توربین های بادی به تنهایی برق مورد نیاز یک روز اسکاتلند را تامین کردند

توربین های بادی به تنهایی برق مورد نیاز یک روز اسکاتلند را تامین کردند

تعداد کمی از کشورهای جهان وجود دارند که توانسته باشند انرژی الکتریسیته ی مورد نیاز کل کشور خود را تنها با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کرده باشند. حالا کشور اسکاتلند نیز با کمک توربین های بادی غول آسا موفق شده است که به این لیست بسیار کوچک اما مهم اضافه شود.
اوایل هفته‌ی گذشته کشور اسکاتلند موفق شده است که برق مورد نیاز تمام مساحت تحت پوشش خود را با استفاده از تنها توربین‌های بادی تامین کند و از هیچ نوع سوخت فسیلی و یا دیگر روش‌های تولید انرژی استفاده‌ای نکند. در یک بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعته نیروگاه‌های بادی این کشور توانسته‌اند معادل ۱۰۶ درصد از برق مورد نیاز اسکاتلند را تولید کنند که این میزان ۶ درصد از تمام نیازهای انرژی مردم این کشور هم بالاتر است و مطمئنا می‌تواند نوید یک آینده‌ی روشن در این حوزه و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر را به ما بدهد.

در گذشته نیز چند کشور موفق به انجام چنین پروژه‌ی عظیم و مهمی شده‌اند که پرتغال یکی از آنهاست. این کشور توانست چهار روز کامل را با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر سپری کند و نیازی به سوخت های فسیلی نداشته باشد. کشور هلند توانست ۱۴۰ درصد از میزان انرژی الکتریسیته‌ی خود را از این طریق تامین کند و این در حالی است که کشور آلمان هم توانسته است به رقم ۹۴ درصد نیاز کل کشور خود دست پیدا کند.

جالب است بدانید که رکورد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در اختیار کشور کاستا ریکا قرار دارد. این کشور موفق شده است که ۷۵ روز کامل یعنی حدود دو ماه و نیم را بدون استفاده از انرژی‌های تجدید ناپذیر سپری کند و تنها با منابع انرژی پاک نظیر توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی، برق مورد نیاز کل مردم کشور خود را در این بازه‌ی دو ماه و نیمه تامین کند.

توربین های بادی ، خورشید و دریا در خدمت تولید انرژی پاک

توربین های بادی به تنهایی برق مورد نیاز یک روز اسکاتلند را تامین کردند

همین رکوردها باعث شده است که کشورهای دیگر نیز به این موضوع علاقه‌مند شوند و ما هر روز شاهد تعداد بیشتری از کشورهایی هستیم که وارد این لیست می‌شوند و منابع مالی عظیمی را بر روی استفاده از انرژی های پاک هزینه می‌کنند. کشور اسکاتلند در این بازه‌ی ۲۴ ساعته که موفق به تامین انرژی معادل ۱۰۶ درصد مصرف برق مردم خود شده ، در مجموع ۳۹ هزار و ۵۴۵ مگاوات برق تولید کرده است.

البته بادهای طوفانی اقیانوسی که با سرعت ۶۰ مایل بر ساعت از ساحل وارد این کشور می‌شده‌اند نیز به دست‌یابی به این رکورد کمک کرده اند. جالب است بدانید که مصرف کل مردم این کشور در آن روز معادل ۳۷ هزار و ۲۰۲ مگاوات بوده است که این نشان می‌دهد که انرژی تولید شده بیش از ۲ مگاوات هم از سقف مورد نیاز بالاتر بوده است.

کشور اسکاتلند که در حوزه‌ی امپراطوری بریتانیا قرار دارد، یکی از کشورهایی است که توجه ویژه‌ای به منابع انرژی تجدید پذیر دارد و قصد دارد که تا سال ۲۰۲۰ بتواند تمام انرژی مورد نیاز کشور خود را از طریق این گونه منابع تامین کند. در حال حاضر هم مقامات اسکاتلندی به دنبال این هستند که بتوانند ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز سالانه‌ی مردم این کشور را از طریق انرژی‌های پاک نظیر توربین های بادی تولید کنند و به نظر می‌رسد که یک سال زودتر از برنامه‌ریزی قبلی در حال رسیدن به این هدف بسیار بزرگ هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*