استفاده‌ی سامسونگ از تصاویر اپل واچ برای ثبت یک پتنت جدید!

استفاده‌ی سامسونگ از تصاویر اپل واچ برای ثبت یک پتنت جدید!

سامسونگ سال‌هاست که متهم به کپی برداری از کمپانی اپل شده است و حتی پس از ارائه‌ی ده‌ها طراحی خلاقانه و جدید که در دیوایس‌های جدید این برند کره‌ای دیده‌ایم، اما همچنان هم همان اتهام و جو منفی نسبت به آن در بین کاربران وجود دارد. حالا هم به نظر می‌رسد که سامسونگ با استفاده از تصاویر اپل واچ بار دیگر اشتباه جدیدی در این زمینه‌ انجام داده است.
این پتنت که با نام دیوایس پوشیدنی در اداره‌ی ثبت علائم تجاری و پتنت‌های ایالات متحده‌ی آمریکا (uspto) ثبت شده است، درباره‌ی بندهای جداشدنی برای ساعت‌های هوشمند و نحوه‌ی اتصال آنها به دیوایس و انواع مختلف فرمت‌های ساخت بدنه است. اما در حالی که خود پتنت شاید چندان برای کاربران عادی و کارشناسان اهمیتی نداشته باشد، چند شمای فنی که در آن به کار رفته است، به طور کامل شبیه ساعت هوشند اپل هستند و گویا سامسونگ دقیقا از تصاویر اپل واچ برای طراحی این پتنت استفاده کرده است!

استفاده‌ی سامسونگ از تصاویر اپل واچ برای ثبت یک پتنت جدید!

به گزارش خبرگزاری بیزینس اینسایدر گویا مهندسان سخت افزاری سامسونگ از یک طراحی کاملا مشابه اپل واچ الهام گرفته‌اند که البته مطمئنا بازتاب خبری ثبت چنین پتنتی برای آنها به هیچ وجه عواقب خوشی نخواهد داشت. بدنه‌ی مکعبی با طراحی کاملا مشابه اپل واچ، چرخنده‌ی دیجیتالی کنار ساعت، نحوه‌ی اتصال بندها و حتی طراحی بندهای به کار رفته در این پتنت کاملا مشابه محصول اپل هستند و گویا سامسونگ دقیقا تصاویر اپل واچ را بدون کوچکترین تغییری در این پتنت اختصاصی خود آورده است!

تصاویر اپل واچ به مدرک جرم سامسونگ تبدیل می‌شوند؟

سامسونگ و اپل سال‌هاست که درگیر یک پرونده‌ی حقوقی بسیار عظیم هستند که در این پرونده، کمپانی کره‌ای به دلیل این که از طراحی‌های پتنت شده توسط اپل در ساخت محصولات خود استفاده کرده است، به جریمه‌ی سنگین یک میلیارد دلاری محکوم شده است. حتی این پرونده همین حالا هم بعد از گذشت چندین سال هنوز ادامه دارد و به تازگی سامسونگ درخواست تجدید نظر و یک دادخواست مجدد را تقدیم دادگاه عالی کشور آمریکا کرده است تا این جریمه را کاهش دهد.

استفاده‌ی سامسونگ از تصاویر اپل واچ برای ثبت یک پتنت جدید!

اما مطمئنا استفاده از تصاویر اپل واچ در این پتنت می‌تواند واکنش اپل را به دنبال داشته باشد و حتی در این پرونده‌ی پیش رو به عنوان نشانه‌ای از ادامه‌ی روند قبلی سامسونگ توسط اپل به دادگاه تقدیم شود و تبعات قضایی بدی را برای این غول کره‌ای به همراه داشته باشد. گفتنی است که اپل واچ با در اختیار داشتن حدود ۷۲ درصد از فروش بازار کشور آمریکا، پرفروش‌ترین ساعت هوشمند این کشور محسوب می‌شود و در رده‌ی دوم نیز با اختلاف بسیار زیاد، ساعت هوشمند سامسونگ با سهمی ۷ درصدی از بازار قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگر کاری غیر از این میکرد عجیب بود.
    اگر طرحی رو کپی نکنه از اصالتش فاصله گرفته و کاربرها احساس غریبی میکنن باهاش.

  2. این که فقط یه پتنته .ولی واقعاً چجوری اپل ادعا میکننه که اس 3 از وی آیفون 4 کپی شده. اصلا شباهتی به هم ندارن.
    کلا گوشیای سامسونگ و اپل دو سبک متفاوت داشتن همیشه.

  3. اگه این چیزی که میگین درست باشه، سامسونگ رو باید به جرم خریت محض تنبیه کرد نه کپی برداری….