بازداشت زوجی که برای بازی موبایلی پوکمون گو فرزندشان را رها کردند

بازداشت زوجی که برای بازی پوکمون گو فرزند خردسال خود را رها کرده بودند!

پیش از این بارها شنیده بودیم که بازی‌های آنلاین محبوب در جهان به قدری اعتیادآور شده‌اند که ممکن است باعث فراموش کردن وظایف زندگی عادی برای کاربران آن بشوند و خطرات عجیب و غریبی ایجاد کنند. حالا گویا بازی موبایلی پوکمون گو بر روی پلتفرم موبایل نیز در حال طی کردن چنین مسیری است و به عناوینی همچون کلش آو کلنز و ورد آو وارکرفت اضافه خواهد شد!
بعد از عرضه‌ی بازی موبایلی پوکمون گو (Pokemon Go)، این عنوان طی مدت بسیار کوتاهی در سراسر کشورهای جهان گسترش یافت و در ایران خودمان هم اخیرا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. حالا یک زوج آمریکایی که از قضا علاقه‌ی فراوانی به انجام این بازی داشته‌اند، فرزند خردسال خود را بدون هیچ مراقب و بدون رعایت موارد ایمنی در خانه تنها گذاشته و وارد خیابان‌ها شده‌اند تا این هیولاهای مجازی را شکار کنند!

ماجرا از این قرار است که این زوج ناراحت که تصویر آنها را در ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید، برای این که کلکسیون پوکمون‌های خود را تکمیل کنند، فرزند دو ساله‌ی خود را در خانه تنها می‌گذارند و از خانه خارج می‌شوند. این کودک از همه جا بی‌خبر هم به سبب کنجکاوی از در خانه خارج می‌شود و در حالی که در دمای بسیار بالای هوا و زیر پرتوها‌ی شدید خورشید در حال حرکت در محوطه‌ی اطراف خانه بوده است، توسط همسایگان دیده می‌شود!

سپس همسایه‌های این زوج بی‌خیال که بازی موبایلی پوکمون گو را به مراقبت از فرزندشان ترجیح داده بودند، به پلیس خبر داده و نیروهای پلیس هم با رسیدن به محل و رویت شرایط موجود، شماره‌ی پدر این کودک را پیدا می‌کنند. طبق مشاهدات ماموران اداره‌ی پلیس پاینال کاونتی (Pinal County) این کودک در حالی که تنها یک پوشک و یک تی‌شرت نازک بر تن داشته در هوای گرم و زیر تابش شدید خورشید پیدا شده و هر لحظه امکان رخ دادن هر حادثه‌ای برای او وجود داشته است.

وقتی بازی موبایلی پوکمون گو به فرزند خانواده ترجیح داده می‌شود!

نکته‌ی تاسف بار اینجاست که بعد از تماس ماموران پلیس با پدر این کودک، آنها هیچ توجهی به آنها نشان نمی‌دهند و طبق گزارش کتبی پلیس، این پدر بعد از این که صحبت پلیس را می‌شنود، عبارت Whatever به معنی «هرچه می‌خواد بشود» را به آنها می‌گوید و تلفن را قطع می‌کند تا به ادامه‌ی ماجراجویی‌اش در دنیای پوکمون گو بپردازد و نشان دهد که علاوه بر این که به شدت غرق یک دنیای مجازی شده است، عاطفه‌ی پدری خود را هم از دست داده و وظایفش در دنیای واقعی را فراموش کرده است.

گفتنی است که از همان زمان تا به حال این زوج عجیب تحت بازداشت نیروهای پلیس قرار دارند و فرزند آنها هم به دپارتمان خدمات اجتماعی کودکان تحویل داده شده تا بعد از برگزاری جلسه‌ی دادگاه درباره‌ی سرنوشت این خانواده تصمیم‌گیری شود. باید دید که آیا از بین رفتن این خانواده‌ی سه نفره هم به لیست حوادث بازی موبایلی پوکمون گو اضافه خواهد شد و یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دارین الکی شلوغ اش می کنید من دارم بازی می کنم و وقتی هم برای انجام این بازی در نظر گرفتم و با دوستانم به شکار پوکیمون ها می رم . بازی جالب و چالش زا ای است . دوست عزیز اگه تو خوشت نیامده دلیل نمیشه بازی بدی باشه . الان ایران خودمون داره با نیتندو مذاکره می کنه تا این بازی به طور قانونی وارد ایران بشه .
    به نظر من اگه احتیاط کرد و به حریم ها احترام گذاشت و صد البته زندگی خودت فراموش نکنی مثل هر بازی دیگه این بازی هم می تونه تفریح سالمی برای خانواده و گیمر های جوان باشه

  2. واقعا بازی مسخره و الکی ایه مردم بخاطرش چه کارا که نمیکنن

    • خدا رو شکر تنها استفاده پدر مادر من از اینترنت تلگرامه که معمولا از وایفای استفاده می کنن، اگر‌‌اهل‌پوکمون بودن معلوم نبود جز‌گرسنگی چه بلاهای دیگه سرمون نازل می شد.
      قدر اینترنت بی سرعت ایران رو باید دونست ????