بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام

بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام رونمایی شد

اینستاگرام – Instagram – بدون شک در سبک زندگی بسیاری از افراد تاثیرگذار بوده است؛ برخی کاربران تنها به خاطر ثبت سلفی و انتشار آن در این شبکه اجتماعی به مکان‌های مختلف می‌روند. شبکه اینستاگرام روند رو به رشد خوبی را طی کرده و از همان ابتدا با سیاست محتاطانه خود، قابلیت‌های جدیدی را به اپلیکیشن افزوده است. امروز نیز بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام رونمایی شد. در ادامه بیشتر با این قابلیت جدید آشنا می‌شویم.

بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام معرفی شد

بخش داستان‌ ها یا همان Stories برای برخی از کاربران آشنا است، چرا که در اپلیکیشن Snapchat نیز چنین قسمتی قرار دارد؛ علاوه بر نام، کاربرد این بخش در اینستاگرام مشابه با همتای خود در سرویس Snapchat است. کاربران به کمک این قسمت جدید می‌توانند تصاویر و ویدیوهای خود را به صورت اسلاید شو با دوستان خود به اشتراک بگذارند؛ این اسلاید شو پس از 24 ساعت از بین می‌رود. بدین ترتیب مطالبی که دوستان شما به کمک بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام منتشر می‌کنند، به مدت 24 ساعت در بالای صفحه فید قرار می‌گیرند.

همانطور که می‌دانید، بسیاری از کاربران علاقه‌ای به الگوریتم جدید صفحه فید در شبکه اجتماعی اینستاگرام ندارند و اولویت بندی پست‌ها در این شبکه را نامتعارف می‌دانند. بنابراین بخش داستان‌ ها (Stories) می‌تواند این مشکل را برای همیشه به فراموشی بسپارد.

کاربران اینستاگرام می‌توانند داستان‌های منتشر شده توسط دوستان خود را در نواری بالای صفحه فید مشاهده کنند. هنگامی که یکی از کاربران در شبکه اینستاگرام پست جدیدی را به کمک این بخش منتشر کند، علامت هشدار رنگارنگی دور تصویر پروفایل وی قرار می‌گیرد.

بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام

جهت نمایش این پست‌های 24 ساعته کافیست بر روی تصویر پروفایل کاربر مورد نظر لمس کنید. با یک لمس در صفحه مربوط به این بخش جدید، بین تصاویر گالری فرد جابجا می‌شوید و با اسلاید کشیدن می‌توانید به صفحه بعدی بخش داستان‌ ها بروید. علاوه بر این امکان ارسال پیام در صفحه مربوط به هر کاربر نیز وجود دارد. امکان لایک کردن و نظر دادن به پست‌های بخش داستان‌ ها در اینستاگرام وجود ندارد.

تنظیمات مربوط به حریم خصوصی اینستاگرام برای پست‌های بخش Stories نیز صدق می‌کند و اگر پروفایل شما در حالت خصوصی (Private) قرار داشته باشد، تنها کاربران مجاز می‌توانند این عکس‌ها را مشاهده نمایند.

در نهایت اگر دوست ندارید یک یا چند دنبال کننده شما، پست 24 ساعته بخش Stories را ببینند، می‌توانید در حین ارسال تصاویر و ویدیو‌ها، آنها را از لیست دریافت کنندگان خارج کنید.

بخش داستان‌ ها در اپلیکیشن اینستاگرام هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است و طی هفته‌های آینده تمامی کاربران این سرویس در اندروید و iOS آن را دریافت می‌کنند. نظر شما در مورد بخش داستان‌های اینستاگرام چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*