دوربین موتو زد فورس

دوربین موتو زد فورس در تست DxOMark کولاک کرد

دوربین موتو زد فورس (Moto Z Force) در DxOMark محک خورد و امتیاز خوبی کسب کرد. اولین نسل از سری موتو X در سال 2013 به‌عنوان پرچم‌دار موتورولا معرفی شد و دوربین 10 مگاپیکسلی آن به‌گونه‌ای طراحی شده بود که از عملکرد بالایی در شرایط با نور کم برخوردار بود. موتورولا در این مدل به‌منظور آن‌که دوربین سریعا در دسترس کاربر قرار گیرد با تکان شدید مچ دست، دوربین را در حالت آماده به‌کار قرار می‌داد. با وجود این ویژگی‌ها، شاید بهترین توصیف برای دوربین نسل اولیه‌ی Motorola Moto X، “قابل قبول” یا “متوسط روبه‌بالا” باشد.

در زمان انتشار مدل‌های مختلف Moto X، همیشه وعده یک دوربین کارآمد و بهبود یافته، داده می‌شد؛ اما متاسفانه تجربه‌ی عکاسی با دوربین این گوشی‌ها، علیرغم تعریف‌های صورت گرفته از آن، به‌جای ثبت تصاویر فوق‌العاده و درخشان بیشتر قابل قبول و در حد متوسط بود. در سال 2016 با تغییر استراتژی، موتورولا گوشی‌های پرچم‌دار خود را از سری X به سری Z انتقال داد و پرچم‌دار جدید موتو زد متولد شد. گوشی ماژولار موتورولا که با کیفیت بهبود یافته‌ای در دوربین همراه شده است.

دوربین موتو زد فورس در تست DxOMark امتیاز بالایی را به دست آورد

گوشی پرچم‌دار موتو زد فورس به یک سنسور 21 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8، فناوری PDAF، تثبیت کننده تصویر نوری، اندازه پیکسلی 1.12um با استفاده از فن‌آوری جدید “جداسازی عمیق پیکسلی” (Deep Trench Isolation) که به بهبود کیفیت تصاویر کمک می‌کند، مجهز شده است. در این فن‌آوری با جداسازی هر پیکسل از پیکسل‌های مجاورش از رنگ‌پریدگی تصاویر جلوگیری به عمل می‌آید. البته یک فوکوس خودکار لیزری نیز در آن تعبیه شده است. بر روی کاغذ که همه‌چیز از وجود یک دوربین پرقدرت حکایت می‌کند؛ اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. دوربین گوشی Moto Z Force در وب‌سایت DxOMark محک خورد و در این بنچمارک امتیاز بالای 87 را به دست آورد. امتیاز بسیار خوبی است و با این‌که این گوشی هنوز در دسترس قرار نگرفته؛ اما می‌توان امیدوار بود که حداقل با دوربین خوبی سروکار خواهیم داشت.

دوربین موتو زد فورس در تست عکاسی امتیاز 87 را از آنِ خود کرد و در تست ویدئویی توانست از این وب‌سایت، امتیاز 86 را به دست آورد. ثبت چنین ارقامی بدان معنی است که یکی از بهترین دوربین‌ها متولد شده است. DxOMark، دوربین موتو زد فورس را در لیست خود، بعد از گوشی اچ تی سی 10 و سامسونگ گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) به‌عنوان سومین دوربین برتر معرفی کرده و آن را هم‌ردیف دوربین Galaxy S6 Edge Plus و Sony Xperia Z5 قرار داده است. به‌طور خاص، وب‌سایت DxOMark دوربین موتو Z Force با سنسور 21 مگاپیکسلی را برای ثبت تصاویر با جزئیات، به‌عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمندی معرفی می‌کند که تا‌کنون توسط این تیم مورد آزمایش قرار گرفته است. این دوربین در شرایط مختلف محیطی از جهت نور نیز مورد تمجید قرار گرفت.

حالت HDR خودکار در این دوربین به‌خوبی عمل می‌کند. دوربین موتو زد فورس در محیط بیرون می‌تواند تصاویر بسیار خوبی به ثبت برساند. چه در شرایط پر‌نور و چه در هوای ابری عملکرد دوربین این گوشی همچنان عالی است. نتیجه‌ی تست DxOMark از دوربین موتو زِد فورس، عکاسی بسیار پایدار با این دوربین است که فقط گاهی اوقات با خطاهای سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری مواجه می‌شود. در شرایط محیطی کم‌ نور نیز دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 دوربین و سیستم تثبیت‌ کننده‌ی نوری در آن باعث می‌شود که دوربین همچنان از عملکرد بالایی برخوردار باشد. دوربین Moto Z Force برای عکاسی در هنگام غروب و یا در شب با کاهش سرعت شاتر به 0.1 ثانیه به‌منظور جذب بیشتر نور محیط تصاویر بسیار زیبایی را به ثبت می‌رساند.

دوربین این گوشی در قسمت فیلمبرداری نیز درست به‌مانند عکاسی امتیاز بالایی را به دست آورد. تیم DxOMark اشاره می‌کند که فوکوس خودکار ویدئویی کمی کندتر و تفسیر رنگ کمی پایین‌تر است، به‌خصوص در شرایط نور کم چنین چیزی بیشتر نمود می‌کند. تثبیت کننده تصویر نوری در این قسمت نیز همچنان به کمک دوربین می‌آید. این ویژگی قادر است تا در هنگام راه رفتن و لرزش‌های شدید در شرایط نوری مختلف همچنان به ضبط تصاویر باکیفیت ادامه دهد.
به‌طور کلی امتیاز به دست آمده از DxOMark در دوربین ویدئویی تقریبا به همان میزان قسمت عکاسی است و نمرات به دست آمده بسیار به هم نزدیک‌اند. ثبت چنین امتیازی توسط پرچم‌دار موتورولا Moto Z Force می‌تواند برای کاربران بسیار دلگرم کننده باشد. خریداران منتظرند تا عملکرد پرچم‌دار جدید موتورولا را از نزدیک لمس کنند. گوشی ماژولاری که با ماژول‌هایی به ‌نام موتو مدز امسال بسیار خبرساز شد. گوشی‌ ماژولار موتو زد فورس با ماژول‌های اضافه‌ای که در اختیار دارد می‌تواند قابلیت‌های بسیاری را ارائه دهد.

دوربین قدرتمند این دستگاه در کنار دیگر مشخصات گوشی موتو زد فورس بسیار جلب توجه می‌کند. یک نمایشگر 5.5 اینچی کواد اچ دی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل، تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام، باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در کنار دوربین 21 مگاپیکسلی قدرتمند آن، محصولی را گردآوری کرده که می‌تواند به‌خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند دلبری کرده و خاطر خواهان زیادی پیدا کند.

دوربین موتو زد فورس

دوربین موتو زد فورس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام میخواستم بدونم امتیاز دوربین گوشی huawei honor 7 چه امتیازی داره ممنون میشم که به ایمیلم جواب بدین
    ممنون.