سونی اکسپریا ایکس دربرابر ایسوس زنفون 3 اولترا

سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا

در این مقاله مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا را برای شما آماده کرده‌ایم. یک رقابت دیدنی بین محصول جدید سونی در برابر گوشی جدید ایسوس، دو گوشی هوشمند میان رده با ساختی فلزی و البته با ویژگی‌هایی متفاوت.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا از همان ابتدا تفاوت‌های خود را به‌رخ می‌کشد. گوشی سونی Xperia X دارای یک نمایشگر 5 اینچی بوده درحالی‌که گوشی ایسوس ZenFone 3 Ultra یک فبلت 6.8 اینچی است. مقایسه بین این دو محصول از همان ابتدا سلیقه شما را به وسط این رقابت می‌اندازد، بسته به این‌که نمایشگر بزرگ را ترجیح می‌دهید یا خواهان یک صفحه نمایش کوچک هستید، برنده‌ی این رقابت را تعیین می‌کند. پس کمی صبر کنید، اجازه دهید تا همه جزئیات به‌طور نسبتا کاملی خود را نشان دهد و آنگاه به مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا امتیاز داده و برنده را انتخاب کنید.

اگرچه این دو دستگاه در برخی ویژگی‌ها مشترک هستند؛ اما مطمئنا آن ویژگی، اندازه‌ی آن دو نخواهد بود. زنفون 3 اولترا یک سر و گردن بلندتر از سونی اکسپریا ایکس خواهد بود و به دلیل داشتن نمایشگری بزرگ‌تر، 80 گرم سنگین‌تر از محصول جدید سونی است؛ اما هر دو نمایشگر از فناوری IPS LCD و از کیفیت فول اچ دی (رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل) برخوردار شده‌اند. هر دو دستگاه از یک پردازنده‌ی اسنپدراگون 64 بیتی استفاده کرده؛ اما مدل‌های تراشه کمی متفاوت است، با این حال پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 510 در هر دو مشغول هندل کردن کارهای گرافیکی است. هر دو گوشی از یک نسخه 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند شده که در هر دوی آن‌ها نیز این فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

بخش دوربین‌ها نیز تقریبا شبیه به هم است. درواقع گوشی زنفون 3 Ultra از یک سنسور سونی 23 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. هر دو گوشی هوشمند دارای دو اسپیکر بوده که صدایی با کیفیت بالا (صدای HD) تولید می‌کنند. هر دو دارای سنسور اثر انگشت بوده؛ اما این فقط Xperia X است که به‌لطف داشتن چیپ NFC امکان پرداخت‌های موبایلی را دارد. هرکدام از آن‌ها از یک باتری غیرقابل تعویض با قابلیت شارژ سریع استفاده کرده و هر دو از گزینه‌های اتصالی معمول چون وای – فای، بلوتوث v4.2، جی پی اس، رادیو FM و پورت یو اس بی برای شارژ و انتقال داده‌ها برخوردار شده‌اند.

مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا به همین‌جا ختم نخواهد شد. در ادامه مشخصات هرکدام از دستگاه با جزئیات بیشتر عنوان شده و آنگاه با داشتن تمامی اطلاعات مربوط به مشخصات، طراحی و عملکرد، برنده‌ی رقابت را تعیین می‌کنیم.

سونی اکسپریا ایکس (Sony Xperia X)

سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا

به نظر نمی‌رسد که سونی با مدل Xperia X چندان تغییر و تحول چندانی در طراحی بخش موبایل‌های خود داده باشد. سونی، سونی است و همیشه گوشی‌های این کمپانی از حاشیه‌ی بزرگی برخوردار بودند. به نظر می‌رسد که هنوز هم همین‌طور است. سونی شبیه به یک مستطیل است و Xperia X نیز دقیقا همین است؛ هرچند در این مدل لبه‌ها را برای راحت‌تر در دست گرفتن کمی خوش‌فرم طراحی شده است. فلز مورد استفاده در گوشی سونی اکسپریا X شکل و شمایلی پلاستیک داشته و جالب آن‌که همان احساس پلاستیکی بودن را به کاربر منتقل می‌کند و گویا Xperia X به‌واسطه‌ی همین پنل پشتی فلزی، کد حفاظتی IP68 خود برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را از دست داده است. سونی این مدل را در دو نسخه مختلف عرضه می‌کند. نسخه‌ی آمریکایی آن سنسور اثر انگشت نداشته؛ اما این سنسور در نسخه‌ی بین‌المللی آن در نظر گرفته شده است.

اسمارت فون Sony Xperia X دارای یک نمایشگر IPS LCD فول اچ دی 5 اینچی با رزولوشن تصویری 1080 در 1920 پیکسل است. این اندازه نمایشگر و چنین رزولوشنی برای این دستگاه تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. پردازنده‌ میان رده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 650 با معماری 64 بیتی با دو هسته با سرعت پردازشی 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز به آن قدرت می‌دهد. 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره‌سازی آن را تشکیل می‌دهد. این فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت میکرو اس دی تا 200 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

سونی در اکسپریا ایکس همچنان از یک سنسور 23 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و یک فلش LED استفاده کرده است. سونی دوربین سلفی جلو را از 5.1 مگاپیکسل به یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 و لنزهای 22 میلی‌متری ارتقا داده تا گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدئویی به بهترین شکل ممکن انجام شود. یک باتری غیرقابل تعویض 2620 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از Quick Charge 2.0 نیروی روشنایی لازم برای آن را فراهم می‌کند.

گفتن چند نکته در گوشی سونی Xperia X خالی از لطف نخواهد بود. در این مدل استریوهای دوگانه اسپیکرهای جلو حفظ شده‌اند. اکسپریا ایکس با شماره سریال F5121 که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، سنسور اثر انگشت نداشته؛ اما مدل بین‌المللی آن با شماره سریال F5122 این ویژگی را با خود به همراه دارد. این دستگاه در اندازه‌های 7.9 در 69.4 در 142.7 میلی‌متر، 153 گرم وزن داشته و در رنگ‌بندی‌های سفید، سیاه گرافیتی، طلایی و رزگلد (گلبهی) در دسترس است. یکی از مهمترین بخش‌های این قسمت که برای مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا احتمالا به کار آید، قیمت‌گذاری آن است. سونی اکسپریا ایکس با قیمت 550 دلار معامله خواهد شد.

گوشی ایسوس زنفون 3 اولترا (ASUS ZenFone 3 Ultra)

سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا

ایسوس گوشی‌های هوشمند سری زنفون 3 را با مشخصات مختلفی تولید کرد؛ اما همه آن‌ها از طراحی زیبا برخوردار شدند. یک بدنه فلزی با خطوط آنتنی که در کناره‌های این دستگاه به‌خوبی پنهان شده است. مدل Deluxe پرچم‌دار این سری است و Ultra با یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی به‌عنوان دستگاه میان رده‌ی این سری معرفی شد. ایسوس این مدل‌ها را به‌عنوان جانشین ZenFone 2 سال گذشته با پردازنده‌ای جدید، رم بیشتر و دوربین‌هایی بهتر معرفی کرد.

گوشی ایسوس ZenFone 3 Ultra دارای یک نمایشگر IPS LCD فول اچ دی 6.8 اینچی با رزولوشن تصویری 1080 در 1920 پیکسل بوده و با چنین اندازه و رزولوشنی این نمایشگر شامل تراکم پیکسلی 324 پیکسل بر هر اینچ است. پردازنده‌ هشت هسته‌ای اسنپدراگون 652 کوالکام با معماری 64 بیتی، چهار هسته با سرعت 1.4 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 510 به آن قدرت می‌دهد. 4 گیگابایت رم داشته و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا 200 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

در بخش ثبت تصاویر، زنفون 3 Ultra دارای یک سنسور 23 مگاپیکسلی Sony IMX318 با دهانه دیافراگم f/2.0، 6 لنز ساخته شده توسط Largan، فوکوس خودکار TriTech با عملکرد 0.03 ثانیه و حتی لرزشگیر اپتیکال 4 محور که برای ثبات بیشتر به آن اضافه شده، است. در جلو نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 و لنز واید 85 درجه برای گرفتن سلفی و ویدئو چت، قرار گرفته است. یک باتری غیرقابل تعویض 4600 میلی‌آمپر ساعتی با ویژگی Quick Charge 3.0 موظف است تا این دستگاه را روشن نگه دارد.

اسمارت فون ASUS زنفون 3 اولترا برای باز کردن قفل دستگاه دارای یک سنسور اثر انگشت است؛ اما فناوری NFC شامل آن نشده و نمی‌توان پرداخت‌های موبایلی را از طریق آن انجام داد. دو اسپیکر استریو نیز در پائین این گوشی هوشمند خودنمایی می‌کند. این دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو بوده و جدیدترین رابط کاربری ZenUI 3.0 بر بالای آن نقش بسته است. ZenFone 3 Ultra با اندازه‌های 6.8 در 93.9 در 186.4 میلی‌متر، 233 گرم وزن دارد. این هندست را می‌توان در رنگ‌های نقره‌ای یخچالی، خاکستری تیتانیومی و صورتی متالیک تهیه کرد. نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه با برچسب قیمتی 479 دلار همراه شده است.

رقابت سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا به انتهای خود نزدیک شده است. مشخصات هر دو دستگاه تقریبا به‌طور کامل بررسی شد و اکنون نوبت به آن رسیده تا برنده انتخاب شود.

برنده مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا:

سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا

این آخرین مرحله و البته جالب‌ترین قسمت مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا خواهد بود. انتخاب برنده‌ی این مقایسه کمی سخت است؛ اما گمان می‌کنم سونی اکسپریا ایکس بتواند به‌عنوان برنده‌ی این مقایسه انتخاب شود. شاید یکی از مهمترین دلایل این انتخاب اندازه‌ی نمایشگر آن باشد. گمان می‌کنم یک نمایشگر 6.8 اینچی برای کارهای روزمره بیش از حد بزرگ است و نمایشگر کوچک‌تر سونی، تراکم پیکسلی بیشتری را شامل شده و مسلما صفحه نمایش تصاویر واضح‌تری را به نمایش خواهد گذاشت. مدل Xperia X از اسپیکرهای استریو خوبی در جلو برخوردار شده و پرداخت‌های موبایلی نیز به‌لطف NFC در آن به‌خوبی اجرا می‌شود (البته در نسخه‌های بین‌المللی آن). جالب آنکه حتی پرچم‌دار ZenFone 3 Deluxe نیز از قابلیت NFC بهره‌مند نشده و سنسور اثرانگشت تنها قادر است تا قفل دستگاه را باز کند.

مشخصات نشان می‌دهد که گوشی ZenFone 3 Ultra از دوربین توانایی برخوردار شده و قیمت آن نیز حدودا 70 دلار کمتر از سونی اکسپریا ایکس است.

و اما کلام آخر؛ انتخاب یک گوشی به‌عنوان برنده‌ی یک مقایسه در بیشتر موارد سلیقه‌ای بوده و به نوع عملکرد و ویژگی‌هایی بستگی دارد که مورد استفاده شما خواهد بود. گمان می‌کنم صفحه نمایش کوچک‌تر و واضح‌تر و همچنین قابلیت پرداخت‌های موبایلی ویژگی‌های جذاب‌تری باشد، پس برنده را Sony Xperia X معرفی می‌کنیم.

حال تصمیم با شماست، گوشی کوچک‌تر با قابلیت پرداخت‌های موبایلی و یا گوشی بزرگ‌تر با مشخصاتی نسبتا بهتر؛ اما بدون پرداخت‌های موبایلی.

برای شما برنده مقایسه سونی اکسپریا ایکس در برابر ایسوس زنفون 3 اولترا کدام گوشی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. با سلام
    اولا که مقایسه یه گوشی 6.4 اینچی با یک گوشی 5 اینچی اصلا درست نیست.
    حداقل باید با سری دلوکس مقایسه میکردید یا لااقل برتری باتری رو که دلیل بزرگتر بودن این گوشی هست عادلانه تر بیان میکردید . این رو میگفتین که با یک بار شارژ چقدر میشه با گوشی کار کرد، اصلا دلیل معرفی سری مکس و اولترا توسط ایسوس همین باطری قدرتمندتر هست که حتی میتونه به عنوان یک پاوربانک عمل کنه .
    همچنین شما گفتین حتی سری دلوکس هم NFC نداره که با یک مراجعه به سایت ایسوس مشخص میشه کاملا اشتباه و نادرسته .
    توصیه میکنم مقایسه رو طوری انجام ندین که سعی در القاء نظر و سلیقه شخصی شما از اون برداشت بشه .

  2. من خودم طرفدار سونی بودم اما حالا با دادن x از میدان نبرد دور افتاده سامسونگ s7 و note7 رو داده بیرون ولی سونی چی حتی از الجی هم گوشیش ضعیف تره فقط خداکنه یک گوشی خوب بده بیرون که جلو ی طرفدارای سامسونگ بتونیم سرمون رو بالا بگیریم اخه از هیچ نظر از s7 و نوت7 قوی تر نیست فقط صفحه نمایشش کوچیک تره ببخشید که طولانی شد

  3. فقط خواستن سونی رو بکونن،و برام جالبه که چرا سونی این همه دشمن داره؟

  4. اگه زنفون بزرگه چرا با یه موبایل 5اینچی مقایسه میکنید؟

  5. خخخخ اولش چقد بد از سونی تعریف میکنین….اخرش سونی رو برنده میدونین…..??????…..خودمون موندیم والا

  6. باکمال احترام…مقایسه بی ربطی بود