مقایسه گلکسی نوت 7

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ مشخصات اولیه

دو تلفن هوشمند اصلی که منتظر رونمایی از آنها در نیمه دوم سال 2016 هستیم، از دو تولید کننده بزرگ و اصلی این عرصه هستند: گلکسی نوت 7 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) و آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7). سامسونگ به خاطر همگام سازی پسوند عددی سری اس و فبلت‌های خود، قید نوت 6 را زده و مستقیما به سمت گلکسی نوت 7 رفته است. در این مقاله به مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید، سامسونگ قصد دارد تا عقب کشیدن زمان رونمایی خود از گلکسی نوت 7، محصول خود را زودتر از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس روانه بازار کند تا شاید خریداران بیشتری را به خود جذب کند؛ البته سامسونگ در گذشته نیز چنین ترفند‌هایی را در رقابت با بزرگ‌ترین رقیب خود در عرصه تلفن‌های هوشمند به کار گرفته است.

با این حال شایعات، گزارش‌ها و تصاویر زیادی از این دو محصول در فضای وب منتشر شده‌اند و حالا در حالی که یک ماه تا رونمایی گلکسی نوت 7 و دو ماه تا رونمایی آیفون‌ 7 باقی مانده است، اطلاعات زیادی را در مورد آنها می‌دانیم؛ از مشخصات داخلی و قابلیت‌ها گرفته تا طراحی بدنه و عملکرد. بنابراین مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 در این مقطع آنچنان غیرطبیعی و عجیب نیست. با ما همراه باشید.

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ طراحی

مقایسه گلکسی نوت 7

اگر اوضاع رو به راه است، نیازی به تغییر نیست؛ این قانون را تقریبا اکثر تولیدکنندگان موفق مورد توجه قرار می‌دهند. در حقیقت، تغییرات بزرگ در محصولات محبوب، معمولا وضعیت آنها را نزد کاربران از حالت ایده آل خارج می‌کند. شاید به همین خاطر است که طراحی گلکسی نوت 7 تغییر زیادی را به نسبت گلکسی اس 6 سامسونگ – که یک سال و نیم قبل رونمایی شده بود – متحمل نشده و زبان طراحی آنها مشابه است.

همچون سامسونگ، کمپانی اپل نیز تغییرات زیادی را در طراحی پرچمدار جدید خود به نسبت آیفون 6 ایجاد نکرده است: تقریبا همان تلفن هوشمند باریک فلزی را با گوشه‌های خمیده مشاهده می‌کنیم. با این حال تغییرات کوچک، جزئی از طراحی جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هستند: دو خط آنتن از روی پنل پشتی دستگاه حذف شده و طراحی دوربین نیز شامل تغییراتی شده است. اپل معمولا هر دو سال یک بار تغییرات گسترده‌ای را در طراحی محصولات خود اعمال می‌کند و حتی برخی شایعات از نام آیفون 6SE به‌جای آیفون 7 برای پرچمداران این شرکت سخن گفته‌اند.

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ عملکرد

مقایسه گلکسی نوت 7

همانطور که گفتیم، در گلکسی نوت 7 و آیفون 7 اپل تغییرات چشمگیری را در بخش طراحی بیرونی مشاهده نمی‌کنیم، اما در عوض این دو پرچمدار سال 2016 سخت افزار قدرتمندی را در قلب خود دارند. نسخه آمریکایی از گلکسی اس 7 سامسونگ به احتمال زیاد با تراشه اسنپدراگون 821 همراه است و احتمالا در سایر بازارها از چیپست اگزینوس 8893 بهره می‌برد؛ تست‌های صورت گرفته از عملکرد بهتر نسخه همراه با اگزینوس خبر داده‌اند. سامسونگ چنین سیاستی را در خانواده اس 7 خود نیز دنبال کرده بود و نسخه‌های شامل چیپست اگزینوس علاوه بر عملکرد بهتر، عمر شارژ دهی بیشتری نیز داشتند.

در مقابل، کمپانی اپل در آیفون 7 خود از تراشه A10 بهره می‌برد. چیپست‌های سری A که توسط خود اپل ساخته می‌شوند مدت‌هاست که در عملکرد تک هسته‌ای بی‌رقیب هستند و در بخش عملکرد چند هسته‌ای نیز یکی از برترین‌های بازار شناخته می‌شوند. البته اخیرا هسته جدید کریو در اسنپدراگون 820 و تراشه‌های اگزینوس توانسته است خود را در زمینه قدرت عملکرد به چیپست‌های اپل برساند. حالا باید دید آیا امسال اپل می‌تواند همچنان با تراشه A10 خود در صدر جدول قرار گیرد یا خیر.

علاوه بر این هنوز به کارگیری تراشه‌های 10 نانومتری در تلفن‌های هوشمند به مرحله اجرایی در نیامده است و احتمالا سال بعد شاهد رخ دادن این مهم خواهیم بود. در ادامه توجه شما را به جدول مقایسه بخش‌های مختلف این دو محصول جلب می‌نماییم:

مقایسه گلکسی نوت 7

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ رابط کاربری

گلکسی نوت 7 سامسونگ و آیفون 7 اپل هر دو با رابط کاربری آشنای خود و تنها با تغییراتی در بخش‌های مختلف همراه هستند. گزارش‌های اخیر از نسخه جدید تاچ ویز در نوت 7 با نام احتمالی Grace UX خبر داده‌اند: طبق این گزارش آیکون‌های ساده‌تر و طراحی جدید بخش نوتیفیکیشن‌های رابط کاربری سامسونگ، از جمله مشخصه‌های اصلی این نسخه جدید هستند. بدین ترتیب کاربران یک پنل کامل و زیبا را در بخش نوتیفیکیشن‌ها در اختیار خواهند داشت.

مقایسه گلکسی نوت 7

خانواده آیفون 7 اپل نیز با سیستم عامل iOS 10 همراه هستند؛ این نسخه که هم اکنون به‌صورت پیش نمایش در اختیار کاربران قرار دارد، از جمله بزرگ‌ترین آپدیت‌های اخیر سیستم عامل آی او اس اپل به شمار می‌رود. اپل به‌جای تغییر طراحی آیکون و بخش‌های مختلف، تمرکز خود را بر روی قابلیت‌های اصلی و مهم گذاشته است: کاربران دیگر نیازی به آنلاک آیفون‌های مبتنی بر iOS 10 با کشیدن اسلاید ندارند (کافیست بر روی هوم اسکرین لمس کنید). علاوه بر این تعامل نوتیفیکیشن و ویجت‌ها با صفحه لاک اسکرین بیشتر شده است. همچنین دیگر جهت باز کردن بخش دوربین به آیکون کوچک در پایین صفحه نیاز ندارید؛ کافیست یک اسلاید از سمت راست به سمت چپ بکشید تا بخش دوربین به‌سرعت باز گردد.

مقایسه گلکسی نوت 7

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ دوربین

بعد از یک عصر طولانی مدت از رقابت‌های مگاپیکسلی تلفن‌های هوشمند، به نظر می‌رسد حالا کاربران نیز متوجه شده‌اند که پیکسل‌های بیشتر لزوما به معنای کیفیت بهتر نیست. پرچمداران سامسونگ و اپل هیچ کدام با سنسورهای پر از پیکسل همراه نمی‌شوند، اما انتظار می‌رود این دو محصول بهترین عملکرد را در بخش دوربین داشته باشند.

آیفون 7 و نوت 7 سامسونگ به احتمال زیاد هر دو با دوربین 12 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند. سامسونگ به کمک تکنولوژی جدید فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه، سرعت عملکرد دوربین محصولات خود را بسیار بالا برده است: پرسرعت‌ترین جهت اجرا شدن و پرسرعت‌ترین در فوکوس. با این حال اپل هنوز از تکنولوژی فوکوس تشخیص فاز استفاده می‌کند که نسبت به تکنولوژی سامسونگ سرعت کمتری دارد. اما با این حال به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو نقشه‌های خاصی برای آیفون 7 پلاس خود دارند و دوربینی متفاوت را برای آن تدارک دیده‌اند: دوربین دوگانه‌ای که امکان کنترل عمق پس زمینه را به کاربر می‌دهد. همچنین گزینه‌های محاسباتی جالبی در بخش تصویر برداری آیفون 7 نیز افزوده خواهند شد.

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ باتری

در مورد گنجایش باتری گلکسی نوت 7 شایعات ضد و نقیضی منتشر شده‌اند، اما سامسونگ احتمالا از باتری با گنجایش 3600 الی 4000 میلی‌آمپر در پرچمدار خود بهره می‌برد. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز به احتمال زیاد باتری با گنجایش نسبتا مشابه با نسل‌های قدیمی خود عرضه می‌شوند: باتری 1715 میلی‌آمپری در آیفون 6 اس و باتری 2750 میلی‌آمپری در آیفون 6 اس پلاس.

سامسونگ و اپل همیشه پرچمدارانی با عمر شارژ‌ دهی بسیار بالا را روانه بازار کرده‌اند و گلکسی اس 7 و آیفون‌های جدید اپل به احتمال زیاد تا یک روز – حتی برای کاربران حرفه‌ای – شارژ دهی خواهند داشت.

یک جنبه مهم دیگر در زمینه باتری محصولات، مدت زمان فول شارژ شدن آنهاست: اپل در این زمینه از سامسونگ عقب‌تر است و بااینکه هنوز هیچ شایعه‌ای در این زمینه منتشر نشده، اما امیدواریم اپل از یک قابلیت شارژ سریع در پرچمداران خود رونمایی کند. در حال حاضر یک آیفون جهت فول شارژ‌ شدن به بیش از دو ساعت زمان نیاز دارد و گلکسی اس 7 را می‌توان در عرض یک ساعت و 15 دقیقه فول شارژ‌ کرد. این موضوع برای کسانی که به شارژ شدن سریع نیم ساعته در زمان استراحت ناهار خود نیاز دارند، بسیار مهم است.

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛ سایر موارد

مقایسه گلکسی نوت 7

سامسونگ همیشه در رقابت با اپل، بزرگ‌ترین اسلحه خود را رونمایی زودتر از تکنولوژی‌های جدید می‌داند؛ چراکه به عقیده بسیاری از کارشناسان در حالت عادی توان مقابله با اهالی کوپرتینو را ندارد. گلکسی نوت 7 نیز از این قاعده مستثنا نیست. طبق گزارش‌هایی که به دستمان رسیده است، این فبلت اولین محصول اندرویدی با حسگر چشمی آیریس خواهد بود: کافیست به تلفن هوشمند خود نگاه کنید تا صورت و عنبیه چشم شما را شناسایی کرده و آنلاک شود. البته این تکنولوژی شامل محدودیت‌های زیادی است: تنها در فاصله خاصی عمل می‌کند (فاصله دستگاه تا صورت شما باید به اندازه یک دست باشد و زیاد آن را دور نکنید)، با هر نوع عینک سازگاری ندارد و درنهایت با نوع چشمان برخی افراد سازگاری مناسبی نخواهد داشت. اما در مجموع یک گزینه جدید و منحصر به فرد برای نوت 7 است و باید منتظر عملکرد سامسونگ در این بخش باشیم.

علاوه بر این گلکسی نوت 7 اولین پرچمدار قدرتمند سامسونگ با پورت یو اس بی نسخه سی (USB Type-C) خواهد بود. این پورت متقارن بوده و اتصال کابل به آن راحت‌تر از پورت‌های متداول است.

مقایسه گلکسی نوت 7 با آیفون 7 اپل ؛‌ قیمت، زمان عرضه و انتظارات

مقایسه گلکسی نوت 7

سامسونگ در معرفی گلکسی نوت 7 عجله دارد و می‌خواهد آن را یک ماه قبل از آیفون 7 اپل رونمایی کند: رویداد رسمی رونمایی از این محصول، دوم آگوست در شهر نیویورک برگزار می‌گردد و احتمالا عرضه آن به بازار نیز در همان روز اتفاق خواهد افتاد. در طرف مقابل، اهالی کوپرتینو احتمالا پرچمداران جدید خود را در تاریخ ششم یا هفتم سپتامبر رونمایی می‌کنند. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به احتمال زیاد در شانزدهم سپتامبر روانه بازار می‌شوند.

قیمت نسخه آنلاک شده گلکسی نوت 7 سامسونگ حدود 800 دلار خواهد بود و آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز با همین محدوده قیمت به فروشگاه‌ها می‌آیند: 650 دلار برای نسخه پایه آیفون 7 /6SE و 750 دلار برای مدل پایه آیفون 7 پلاس/ 6SE Plus.

پرچمداران اپل شامل نسخه‌هایی با حافظه بیشتر خواهند بود که به‌صورت پله‌ای و با 100 دلار افزایش قیمت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. سامسونگ به احتمال زیاد یک نسخه از گلکسی نوت 7 خود را – 32 یا 64 گیگابایتی – با پورت میکرو اس دی روانه بازار می‌کند.

در مجموع، گلکسی نوت 7 و آیفون 7 اپل علی رغم تغییرات کم خود در بخش‌های مختلف، بهبود سازی متعددی را در بخش‌های مختلف خود متحمل شده‌اند. همه ما تا رسیدن رویداد رونمایی از آنها هیجان داریم. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. سوالات و نظرات خود در مورد این دو پرچمدار را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ایفون گوشی هستش ک هر فردی نمیتونه باش کار کنه مخصوص أفراد خاص درست شده.اگه کسی میتونه باش کار کنه فوق العاده هستش اگه هم کسی نمیتونه باش کار کنه دلیل نمیشه بگه گوشیه بدی هستش،ایفون بی نظیره.

  2. شرکت اپل بااین بازی خیمه شب بازی فقط داره کلاه میزاره سرمردم ازمقدارقیمت حافظه داخیل که خیلی زیاده گرفته تاسخت افزاربیخودش که توخیلی کاراکم میاره تاصفحه نمایش اچ دیش واسپیکربیکفیتش قیمتی هم که گذاشته چندبرابرهزینه گوشیشه اگه واقعااگه دنبال گوشییی هستین که بتونین هرکاری که میخواین انجام بده براتون توایفون دنبالش نگردین حالاسامسونگ هیچی برین اطلاعات میت هشت هواویرودربیارین ببینید باقیمت مناسب بهترین گوشی هستش باسخت افزاربسیارقوی گوشی که مثل اپل وسامسونگ ففط روکاغذ اسمش گوشی نیست جواب پس داده

  3. الان که دارم این کامنت رو میزارم هر دوتا گوشی معرفی شدن، اپل با دوربین و پردازنده خفنش کلی از سامسونگ با باطری منفجرش جلوئه….

    • خیلی زوره 3 تومن پول یه موبایل بدی بعدشم موبایلت صدا اگزوز تراکتورو بده(باور ندارید برید بازار متوجه میشید که ایفون 7 صدای اگزوز تراکتور میده ،فقط لازمه یه بازی یا برنامه سنگین باز کنین تا متوجه حرف من شید ) و حتی یک دهم موبایلای دیگه قابلیت کاربری نداشته باشه و با یه نیگا خم بشه و یک سوم سخت افزاراش اشغال و بدرد نخورند از جمله ال سی دیش
      رفیقم ایفون 6s خریده بود یه 3 ماهی ازش استفاده کرد موبایل تو جیبش بود خودکار جوهر پس داد جوهر به خورد ال سی دیش رفت تقریبا یک هفتم صفحه نمایشش بلا استفاده شد
      شماهاییم که میاین کامنتا رو میخونید که بین این دو تا موبایل تصمیم بگیرید برید کاتولوگاشونو تهیه کنید برید تو بازار از نزدیک مقایسشون کنید حالیتون میشه دنیا دسته کیه

  4. به نظر من ایفون ایندفعه کلید هوم نداره .چون تو عکسهایی که منتشر شده همش پایین گوشی پوشانده اند

  5. صفحه نمایش نوت 5.8 اینچه لطفا اصلاح کنید.با تشکر از سایت خوبتون