تراشه اپل A10

نخستین تصویر از تراشه اپل A10 به بیرون درز کرد

روز گذشته تصویری از تراشه اپل A10 منتشر شد. ظاهراً این تراشه قرار است در نسل آینده آیفون‌های اپل استفاده شود. در حالی که تراشه‌های فعلی اپل A9 ظرفیت رم 2 گیگابایتی و پردازش 1.84 گیگاهرتزی را ارائه می‌دهند، انتظار می‌رود که این تراشه مدرن از ظرفیت رم حداقلی 3 گیگابایت و پردازش 2.37 گیگاهرتزی پشتیبانی کند.

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس جزو آخرین گوشی‌های ساخت شرکت اپل هستند که یک سالی از عرضه آن‌ها می‌گذرد. لازم به ذکر است هر دو این محصولات از تراشه‌های قدرتمند و مدرن اپل A9 بهره می‌برند. چند وقتی بود که خبری مبنی بر ارائه تراشه اپل A10 همراه با نسل بعدی آیفون‌ها به گوش می‌رسید. اینک نخستین تصویر از این تراشه انتشار یافته است. در حالی که تراشه اپل A9 ساخت مشترک دو شرکت سامسونگ و TSMC بود، انتظار می‌رود که شرکت TSMC تنها سازنده این تراشه باشد.

تراشه اپل A10 ؛ ارائه 3 گیگابایت رم و پردازنده‌ای با فرکانس 2.37 گیگاهرتز

تراشه فعلی اپل A9 حاوی 2 گیگابایت رم LPDDR4 است و انتظار می‌رود اپل در نسل آینده تراشه خود، یک رم با ظرفیت بیشتر 3 گیگابایت را ارائه دهد. علاوه بر آن گفتنی است که تراشه فعلی دو هسته 1.84 گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد و روز گذشته اطلاعات جدیدی از این تراشه در وب‌سایت Geekbench به انتشار رسید. بر اساس این اطلاعات تراشه جدید اپل از یک پردازنده 2 هسته‌ای با سرعت 2.37 گیگاهرتز بهره می‌برد. هر چند که جان پول بنیان‌گذار آزمایشگاه‌های Primate این اطلاعات منتشر شده را تقلبی و غیر واقعی خوانده است.

انتظار می‌رود اپل طی ماه آینده میلادی (ماه سپتامبر) از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود شامل دو مدل 4.7 اینچی (آیفون 7) و 5.5 اینچی (آیفون 7 پلاس) پرده برداری کند. با توجه به شایعات منتشر شده از این محصولات ما احتمالاً شاهد تغییرات گسترده‌ای نخواهیم بود. شاید از عمده این تغییرات می‌توان به حذف جک کلاسیک 3.5 میلی‌متری هدفون، جا به جا شدن جای خطوط آنتن به بخش بالایی، یک کلید فیزیکی هوم با پشتیبانی از تکنولوژی لمس سه بعدی، لنز دوربین بزرگتر در آیفون 7 و همچنین وجود دوربین دوگانه در قسمت پشتی مدل آیفون 7 پلاس اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*