پرش از ارتفاع

تماشا کنید: پرش از ارتفاع 8 کیلومتری بدون چتر نجات !

پرش از ارتفاع 8 کیلومتری بدون چتر نجات ؛ بله تیتر را درست خوانده اید این همان کاری است که یک ورزشکار جسور با نام Luke Aikins به تازگی انجام داده که در ادامه مطلب می توانید ویدیوی این پرش خطرناک را تماشا کنید.

پرش از ارتفاع یکی از هیجان انگیزترین و مفرح‌ترین ورزش‌های جهان است. اگر شما یک چترباز حرفه‌ای نباشید و بخواهید که چنین لذتی را تجربه کنید می‌توانید که در کنار یک حرفه‌ای قرار گرفته و با ایمنی کامل و داشتن چتر نجات و چتر کمکی اقدام به پرش کنید.

حتی اگر شما یک چترباز حرفه‌ای باشید باز هم برای پرش از ارتفاع چند هزار پایی، نیاز دارید تا همه لوازم ایمنی و چتر نجات خود را چک کنید تا خدای ناکرده هنگام پرش از ارتفاع دچار سانحه‌ای نشوید (این ورزش شوخی بردار نیست، کمترین اتفاق در آن باز نشدن چتر نجات و برخورد با زمین خواهد بود آن‌هم با سرعتی بالغ بر 150 تا 200 کیلومتر بر ساعت)؛ اما گویا Luke Aikins چندان به این قضیه اعتقاد نداشته است!

پرش از ارتفاع 8 کیلومتری با موفقیت به‌پایان رسید؛ اما بدون هیچ چتر نجاتی!

Luke Aikins با پرش از ارتفاع 25,000 پایی (7620 متر) و البته بدون چتر نجات، تاریخ‌ ساز شد. Luke بدون چتر نجات این مسافت را طی کرد و تنها در ارتفاع چند ده‌ متری از سطح زمین بر روی یک شبکه‌ی توری که تقریبا به بزرگی یک‌سوم از یک زمین فوتبال بود، فرود آمد.

برای این فرد 42 ساله احترام زیادی قائل هستم؛ شخصا هیچ‌گاه چنین کاری را انجام نخواهم داد حتی اگر 42 بار دیگر بتوانم زندگی کنم.

Aikins در این سقوط آزاد از ارتفاع 25 هزار پایی، تقریبا به مدت 2 دقیقه در هوا شناور ماند. او در لحظات آخر به پشت بر روی شبکه توری محافظ فرود آمد ولی خوشبختانه هیچ آسیبی ندید و از این سقوط جان سالم به‌در برد. او درحال حاضر اولین کسی است که چیزی شبیه به این را انجام داده و احتمالا این رکورد را برای سال‌های سال در نزد خود نگه خواهد داشت. (گمان نمی‌کنم کسی جرات داشته باشد تا چنین دیوانگی را تجربه کند)

در ویدئوی زیر می‌توانید لحضات پرش از ارتفاع، سقوط آزاد و در انتها فرود نفس گیر Luke Aikins را ببینید و لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ویدئو برای من باز نمیشه.