سایت کیک استارتر بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید به وجود آورده است

سایت کیک استارتر بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید به وجود آورده است

سایت کیک استارتر (Kickstarter) را احتمالا اکثر شما گیک‌های عزیز گجت نیوزی می‌شناسید، سایتی که به توسعه دهندگان، سازندگان، تولیدکنندگان، هنرمندان و افراد خلاق این امکان را می‌دهد که برای خود اسپانسر پیدا کنند و به کمک سرمایه‌هایی که از طریق این اسپانسرها جذب می‌کنند، محصول خود را به مرحله‌ی تولید برسانند.
اما جذب این اسپانسرها کمی با روش نرمال پیدا کردن سرمایه‌گذار در دنیای بیرون تفاوت دارد و سرمایه‌گذاران داخل سایت کیک استارتر کاربرانی هستند که ممکن است از یک سنت تا صدها هزار دلار را بر روی پروژه‌ی مورد علاقه‌ی خود سرمایه گذاری کنند. در واقع این روش و عدم محدودیت بر روی مقدار سرمایه گذاری کمک می‌کند که هر فردی با هر میزانی از سرمایه بتواند به پروژه‌ی مورد علاقه‌ی خود کمک کند و تولیدکننده و توسعه‌ دهنده‌ی آن محصول هم بتواند هر چه سریعتر به هدف خود برسد و محصول نهایی خود را روانه‌ی بازار کند؛ محصولی که ابتدا باید برای آن اسپانسرها با توجه به میزان سرمایه‌گذاری‌شان ارسال شود و بعد هم برای مصرف کنندگان عمومی.

طبق گزارشی که اخیرا در خبرگزاری انگجت منتشر شده است، گویا این روش خلاقانه و کاربردی باعث شده است که بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید در جهان خارج به وجود بیاید و توسعه دهندگان و سازندگان مستقلی که احتمال شکست و فراموش شدنشان بسیار بالا بود، از طریق خدمات این سایت توانسته‌اند سرمایه‌ی مورد نیاز برای عملی کردن پروژه‌ی خود را جمع کنند و به آرزوهای خود برسند.

این گزارش بر مبنای تحقیقات طولانی مدت پروفسور اتان ملیک (Ethan Mollick) تهیه شده است. او که از اساتید برجسته‌ی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا محسوب می‌شود، از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۵ و طی یک نظرسنجی گسترده، از صاحبان و مدیران بیش از ۶۱ هزار و ۶۵۴ پروژه‌ای که توسط سایت کیک استارتر به موفقیت رسیده‌اند، نتایج جالبی را به دست آورده است. در این مدت خدمات این سایت باعث شده است که ۲۹ هزا و ۶۰۰ شغل تمام وقت ایجاد شود و ۲۸۳ هزار نفر نیز از طریق مشاغل پاره وقت به کسب درآمد برسند.

سایت کیک استارتر بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید به وجود آورده است

سایت کیک استارتر همچنین به تاسیس ۸ هزار و ۸۰۰ شرکت کوچک و بزرگ کمک کرده است و بر طبق مطالعات اتان ملیک، پروژه‌های این سایت به ازای هر یک دلاری که از سوی سرمایه‌گذاران مختلف به آنها کمک شده است، ۲.۴۶ دلار درآمد کسب کرده‌اند که البه میزان این درآمد در برخی از حوزه‌های نظیر پروژه‌های مربوط به غذا و طراحی محصولات بالاتر بوده است؛ در مجموع کیک استارتر توانسته است درآمدی با رقم بسیار جذاب ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تمام صاحبان پروژه‌های داخل این سایت به همراه داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن تعداد زیادی از تخمین‌های داخل تحقیقات این پروفسور، میزان ۳۷ درصد از افرادی که در نظرسنجی او شرکت کرده بودند، اظهار کرده‌اند که موفقیت پروژه‌ی آنها در سایت کیک استارتر به مسیر شغلیشان کمک عظیمی کرده است. ۲۱ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که بعد از برگزاری یک کمپین موفق در این سایت، درآمد آنها کاملا افزایش یافته است. تعدادی از فیلم‌سازان، موزیسین‌ها، بازیسازان و نویسندگان نیز بیان کرده‌اند که موفقیت آنها در این سایت باعث شده است که قرارداد‌های جذابی در زمینه‌ی انتشار امضا کنند و موفقیت‌هایی را در بحث عرضه‌ی محصولاتشان کسب کنند؛ در ضمن آقای مولیک به‌صورت صریح اعلام کرده است که کمپانی کیک استارتر هیچ دخالتی در تحقیقات او و آمار اعلام شده در نتایج آن نداشته است و تمام آنها بر اساس نظرسنجی شفاف و صادقانه توسط شخص خود او به دست آمده‌اند.

سایت کیک استارتر ؛ مبدا پروژه‌های نوپای بزرگ و کوچک

سایت کیک استارتر بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید به وجود آورده است

در انتهای این گزارش استاد دانشگاه پنسیلوانیا همچنین اشاره‌ای هم به محصولات بزرگ و موفقی داشته است که از طریق سایت کیک استارتر آغاز شده‌اند و حالا به محصولات مهمی در دنیای دیجیتال تبدیل شده‌اند. محصولاتی نظیر هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت (Oculus Rift) و یا ساعت هوشمند پبل (Pebble) که اولی به مبلغ ۲ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و اکنون به عنوان یکی از بخش‌های این غول شبکه‌های اجتماعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دومی هم اکنون به برند موفق و پرفروشی تبدیل شده است که بسیاری آن را به عنوان آغازگر عصر ساعت‌های هوشمند مدرن می‌شناسند و ارزش بالایی برای آن قائل هستند.

تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که سایت کیک استارتر به چه جایگاه مهم و تاثیرگذاری در دنیای استارت آپ‌ها و سازندگان مستقل تبدیل شده است و تا چه حدی می‌تواند در موفقیت آنها تاثیر بگذارد. البته ذکر این نکته هم لازم است که لزوما آغاز یک پروژه‌ در این سایت نمی‌تواند منجر به موفقیت آن شود: جالب است بدانید که تعداد ۱۹۶ هزار و ۲۴۰ مورد از پروژه‌های این وبسایت نتوانسته‌اند به آن هدف مالی که برای خود تعیین کرده بودند، برسند که این میزان از تعداد پروژه‌هایی که موفق به کسب سرمایه‌ی مورد نیازشان بوده‌اند، بسیار بیشتر بوده است. در ضمن از میان ۱۰۹ هزار و ۶۶۲ مورد از پروژه‌های تامین سرمایه شده نیز حدود یک پروژه از هر ۱۰ پروژه با شکست مواجه شده است و سازندگان و توسعه دهندگان نتوانسته‌اند آن محصولی که وعده‌اش را داده بودند را برای سرمایه گذاران و درنهایت برای بازار عمومی ارسال کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نه این سایت و نه رقیبش، هیچکدوم به ایران و ایرانی خدمات نمی دن.