گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016

گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016 منتشر شد

گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016 منتشر شد و نتایج مالی آن برای کمپانی بزرگی چون اپل رضایت بخش نبود. بر اساس این گزارش همه محصولات اصلی غول کوپرتینو با کاهش روبه‌رو شده و جالب آن‌که برای اولین بار فروش آیفون نیز نسبت به گذشته سقوط کرده است.

گزارش کوارتر سوم امسال چندان تصویر زیبایی از کمپانی اپل به نمایش نگذاشته است؛ اما با وجود کاهش فروش، انتظارات وال استریت از کمپانی مستقر در کوپرتینو همچنان بالا است.

گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016 منتشر شد؛ نتایج برای غول کوپرتینو چندان رضایت بخش نبود

درآمد اپل از سه ماهه سوم امسال 42.4 میلیارد دلار بوده که با کاهش 14.5 درصدی سالانه مواجه شده است. با اینکه درآمد اپل در این کوارتر به‌سختی توقعات را برآورده که و از مرز 42 میلیارد دلار گذشته است؛ اما وضعیت درآمد خالص به دست آمده از این هم ناامید کننده‌تر بوده و با یک کاهش چشمگیر 27 درصدی به 7.8 میلیارد دلار رسیده است. این مقدار با توجه به رقم 10.7 میلیارد دلاری که در مدت مشابه سال گذشته به دست آمده بود، وضعیت نابسامان غول کوپرتینو را در این کواتر به‌وضوح نشان می‌دهد. ارزش هر سهم نیز با 23 درصد کاهش به 1.42 دلار رسیده؛ اما همچنان بالای رقم 1.36 دلاری بود که انتظار می‌رفت و پیش بینی می‌شد برای هر سهم اپل در نظر گرفته شود.

در اینجا می‌توانید کاهش فروش محصولات اصلی اپل را ببینید:

  • فروش آیفون با کاهش فروش سالانه 14.9 درصدی به 40.4 میلیون دلار رسید.
  • آیپد با 9.95 میلیون دلار کاهش فروش 8.7 درصدی را به ثبت رساند
  • فروش مک با 4.25 میلیون دلار کاهش فروش 11.5 درصدی را تجربه کرد

جزئیات فروش اپل واچ مشخص نشده است؛ اما با توجه به انتشار آمار و ارقام تحلیلگران IDC، اپل واچ نیز از کاهش فروش 55 درصدی سالانه برخوردار شده است. این نتایج برای غول کوپرتینو مسلما رضایت‌بخش نخواهد بود.

هیچ کدام از این آمار کاملا تعجب آور نیست، در ماه دسامبر، تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که با توجه به رکود پیش‌بینی شده در بازار گوشی‌های هوشمند و کاهش تقاضا برای دستگاه‌های پرهزینه، کوپرتینویی‌ها سال سختی را پیشرو خواهند داشت. در دسترس قرار گرفتن گوشی‌های قدرتمند مقرون به‌صرفه‌ی چینی، به‌وضوح مشکل بزرگی را برای این شرکت به وجود آورده و باعث شده تا سود اپل با کاهش چشمگیری مواجه شود.

با وجود انتشار نه‌چندان رضایت بخش گزارش مالی اپل از کوارتر سوم 2016 تیم کوک مدیر‌عامل این کمپانی با چهره‌ای حق به‌جانب از موفقیت‌های بی‌نظیر راه‌اندازی iPhone SE سخن گفت. بر اساس آخرین آمار و ارقامی که از Kantar Worldpanel ComTech به دست آمده، آیفون SE در میان ده گوشی هوشمند برتر فروخته شده در بازار‌های عمده‌ی جهان همچون انگلستان، فرانسه، چین و ایالات متحده در سه ماهه منتهی به ماه مه‌ 2016 قرار گرفت.

و بعد از این همه خبر بد برای اپل، باید گفت که درآمد حاصله از سرویس‌های خدماتی چون اپ استور برخلاف فروش گوشی‌های هوشمند، رشد خوبی داشته و 19 درصد رشد سالانه را به ثبت رسانده است.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که Apple در چهارمین کوارتر مالی پیش روی خود در 2016 درآمدی بین 45.5 تا 47.5 میلیارد دلار کسب خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب هر کمپانی ممکنه در بازه های زمانی مختلف دچار این نوسانات اقتصادی بشه . اما خب با معرفی نسل های جدید آیفون و آپد و بقیه محصولات اپل و ورودش به بازار هایی مثل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، به طور حتم این کاهش هم جبران خواهد شد …

    اما من به شخصه فکر میکنم در سال آینده و در 2017 که آیفون های نسل بعدی معرفی میشن و همچنین آیپد های سال 2018 که با پنل اولد به احتمال زیاد همراه میشن ، میتونن دوباره سود کلان بازار رو روانه جیب اهالی کوپرتینو کنن …