اسکنر عنبیه چشم Galaxy Note 7

بدبینی تحلیل‌گران نسبت به کارایی اسکنر عنبیه چشم Galaxy Note 7

درحالی‌که کمتر از دو هفته تا معرفی جدیدترین نسل تلفن‌ هوشمند Galaxy Note باقی است، تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به این اسمارت‌فون افشا شده است که مهمٰ‌ترین آن‌ها، اسکنر عنبیه چشم پرچمدار جدید سامسونگ است. با اینکه اسکنر عنبیه چشم Galaxy Note 7 (گلکسی نوت ۷) از روش کاملا جدیدی برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند، اما تحلیل‌گران آینده روشنی را برای این قابلیت متصور نیستند.
در ابتدا با لو رفتن اسکرین‌شات‌هایی از محیط تنظیمات Galaxy Note 7 که نشان از امکان باز کردن قفل تلفن با فعال‌سازی قابلیت اسکن عنبیه چشم داشت، همگان به وجد آمدند، رونق بازار شایعات بیش از پیش شد و تصاویر لو رفته از پرچمدار آتی سامسونگ، مهر تاییدی بر وجود این اسکنر بود. هنگامی که چشم بادامی‌ها در دعوت‌نامه خود برای سه شنبه، دوم آگوست (۱۲ مرداد) خود خبر از به‌کار گیری تکنولوژی رو به رشدی دادند، تردیدها تبدیل به یقین گشت و اینک با آغوشی باز به استقبال سنسور اسکنر عنبیه چشم Galaxy Note 7 خواهیم رفت.

با توجه به بی سابقه بودن استفاده از سنسور اسکنر عنبیه چشم در تلفن‌های همراه، مسلما هر کاربر هنگام استفاده از آن هیجان خاصی را تجربه خواهد کرد. چرا که پس از معرفی ویژگی تشخیص چهره در نسخه چهارم از سیستم‌عامل اندروید که برای باز کردن قفل دستگاه از آن استفاده می‌شد و عملکرد ضعیفی از خود به نمایش می‌گذاشت، این اولین بار است که در سرزمین اندروید شاهد استفاده از ویژگی بیولوژیکی جدید و بسیار دقیق برای حفاظت از قفل دیوایس هستیم.

با همه این تفاسیر، تحلیل‌گران معتقدند این سنسور کاربران را ناامید خواهد ساخت؛ چرا که سرعت عملکرد، فاصله چشم تا سنسور، آسیب پذیر بودن ویژگی در شرایط نامساعد نوری و سایر موارد از پیشرفت سنسور اسکنر عنبیه چشم و محبوبیت آن در میان مردم جلوگیری خواهد کرد و این سنسور به «گذشته» تعلق دارد.

گرچه هنوز تا معرفی این سنسور و نحوه کارکرد آن با خبر نیستیم، اما مشخصا موضوعات چالش برانگیزی بر سر راه سامسونگ قرار دارند. من به شخصه تصور نمی‌کنم کره‌ای‌ها پرچمداری به عظمت Galaxy Note 7 را همراه با این‌گونه از مشکلات اساسی روانه بازار کنند و برای حل این معضل‌ها راهکاری نیاندیشیده باشند.

بهتر است تا زمان معرفی رسمی Galaxy Note 7 صبر پیشه کنیم و آنگاه به بررسی صحت یا سقم گفته‌های تحلیل‌گران بپردازیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بعد از یه مدتی اسکنر عنبیه چشم یه چیز اضافی و بی اهمیت از آب درمیاد….. درست مثل سنسور حرکتی مدل S5 به نظرم اسکنر عنبیه چشم فقط جنبه تبلیغاتی و جلب مشتری داره