دیگر برای ارسال نظر در پلی استور نیازی به اکانت گوگل پلاس نخواهید داشت

دیگر برای ارسال نظر در پلی استور نیازی به اکانت گوگل پلاس نخواهید داشت

گوگل مدت زیادی است که برای تبدیل شدن شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس خود به انتخاب اول کاربران تلاش زیادی می‌کند و در این راه از تمام ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری خود بهره می‌برد. لزوم داشتن یک اکانت گوگل پلاس برای ارسال نظر در پلی استور نیز یکی از آن مواردی بوده که گوگل برای ترغیب کردن کاربران به تشکیل حساب در سرویس پلاس از آن بهره می‌برده ‌است.
اما با توجه به افولی که در این چند ماهه‌ی اخیر گریبانگیر گوگل پلاس (Google+) شده و این سرویس از انتخاب اول میلیون‌ها کاربر خارج شده است، دیگر کمپانی گوگل اصراری بر بودن آن در دیگر سرویس‌های خود ندارد. حتما می‌دانید که برای ارسال نظر در پلی استور و نقد و بررسی یک اپلیکیشن در فروشگاه نرم افزاری گوگل نیاز به یک اکانت گوگل دارید که در سرویس گوگل پلاس نیز ثبت شده باشد.

بدون داشتن اکانت پلاس به ارسال نظر در پلی استور بپردازید

اما گویا غول موتورهای جستجو در حال تصمیمگیری برای حذف این الزام است و کاربران قادر خواهند بود که بدون داشتن آن حساب، در گوگل پلی استور به ارسال نظر و نقد و بررسی بپردازند. به گزارش خبرگزاری اندروید پلیس تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان گزارش داده اند که ارسال نظر در پلی استور بدون داشتن یک حساب پلاس برای آنها امکان‌پذیر شده است و خیلی راحت توانسته‌اند این کار را انجام دهند.

البته نیاز است بدانید که این موضوع به صورت عمومی اتفاق نیافتاده است و ممکن است اگر شما برای این کار تلاش کنید، با پیام ارور مواجه شوید و نیاز به یک حساب پلاس داشته باشید. احتمالا این قابلیت نیز مانند بسیاری از ویژگی‌های جدید موتور جستجوی گوگل و یا دیگر شبکه‌‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، ابتدا به صورت محدود و در کشورهای خاصی اجرا می‌شود تا در صورت عدم بروز مشکل و موارد پیش‌بینی نشده، از آن قابلیت به صورت عمومی پرده برداری صورت بگیرد.

دیگر برای ارسال نظر در پلی استور نیازی به اکانت گوگل پلاس نخواهید داشت

گفتنی است که دکمه‌ی +۱ نیز که قبلا در صفحات گوگل پلی استور وجود داشت و مستقیما به سرویس پلاس متصل می‌شد، از این صفحات حذف شده است و عبارت signing in with Google جایگزین آن شده است که به کاربران اجازه می‌دهد که با یک حساب کاربری گوگل معمولی (نه حساب پلاس) وارد این فروشگاه شوند. جالب است بدانید که پیش از این هم ارسال نظر در زیر ویدیوهای موجود در یوتیوب، سرویس Photos و سرویس بازی‌های پلی گیم نیز از زیر پرچم گوگل پلاس خارج شده بودند و به نظر می‌رسد که گوگل متوجه این موضوع شده است که این کار نه تنها باعث پیشرفت گوگل پلاس نمی‌شود، بلکه به دیگر سرویس‌های پرطرفدار این برند آمریکایی نیز آسیب می‌زند.

بردلی هورویتز (Bradley Horowitz) مدیر ارشد بخش تصاویر و به اشتراک گذاری در کمپانی گوگل، سال گذشته اظهار نظری کرده بود که به نظر می‌رسد این نظر در حال تبدیل شدن به واقعیت است:

این منطقی به نظر نمی‌رسد که پروفایل Google+ شما به عنوان کارت شناسایی‌تان در تمام سرویس‌های دیگر گوگل که از آنها استفاده می‌کنید، محسوب شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه