جادوي زاويه 70 درجه مک بوک در فروشگاه هاي اپل

«فوربس» در مقاله جالبی نوشته است که هر روز، اول صبح کارکنان اپل در فروشگاه‌های اپل، آی‌فون‌هایشان را به دست می‌گیرند، اپلیکیشنی به نام Simply Angle را اجرا می‌کنند تا با کمک این اپلیکیشن‌ها لپ‌تاپ‌ها را دقیقا به اندازه ۷۰ درجه باز کنند. دقت کنید! ۷۰ درجه و نه مثلا ۷۱ درجه یا ۶۹ درجه!

اما این کار برای چه انجام می‌شود؟

یکی از راهبردهای اپل برای فروش بیشتر محصولاتش این است که در فروشگاه‌ها یک محیط حسی غنی بیافریند که به نوعی به مشتر‌ی‌ها حس مالکیت بدهد.  درست به همین خاطر است که وقتی کارکنان اپل در پی توضیح چیزی به یک مشتری برمی‌آیند، مراحل کار را به صورت شفاهی به او توضیح می‌دهند و هیچ وقت خودشان یک گجت را لمس نمی‌کنند، مگر اینکه خود مشتری از آنها بخواهد.
همه وسایل در فروشگاه‌ها به اینترنت متصل هستند و مشتری‌ها اجازه دارند که وب‌گردی کنند به سایت شخصی‌شان بروند، موسیقی گوش کنند یا گیم بازی کنند. حس مالکیت‌ای که از این طریق به بازدیدکننده‌ها دست می‌دهد، چیز مهمی‌است، شما در فروشگاه‌های اپل با یک محیط سنتی یک فروشگاه که باید پشت ویترین چیزی را ببینید و تست‌نکرده، چیزی را بخرید، روبرو نیستید.
در شرکتی که طراحی بر هر چیز دیگری مقدم است، حس کمال‌گرایی و توجه به جزئیات نه‌تنها در طراحی خود وسیله رعایت می‌شود، بلکه در طراحی جعبه‌های محصولات هم در نظر گرفته می‌شود، و طبیعی است که همین امر در فروشگاه‌های اپل هم لحاظ شود. پس لپ‌تاپ‌ها هم باید هماهنگ با هم با زاویه‌ای باز باشند که که مشتری را تشویق کنند پشتشان بیایند و آزمایششان کنند.

در ادامه به گالری تصاویر زیر که در تمام آنها زاویه 70 درجه مک بوک های اپل نمایان است توجه فرمایید

{photo}91/03/29/macbook-70-degrees-angle{/photo}


منبع : Forbes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*