکیا را به بازار گوشی‌های اندرویدی برمی‌گرداند

مدیر سابق Rovio برند نوکیا را به بازار گوشی‌های اندرویدی برمی‌گرداند

برند نوکیا به یک باره آن ابهت گذشته‌اش را از دست داد و از یک غول فنلاندی که روزگاری یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه مدرن جهان را می‌ساخت، به نامی تبدیل شد که حتی خیلی از کاربران امروزه نمی‌دانند که مالکیت دقیق آن در اختیار چه فرد و چه تشکیلاتی است و آیا نوکیا بار دیگر اسمارت فون یا محصول جدیدی را معرفی و تولید خواهد کرد و یا خیر.
جدا از این که طی چند سال اخیر برند نوکیا در اختیار مایکروسافت قرار داشته و حق فروش اسمارت فون‌‌هایی به صورت مستقل و تحت نام نوکیا وجود نداشته است، به نظر می‌رسد که بار دیگر این کمپانی نوستالژیک در حال مطرح شدن است. طی یک سری از اتفاقات ناهماهنگ و پراکنده، حالا کار به جایی رسیده است که یکی از مدیران سابق کمپانی بازی سازی Rovio که بازی‌های محبوب و افسانه‌ای سری پرندگان خشمگین یا همان انگری بردز را در کارنامه‌ی خود دارد، قصد دارد که بار دیگر برند نوکیا را به بازار گوشی‌های اندرویدی برگرداند.

برند نوکیا بار دیگر بازگشت؛ طرفداران این فنلاندی محبوب به شدت منتظرند

آقای پکا رنتالا (Pekka Rantala) نام این مدیر کاربلد است و نکته‌ی جالب اینجاست که علاوه بر ریوو، او هفت سال هم در سمت‌های مختلف اجرایی در کمپانی نوکیا فعالیت کرده و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار محسوب می‌شود. رنتالا قرار است پست مدیریت بخش بازاریابی کمپانی HMD Global Oy را بر عهده بگیرد؛ این کمپانی فنلاندی همان شرکتی است که قرار است بار دیگر گوشی‌های اندرویدی تحت برند Nokia را به بازار برگرداند و چندی پیش نیز یک قرارداد بسیار عظیم برای انتقال مالکیت و حقوق تجاری این برند بین سران نوکیا و HMD امضا شد.

مدیر سابق Rovio برند نوکیا را به بازار گوشی‌های اندرویدی برمی‌گرداندجالب است بدانید که HMD احیای برند نوکیا را قرار است طی یک همکاری مشترک با کمپانی تایوانی فاکسکان انجام دهد. بخش موبایل FIH که زیر مجموعه ای از کمپانی فاکسکان تکنولوژی محسوب می‌شود، در این قرارداد قرار است که با همکاری اچ ام دی، گوشی‌های هوشمندی را با برند نوکیا تولید کنند و این گوشی‌ها دارای سیستم عامل اندروید خواهند بود.

این اطلاعات تمام مواردی هستند که تا به حال درباره‌ی این همکاری و احیای برند افسانه‌ای نوکیای فنلاند می‌دانیم و هنوز هیچ تاریخ یا زمان‌بندی خاصی برای عرضه یا معرفی اسمارت فون، تبلت و دیگر محصولات اعلام نشده است. اما با توجه به گزارشاتی که درباره‌ی پیشرفت این همکاری شنیده می‌شود، احتمالا این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور رخ خواهد داد و بار دیگر می‌توانیم شاهد گوشی های نوکیا در بازار اندروید باشیم. هرچند که کار این کمپانی برای به دست آوردن آن محبوبیت قبلی و رقابت با رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ، ال‌جی و برندهای چینی بسیار دشوار است و امیدواریم که بار دیگر شاهد تجربه‌های تلخی نظیر Nokia X و Nokia XL نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*