المپیک 2016 ریو

تماشای آنلاین مسابقات المپیک 2016 ریو با تلویزیون، موبایل و هدست واقعیت مجازی

بالاخره بزرگترین رویداد ورزشی جهان آغاز شد و کشورهای مختلف برای عرض اندام در این آوردگاه جهانی برای رقابت با یکدیگر در جلوی هم صف آرایی کرده و رژه رفتند. امسال نیز این دوره از رقابت‌ها در برزیل برگزار می‌گردد. المپیک 2016 ریو می‌تواند به مدت دو هفته برای میلیاردها نفر از افراد کره زمین به جذاب‌ترین لحظات زندگیشان تبدیل شود. مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره بزرگ ورزشی از طریق بسیاری از شبکه‌های سراسری در بیشتر مناطق جهان به صورت زنده پخش خواهد شد.

افتتاحیه این مراسم دو روز قبل و راس ساعت 00:00 به وقت گرینویچ (3:30 به وقت تهران) برگزار شد. در این خبر قصد داریم نحوه پخش برخی از مسابقات المپیک ریودوژانیرو را در پلتفرم‌های مختلف به شما آموزش دهیم. برای کاربرانی که قصد تماشای آنلاین مسابقات المپیک را دارند، راه‌های مختلفی وجود دارد.

تماشای مسابقات المپیک 2016 ریو از طریق تلویزیون‌ آنلاین، موبایل و هدست واقعیت مجازی

البته توجه داشته باشید که المپیک امسال در برزیل انجام می‌شود و بر اساس نصف النهارهای مختلف، فواصل زمانی متفاوتی برای مردم جهان بوجود می‌آید. به عنوان مثال افتتاحیه المپیک امسال در 5 آگوست (جمعه 15 مرداد ماه) در ساعت 00:00 به وقت انگلستان (گرینویچ) انجام شد و این بدان معنی است که ما ایرانی‌ها با یک اختلاف زمانی 3 ساعت و نیمه در ساعت 3:30 صبح به وقت تهران این مراسم را مشاهده کردیم.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشت، این موضوع است که مرجع این خبر یک سایت انگلیسی بوده و در نتیجه زمان اعلام برنامه‌ها و معرفی شبکه‌هایی که بر روی پلتفرم‌های مختلف این مسابقات را پوشش خواهند داد از مراجع انگلیسی زبان است؛ اما چگونگی استفاده از فرمت‌های مختلف در پخش رقابت‌های این دوره می‌تواند در نوع خود قابل توجه باشد.

پخش زنده تلویزیونی

شبکه بی بی سی با پرداخت هزینه پخش این دوره از رقابت‌ها، تمامی مسابقات را به طور کامل و به صورت زنده پوشش خواهد داد. این امر از افتتاحیه المپیک 2016 ریو آغاز شده و با پخش مسابقات تا بدین لحظه ادامه دارد. بی بی سی و بی بی سی 4 تمامی این مسابقات را به طور کامل پوشش خواهند داد، هر چند که بسیاری از شبکه‌های جهانی نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند (شبکه سه سیما و شبکه ورزش نیز برخی از مسابقات را به طور زنده پوشش می‌دهند).

وب‌سایت ورزشی بی بی سی نیز برخی از رقابت‌های برجسته این المپیک را به‌ تصویر می‌کشد، فقط کافی است که به این آدرس سری بزنید.

آپدیت ( 18 مرداد ) : شبکه 3 سیما HD شد : بازی های المپیک ریو را با کیفیت اچ دی ببینید

تماشای مسابقات المپیک 2016 ریو بر روی گوشی هوشمند یا تبلت

اپلیکیشن BBC Sport برای اندروید و آی او اس تمامی اخبار و جزئیات این بازی‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا با دریافت یک نوتیفیکیشن، از انتشار خبرهای جدید مطلع گردید. شما می‌توانید پخش زنده بازی‌ها را از طریق BBC iPlayer به صورت زنده بر روی دستگاه‌های موبایل خود دنبال کنید.

تماشای مسابقات المپیک 2016 ریو بر روی پلتفرم واقعیت مجازی

گویا بی بی سی امسال یک پوشش 360 درجه‌ای از رقابت‌های المپیک ریو ارائه کرده و به لطف چنین ویژگی منحصر به فردی قادر خواهید بود تا از طریق هدست‌های VR، بازی‌ها را به شکلی بسیار متفاوت تماشا کنید؛ گویی در محل برگزاری مسابقات حاضر هستید. این اولین باری است که مسابقات المپیک با چنین تکنولوژی جدیدی پخش می‌شوند.

برای این کار کافی است تا نسخه آزمایشی برنامه BBC Sport 360 که برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس موجود است را دانلود کرده و از تماشای 360 درجه‌ای بازی‌های المپیک ریو لذت کافی ببرید. این فیلم‌ها را می‌توان با آیفون ها، گوشی‌های واقعیت مجازی اندرویدی و هدست سامسونگ گیر وی آر (Samsung Gear VR) مشاهده کرد.

زمان برخی از بازی‌های المپیک 2016 ریو که به‌ صورت واقعیت مجازی به نمایش گذاشته خواهد شد را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. برای اطلاع کامل از تاریخ پخش تمامی مسابقات می‌توانید به لینک منبع مراجعه کرده و البته این را نیز در نظر داشته باشید که زمان نوشته شده بر اساس مبنای زمانی گرینویچ است.

  • جمعه 5 آگوست ساعت 00:00 – 3:30 مراسم افتتاحیه
  • کشنبه 7 آگوست ساعت 14:00 – 17:50؛ 19:30 – 20:20؛ 01:00 – 04:50 والیبال ساحلی
  • دوشنبه 8 آگوست ساعت 15:00 – 18:00؛ 21:00 – 00:00 مسابقات بوکس
  • چهارشنبه 10 آگوست ساعت 20:00 – 22:45 ژیمناستیک هنری
  • جمعه 12 آگوست ساعت 13:00 – 19:30؛ 21:00 – 23:50 مسابقات شمشیر بازی
  • یکشنبه 14 آگوست ساعت 00:20 – 02:30 مسابقات کشتی
  • دوشنبه 22 آگوست ساعت 00:00 – 03:30 مراسم اختتامیه

برای مشاهده لیست کامل زمانی پخش بازی‌ها بر روی هدست واقعیت مجازی لطفا به لینک منبع این خبر مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*