کروم برای اندروید

به‌ روزرسانی جدید گوگل کروم برای اندروید منتشر شد

باتری‌ تلفن‌های هوشمند امروزی به ندرت توان شارژ دهی کامل یک روزه را دارند و کاربران معمولا در روز دو بار گوشی خود را شارژ می‌کنند. در این میان اگر برنامه‌ای نظیر گوگل کروم (Google Chrome) مصرف باتری را افزایش دهد، طبیعتا رضایت کلی کاربران را از دست می‌دهد. اما به تازگی گوگل با انتشار آپدیت جدید مرورگر کروم برای اندروید سعی در کاهش مصرف باتری آن داشته است.

آپدیت گوگل کروم برای اندروید

نسخه 52 گوگل کروم برای اندروید علاوه بر مصرف پایین‌تر باتری، سرعت گشت و گذار در اینترنت را نیز افزایش می‌دهد؛ در این نسخه سرعت بارگذاری ویدیوها به صورت آنلاین بهبود یافته است و دیگر شاهد هیچ‌گونه کندی در دانلود و اجرای آن‌ها نخواهیم بود.

تماشای ویدیو در بستر اینترنت، حجم نسبتا زیادی از ترافیک کاربران را مصرف می‌کند. توسعه دهندگان کمپانی گوگل برای این معضل نیز چاره اندیشیده‌اند و در جدیدترین نسخه کروم برای اندروید، تماشای ویدیوها در حالت Data Saver Mode صورت می‌گیرد. بدین ترتیب تنها 50 درصد از حجم واقعی ویدیو دانلود می‌شود و به مرور زمان، این قابلیت با صرفه‌جویی در مصرف ترافیک و ذخیره حجم مصرفی، خودنمایی بیشتری خواهد کرد. در Data Saver Mode نسخه سبک‌تر ویدیو دانلود می‌شود، بنابراین احتمال می‌رود تصاویر با کیفیت پایین‌تری نمایش داده شوند.

کروم برای اندرویدگوگل اذعان دارد کاربران هر هفته بیش از یک میلیارد ساعت زمان صرف تماشای ویدیو بر روی گوگل کروم می‌کنند و بخش قابل توجهی از این آمار به کاربران بخش موبایل این اپلیکیشن مربوط است.

هم‌ اکنون آپدیت کروم برای اندروید توسط گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است. در صورت تمایل به نصب و استفاده از جدیدترین نسخه از مرورگر گوگل، با رجوع به فروشگاه گوگل پلی و باز کردن منوی همبرگری گوشه بالا سمت چپ اپلیکیشن، گزینه My apps & games را انتخاب کنید. در صورت موجود بودن آپدیت گوگل کروم برای دستگاه شما، دکمه Update نمایان خواهد بود و می‌توانید با لمس آن، مرورگر خود را به‌روزرسانی کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت گوگل پلی و کلیک بر روی این لینک، جدیدترین ورژن گوگل کروم برای اندروید را دانلود کنید.

در ادامه شما را به تماشای ویژگی‌های جدید این آپدیت در ویدیوی زیر دعوت می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه