دانشمندان اسپانيايي مي گويند زمان در آينده متوقف مي شود

هميشه بنظر مي‌رسد كه زمان بسرعت در حال از دست رفتن است اما دانشمندان اسپانيايي در يك نظريه متضاد مدعي رويارويي آينده با توقف زمان شده‌‌اند.محققان دانشگاههاي باسك و سالامانكا در تلاش براي توضيح گسترش مداوم و فزاينده جهان، به طرح‌ريزي اين نظريه پرداخته‌اند.

مشاهدات ابرنواخترها و حركت نور آنها نشان داده كه اجسام دورتر از سرعت حركت بيشتري نسبت به بخشهاي مركزي جهان برخوردارند، اما دانشمندان مدعي شده‌اند كه نظريه پذيرفته‌شده يك نيروي متضاد براي گرانش موسوم به انرژي تاريك در حقيقت اشتباه بوده و اين كه رشد جهان در حال كند شدن است.
خوزه سنوويلا، مارك مارس و رائول ورا اظهار كرده‌اند كه كاهش سرعت زمان بسيار تدريجي بوده و براي بشر محسوس نيست.
اين نظريه كه در مجله Physical Review D منتشر شده، مدعي است كه انرژي تاريك وجود نداشته و زمان به سويي در حركت بوده كه در نهايت پس از پايان سياره، متوقف خواهد شد.
كاهش سرعت زمان در نهايت بدين معني است كه همه چيز به نظر سريعتر حركت كرده و در آخر ناپديد خواهد شد.
سنوويلا در گفت‌وگو با سايت نيوساينتيست اظهار كرد: در اين زمان همه چيز مانند يك عكس فوري از يك لحظه براي هميشه منجمد خواهد شد.
شايد اين ادعا در ابتدا غيرقابل باور باشد؛ اما گري گيبونز، كيهان‌شناس دانشگاه كمبريج مي‌گويد: از آنجايي كه اعتقاد بر اين است كه زمان در طول انفجار بزرگ به وجودآمده، مي‌تواند در يك تاثير متضاد از بين برود.


منبع : escapistmagazine

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*