موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید ؛ دردانه‌های موتورولا خوش درخشیدند

تلفن‌های هوشمند ابزارهایی بسیار شخصی هستند؛ از نوع دستگاهی که انتخاب می‌کنیم گرفته تا پلتفرم آن، اپلیکیشن‌های نصب شده و حتی اپراتور مورد استفاده همگی نوع استفاده ما از تلفن همراه را تعیین می‌کنند و نقش مهمی در این زمینه دارند. هر خریداری متناسب با نیازها و سلایق خود تلفن هوشمندی با ابعاد کوچک یا بزرگ را خریداری می‌کند. در سال جاری نیز محصولاتی با ابعاد مختلف و امکانات متعدد به بازار تلفن‌های هوشمند معرفی شده‌اند. محصولاتی با سخت افزار انعطاف پذیر و جدا شدنی در بازار محصولات سال 2016 مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و موتو زد دروید (Moto Z Droid) و موتو زد فورس دروید (Moto Z Force Droid) نیز با همین ایده طراحی و عرضه گشته‌اند.

از جمله محصولات همراه با سخت افزار انعطاف پذیر و جدا شدنی می‌توان به جی 5 ال جی (LG G5) اشاره کرد. اما مشکلاتی نظیر کمبود دسترسی، طراحی نه‌چندان زیبا و … بر سر راه موفقیت این پرچمدار سنگ اندازی کرده‌اند. اما حالا لنوو دست به کار شده است و می‌خواهد این ایده را به بهترین شکل ممکن پیاده کند. محصولات جدید سری زد موتورولا – موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید – حالا به همراه لوازم جانبی موتو مود (Moto Mod) معرفی شده‌اند. آیا این لوازم جانبی خاص می‌توانند در آمار فروش موتو زد دروید تاثیرگذار باشند؟ آیا گذشته از این لوازم، دستگاه‌های موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید ارزش خریداری را دارند؟‌ با بررسی موتو زد دروید و نسخه فورس آن همراه ما باشید.

موتو زد دروید

محصولات سری زد موتورولا در ایالات متحده آمریکا منحصر به اپراتور وریزون هستند و حالا نیز موتو زد دروید و نسخه فورس آن از همین اپراتور پشتیبانی دارند. تا قبل از رونمایی از این دو محصول، مدت‌ها بود که موتورولا هیچ محصول خاص و ویژه‌ای را روانه بازار نکرده بود. ما در این مقاله به بررسی هر دو محصول می‌پردازیم. با اینکه در حال حاضر تصمیم گیری در مورد نقش خانواده موتو زد در نحوه استفاده ما از سخت افزار موبایل کمی زود است، اما به هر حال تاکنون هیچ تولید کننده‌ای محصولات اصلی خود را با چنین امکانات سخت افزاری خاصی روانه بازار نکرده است.

محتویات درون جعبه:
  • موتو زد دروید (موتو زد فورس دروید)
  • قاب پشتی
  • آداپتور شارژ یو اس بی نسخه سی (USB Type-C)
  • آداپتور هدفون
  • سوزن سیم کارت
  • راهنمای کاربر
  • راهنمای امنیتی

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : طراحی

موتو زد دروید

برخلاف جی 5 ال جی، این سخت افزار از بدنه پشتی به موتو زد دروید متصل می‌شوند، اما در این زمینه موتورولا با چالشی بزرگ روبرو بود: چگونه بدون افزایش ضخامت بیش از حد دستگاه، این لوازم را به بدنه پشتی متصل کنیم؟

مهندسان موتورولا به همین خاطر یکی از باریک‌ترین تلفن‌های هوشمندی که تاکنون دیده‌ایم را طراحی کرده‌اند؛ تاکنون پرچمداری با این ضخامت ندیده بودیم. بدون در نظر گرفت بخش خروجی دوربین در پنل پشتی، موتو زد دروید ضخامتی کمتر از 5.2 میلی‌متر دارد. با اینکه در موتو زد فورس دروید از باتری بزرگ‌تر و سخت افزار بهتری استفاده شده، اما این مدل نیز ضخامتی کمتر از 7 میلی‌متر دارد.

موتو زد فورس دروید در حالتی که هیچ موتو مودی به آن وصل نباشد، همچون یک پرچمدار معمولی است. بدنه تمام فلزی این محصول حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند، بدنه مستحکم بوده و حسگر اثرانگشت جهت آسودگی کار به بخش دکمه پاور منتقل شده است. طراحی بخش‌های کناری دستگاه نرم و مناسب جهت در دست گرفتن گوشی شده است.

در مقابل، طراحی موتو زد دروید ما را مبهوت خود کرده است. صادقانه باید بگوییم که تاکنون تجربه در دست گرفتن دستگاهی با این ضخامت کم را نداشته‌ایم و چند روزی طول کشید تا به این مهندسی جدید موتو زد دروید عادت کنیم. در روزهای ابتدایی جهت آشناتر شدن بدنه این محصول مجبور شدیم یکی از سخت افزارهای خاص آن را به بخش پشتی وصل کنیم (یکی از قاب‌های پشتی محافظ که در جعبه قرار گرفته بود).

این قاب‌های پشتی بسیار زیبا هستند و در جنس‌های مختلف طراحی شده‌اند اما در مورد اتصال آنها به محصول شکایتی داریم: علی رغم روش اتصال آهنربایی و جالب این قاب‌ها، اتصال آنها به موتو زد دروید نامطمئن به نظر می‌رسید و گهگاهی حس افتادن ناگهانی به ما دست می‌داد. در یک کلام این قاب‌ها در ثابت ماندن در موقعیت مورد نظر خود موفق عمل نمی‌کنند. علاوه بر این جدا کردن این قاب‌ها از دستگاه نیز بسیار آزاردهنده و سخت است. از طرفی لوازم جانبی موتو مود به کمک خطوط کناری خود، امکان جدا شدن را به‌سادگی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. موتورولا می‌گوید ناخن انگشتان شما برای جدا کردن قاب‌های پشتی کافی است، اما در عمل باید انرژی بیشتری را صرف این کار کنید.

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : صفحه نمایش

موتو زد دروید

موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید هر دو با صفحه نمایش 5.5 اینچی کیو اچ دی با رزولوشن 1440 در 2560 و پنل آمولد همراه هستند. یک لایه استاندارد گوریلا گلس از صفحه نمایش موتو زد دروید محافظت می‌کند و در نسخه فورس نیز از تکنولوژی متفاوت و جدید شاتر شیلد بهره گرفته شده است. سال گذشته نیز چنین صفحه نمایشی را در دروید توربو 2 مشاهده کردیم. لازم به ذکر است که این محافظ جدید ضد خش بودن دستگاه را به‌صورت کامل تضمین نمی‌کند و تنها در افتادن از ارتفاع بالا می‌تواند آسیب به صفحه نمایش را به حداقل خود برساند.

صفحه نمایش موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید تصاویر زیبایی تولید می‌کنند و علی رغم طبع سرد تصاویر در حالت نمایش استاندارد، دقت رنگ همیشه پایدار و مناسب است. البته این موضوع برای زاویه دید باز و گسترده کاملا برعکس است و اگر از اطراف به دستگاه نگاه کنید، متوجه طبع سبز رنگ تصاویر تولیدی خواهید شد.

Moto Display را نمی‌توان یک قابلیت خاص و جذاب در تلفن‌های هوشمند سری زد موتورولا در نظر گرفت، اما به هر حال به واسطه این گزینه، نحوه تعامل روزانه ما با دستگاه تا حدی متفاوت خواهد شد. این تلفن‌های هوشمند نزدیک شدن ما به خود را تشخیص داده و صفحه نمایش خود را جهت نمایش زمان، میزان شارژ و نوتیفیکیشن‌ها روشن می‌کنند. در ادامه توجه شما را به جدول مربوط به مشخصات صفحه نمایش این دو محصول جلب می‌کنیم:

موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : رابط کاربری و عملکرد

موتو زد دروید

موتورولا طبق معمول تغییرات فراوانی را برای رابط کاربری این محصولات در سیستم عامل اندروید در نظر گرفته است تا کاربران را از قابلیت‌های جدید و کاربردی بهره‌مند کند. همچون قابلیت Moto Display که پیش‌تر در مورد آن بحث کردیم، قابلیت‌های دیگری نظیر دسترسی به فرمان‌های صوتی خاص، ده‌ها جسچر متنوع – نظیر اسلاید به سمت بالا جهت فعال شدن حالت یک دستی در تلفن هوشمند یا دو بار ضربه زدن جهت باز شدن بخش دوربین – و موارد دیگر را می‌توان در دل رابط کاربری موتو زد دروید و موتو زد دروید فورس مشاهده کرد.

همچنین میزان پشتیبانی و سازگاری این محصولات با حالت نمایش تمام صفحه و افقی – از لانچر اصلی گرفته تا منوی تنظیمات – را تحسین می‌کنیم. البته ظاهر هوم اسکرین دستگاه در حالت نمایش افقی آنچنان زیبا و جذاب نیست، اما به هر حال می‌تواند در موقعیت‌های خاص کاربردی باشد.

متاسفانه این محصولات در ایالات متحده آمریکا در انحصار اپراتور وریزون قرار دارند و علاوه بر اپلیکیشن‌های خاص این اپراتور، چندین بازی نه‌چندان جذاب و آزاردهنده نیز به مجموعه اضافه شده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Slacker، NFL Mobile و آمازون کیندل اشاره کرد؛ وریزون علاقه زیادی به این برنامه‌ها دارد. به نظر می‌رسد وریزون قصد تغییر کردن ندارد و فعلا باید با این موارد آزاردهنده کنار بیاییم!

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : پردازنده و حافظه

موتو زد دروید

در حال حاضر انتخاب مجموعه قدرتمند سخت افزاری برای یک پرچمدار هوشمند آنچنان سخت نیست: یک تراشه اسنپدراگون 820 به علاوه هر میزان حافظه رم که در توان دارید! لنوو نیز همچنین سیاستی را در این بخش در پیش گرفته است. اما عملکرد این مجموعه در تست‌های بنچمارک و استفاده روزمره چطور است؟

از همان لحظه‌ای که این دو محصول را در دست می‌گیرید، سرعت بالای نرم افزار آنها شما را به وجد می‌آورد. لنوو به‌خوبی سیستم عامل اندروید 6.0.1 و رابط کاربری اختصاصی خود را با بخش سخت افزاری ترکیب کرده است و شاهد نتیجه خوبی در این بخش هستیم.

4 گیگابایت حافظه رم برای این تلفن‌های هوشمند به نظر کافی است – در اینجا نیازی به 6 گیگابایت حافظه رم متداول در برخی پرچمداران نیست – و حافظه 32 گیگابایتی نسخه پایه این دو را می‌توان به‌لطف خروجی میکرو اس دی ارتقاء داد. بنابراین دیگر تولید کننده‌ای نمی‌تواند حذف درگاه میکرو اس دی را به ضخامت بالای محصولش ربط دهد؛ ما در اینجا یک پرچمدار 5.2 میلی‌متری با درگاه حافظه در اختیار داریم! در ادامه توجه شما را به عملکرد این محصول در تست بنچمارک و مقایسه آن با رقبا جلب می‌نماییم:

موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : اتصالات

موتو زد دروید

اما انحصاری بودن محصولاتی نظیر موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید به یک اپراتور خاص همیشه مشکل ساز و آزاردهنده نیست. به‌لطف این انحصار کاربران هرگز مشکلی با پشتیبانی دستگاه از باند‌های مختلف ندارند. خوشبختانه هر دو پرچمدار موتورولا بهترین بهره را از شبکه گسترده وریزون برده‌اند و از باند پر سرعت Cat 9 LTE پشتیبانی دارند.

وای فای 802.11 a/b/g/n/ac هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی را پشتیبانی می‌کند، بلوتوث 4.1 ال ای به مجموعه اضافه شده است و درنهایت هر دو محصول شامل تراشه ان اف سی هستند.

موتو زد دروید

در زمینه اتصال فیزیکی نیز هر دو دستگاه همراه با پورت یو اس بی نسخه سی (USB Type-C) همراه هستند. بنابراین جهت دسترسی به دیتای محصول و همچنین خروجی صدا باید به همین پورت متوسل شوید؛ در زمینه تولید صدا در ادامه مقاله بحث خواهیم کرد. اما یک مشکل بزرگ: کابل یو اس بی درون جعبه این محصولات به آداپتور شارژ متصل است و امکان استفاده از آن به‌عنوان کابل رابط به رایانه وجود ندارد! طی سال‌های گذشته چنین مشکلی را در کمتر محصولی دیده‌ایم. خرید یک کابل سازگار با این پورت آنچنان سخت و گران قیمت نیست اما به هر حال هنوز بازار و کاربران آنچنان با این نوع خروجی جدید ارتباط برقرار نکرده‌اند. ای کاش موتورولا چنین کابلی را در مجموعه قرار می‌داد.

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : دوربین

موتو زد دروید

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید مربوط به بخش دوربین این دستگاه‌ها است؛ اولی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دومی با سنسور 21 مگاپیکسلی دوربین و فوکوس خودکار با تشخیص فاز است.

تکنولوژی تثبیت اپتیکال تصاویر یا همان OIS در هر دو دستگاه تعبیه شده است، فوکوس خودکار به کمک لیزر صورت می‌گیرد و گشادگی لنز f/1.8 است. دوربین جلوی هر دو محصول 5 مگاپیکسلی بوده و به‌لطف گشادگی f/2.2 لنز، زاویه دید گسترده‌ای دارد. همچنین عملکرد دوربین جلو در محیط‌های کم نور نیز مناسب است. توجه شما را به تصویری از رابط کاربری دوربین این محصولات جلب می‌کنیم:

موتو زد دروید

کیفیت تصاویر

کیفیت تصویرهای ثبت شده توسط این دو محصولات را نمی‌توان بهترین در بین رقبا دانست، اما هر دو پرچمدار تمامی تلاش خود را در این زمینه کرده‌اند. عملکرد دوربین این دو تلفن هوشمند شباهت زیادی به موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس این شرکت دارد. لنوو برای این موضوع دلیل مناسبی دارد: این شرکت نمی‌تواند در تولید یک موتو زد دروید به‌عنوان پرچمدار ریسک کند و باید مشکلات بخش دوربین آنچنان محسوس نباشند. ما نیز خوشبختانه با مشکل خاصی در این بخش مواجه نشدیم. در یک کلام باید بگوییم که موتو زد فورس دروید دقیقا همان عملکرد دوربین موتو زد دروید را دارد و فقط رزولوشن را بالاتر می‌برد.

علی رغم فقدان قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی، فوکوس در هر دو محصول بسیار سریع صورت می‌گیرد و باز کردن اپلیکیشن دوربین نیز چه از طریق منوی برنامه‌ها و چه جسچر ممکن شده است. دقت رنگ در هر دو سنسور مشابه بود و این موضوع برای اکسپوژر نیز صدق می‌کند. با این حال در برخی شرایط موتو زد دروید به نسبت برادر بزرگ‌تر خود تصاویری با رزولوشن بالاتری را ثبت کرد. در مجموع، همچون سایر جنبه‌ها، در بخش دوربین نیز عملکرد این دو برادر بسیار شبیه به هم بود.

موتو زد دروید

کیفیت فیلم برداری

با توجه به عملکرد مناسب هر دو محصول در ضبط ویدیو‌های با کیفیت اولترا اچ دی، مشکلی در زمینه فیلم برداری 4K نداشتیم. در این بخش سنسور قوی‌تر موتو زد فورس دروید قابلیت‌های بهتر خود را نشان داد و ویدیوهای تولید آن کیفیت بسیار بهتری داشتند. سرعت فوکوس در حین فیلم برداری در هر دو تلفن هوشمند مناسب بود.

ویدیو‌های فول اچ دی 1080p تولید شده توسط این دو پرچمدار نیز ما را نا امید نکردند و هر دو حالت 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم بر ثانیه ویدیوهای بسیار خوبی را ثبت کردند. با این حال مشکلاتی را در زمینه فشرده سازی بیش از حد ویدیو در پرچمداران موتورولا مشاهده کردیم که موجب نمایش اشیا به‌صورت غیر طبیعی در پس زمینه ویدیو شدند. اما در مجموع عملکرد این پرچمداران در بخش فیلم برداری نیز مطلوب بود.

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : مولتی مدیا

تک اسپیکر جلویی در تلفن هوشمند موتو زد دروید را نمی توان بهترین در بین رقیبان ارزیابی کرد و با اینکه نمی‌توان از آن انتظار باس عالی داشت، اما وضوح صدا حتی در بالاترین سطح ولوم نیز مناسب بود. در زمینه خروجی صدا این دو تلفن هوشمند به‌خوبی با پرچمداران سایر سازندگان به رقابت می‌پردازند. البته بالاترین سطح ولوم این دو تا حدی ضعیف است و ما در حین شنیدن موسیقی این احساس را داشتیم که دو تلفن هوشمند موتو زد دروید به اندازه پتانسیل خود صدا تولید نمی‌کنند.

اما فقدان خروجی 3.5 میلی‌متری جک هدفون یکی دیگر از نکات مورد نظر ما در این بخش بود؛ به نظر می‌رسد لنوو در این زمینه بیشتر از کمپانی اپل عجله دارد. با توجه به ضخامت بسیار زیاد موتو زد دروید ، نبود این خروجی در آن کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. اما موتو زد فورس دروید با ضخامت بالای 7 میلی‌متری خود نیز خروجی خود را به پورت یو اس بی نسخه سی اختصاص داده است. البته موتورولا یک آداپتور هدفون در جعبه دستگاه‌ها قرار داده است، اما این را نیز نمی‌توان یک راهکار مناسب تلقی کرد. شاید یک سال دیگر با حذف جک 3.5 میلی‌متری در سایر پرچمداران، دیگر انتقادات کمتری در این زمینه داشته باشیم.

موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : کیفیت تماس

موتو زد دروید

همچون اتصالات دیتا، موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید منحصر به اپراتور قدرتمند وریزون در ایالات متحده هستند و در بخش کیفیت تماس نیز مشکلی وجود نداشت. اگر مخاطب مورد نظر شما نیز از شبکه وریزون استفاده کند، آنگاه می‌توانید از کیفیت صدای اچ دی بسیار بالایی لذت ببرید.

البته در حین بررسی و مکالمه با این محصولات متوجه یک صدای بسیار ضعیف از گوشی خروجی صدا شدیم و اگر صدای فرد مقابل بنا به دلایلی همچون کمبود آنتن به شما نرسد، این صدا را بیشتر خواهید شنید. اما در مجموع نیازی به نگرانی در این باره نیست.

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : شارژ دهی باتری

موتو زد دروید

معمولا از محصولی با ضخامت بسیار کم نظیر موتو زد دروید انتظار شارژدهی بیش از یک تا دو ساعت نداریم. اما با این حال این محصول در تست ما تا نزدیک به 6 ساعت رکورد زد. با اینکه بسیاری از تلفن‌های هوشمند پرچمدار در این بخش بهتر عمل می‌کنند، اما هیچ یک از آنها چنین ضخامتی ندارند؛ در این محصول از باتری 2600 میلی آمپری بهره گرفته شده است.

عملکرد موتو زد فورس دروید در این بخش بهتر از نسخه معمولی آن بود، اما ما انتظار بیشتری از آن داشتیم. باتری 3500 میلی آمپری این محصول حدود 35 درصد بزرگ‌تر از باتری نسخه معمولی آن است، اما این تلفن هوشمند با تقریبا 7 ساعت رکورد در تست ما، به نسبت نسخه معمولی 22 درصد بهتر بود. با توجه به ضخامت و ظرفیت باتری، انتظار رکورد 8 ساعتی از این محصول را داشتیم.

هر دو محصول به‌لطف آداپتورهای توربو پاور خود به سرعت شارژ می‌شوند. موتو زد دروید در عرض 72 دقیقه از صفر به 100 درصد رسید. تنها مشکل در این بخش اتصال دائمی کابل‌های شارژ به آداپتور شارژ‌ر است که دیگر کاربرد کابل انتقال دیتا را ندارند.

موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : موتو مودها

موتو زد دروید

این محصولات آنچنان خاص هستند که بررسی سخت افزار‌های آنها را نیز به این مقاله افزوده‌ایم. لنوو اگر بخواهد در این زمینه موفق ظاهر شود، باید لوازم جانبی بیشتری را برای این محصول در ماه‌های آینده معرفی کند. هم اکنون نیز دو پرچمدار سری زد موتورولا با اسپیکر‌های JBL SoundBoost، پاور بانک‌های متنوع و پروژکتور Moto Insta-share رونمایی شده‌اند – عملکردی بهتر از ال جی در این زمینه.

این اسپیکرها همچون اسپیکر‌های عادی بلوتوثی و شامل باتری هستند که کاربران آن را با خود حمل می‌کنند و تنها تفاوت نحوه چسبیدن آهنربایی آنها به پشت دستگاه است. یک باتری داخلی در این اسپیکر شارژ دهی آن را تا 10 ساعت تضمین می‌کند. با اینکه اسپیکرهای دوگانه سه واتی این گجت آنچنان پر صدا نیستند، اما کیفیت تولید صدای مناسبی دارند و از آن لذت خواهید خورد.

موتو زد دروید

یک پایه میانی به اسپیکر جانبی موتو زد دروید کمک می‌کند تا به حالت ایستاده در آید؛‌ بدین ترتیب حین تماشای ویدیو نیازی به نگه داشتن دستگاه نخواهید داشت. علاوه بر این اگر تماس‌های فراوانی برقرار می‌کنید، این اسپیکر می‌تواند نقش اسپیکر هندزفری را ایفا کند.

یکی از جالب‌ترین قطعات جانبی این دو پرچمدار، پروژکتور Insta share است. همه ما با کاربرد و نحوه عملکرد یک پروژکتور آشنایی کلی داریم. خروجی 50 لومنی این قطعه امکان نمایش تصاویر بر روی یک سطح 70 اینچی را فراهم می‌کند. همچنین یک باتری 1100 میلی آمپری در داخل این پروژکتور تعبیه شده است. یک پایه امکان تنظیم تصویر پروژکتور بر روی دیوار را فراهم کرده و همچنین تصویر به‌صورت هوشمند با کیفیت مناسب به نمایش در می‌آید. یک دکمه چرخشی بر روی پروژکتور امکان تنظیم فوکوس را همچون سایر پروژکتورها فراهم کرده است.

اما برای پاور بانک این دو پرچمدار، طراحان موتورولا سلیقه به خرج داده و طرح‌های مختلفی را ایجاد کرده‌اند و ما نیز در بررسی خود نسخه مشکی را مورد بررسی قرار دادیم که موجب ارتقاء حافظه تلفن هوشمند تا 2200 میلی آمپر شد. برخلاف پروژکتور و اسپیکر، این پاور بانک شامل کابل یو اس بی نسخه سی جهت شارژ شدن نمی‌شود و تنها زمانی شارژ می‌شود که به خود تلفن هوشمند متصل باشد؛ در مجموع میزان عمر شارژ دهی برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد و با در اختیار داشتن چنین پاور بانک اصیل و جمع و جوری نیاز بسیاری از کاربران برطرف خواهد شد.

موتو زد دروید

آهنربای به کار گرفته شده در اکثر موتو مودها بسیار قدرتمند هستند و هیچ یک از این قطعات به راحتی جدا نمی‌شوند. بخش نرم افزاری دستگاه نیز به‌خوبی با موتو مودها هماهنگ شده است و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به راحتی می‌توان تلفن هوشمند را با این قطعات هماهنگ ساخت.

موتو زد دروید

بررسی موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید : جمع بندی

موتو زد دروید

تلفن‌های هوشمند موتورولا هیچ گاه ویژه و منحصر به فرد نبوده‌اند. این شرکت همیشه عملکرد خوبی در طراحی مدرن و نرم افزار مناسب برای محصولات داشته است اما هیچ گاه نتوانسته است ما را همچون محصولاتی نظیر گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S 7) غافلگیر کند.

اما موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید از این قاعده مستثنی هستند و لنوو واقعا توجه خاصی به این پرچمداران خود داشته است. در کنار عملکرد مناسب این محصولات در بخش‌هایی نظیر دوربین، عملکرد، نرم افزار و مدیا، اضافه شدن قطعات جانبی موتو مود که بسیار کاربردی و جذاب هستند، ما را واقعا غافلگیر کرد. در مجموع اگر به دنبال یک انتخاب متفاوت در سال 2016 هستید، این پرچمداران جدید موتورولا پیشنهاد ما به شما هستند.

این تلفن‌های هوشمند هم اکنون به حالت پیش فروش قرار دارند و تا یک هفته دیگر روانه بازار می‌شوند. قیمت موتو زد دروید و موتو زد فورس دروید به ترتیب 624 و 720 دلار است. خوشبختانه قیمت این محصولات با توجه به مشخصات و قابلیت‌ها مناسب است.

اما در مورد موتو مودها باید برای هر یک هزینه بیشتری بپردازید: می‌توانید اسپیکر JBL SoundBoost را به قیمت 80 دلار، پاور بانک‌های مختلف را به قیمت 60 الی 90 دلار و پروژکتور Insta Share را با قیمت 300 دلار خریداری کنید. به نظر ما انتخاب اول هر کاربری پاور بانک‌های این محصولات خواهد بود. همچنین پروژکتور محصول قیمت بالایی دارد و تنها به درد افرادی با نیازهای خاص می‌خورد. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.

نکات مثبت
  • موتو مودها خیلی جالب هستند
  • ضخامت بسیار کم موتو زد دروید
  • سرعت دوربین در ثبت تصویر و ویدیو بالاست
  • جسچرهای کنترلی آشنا و کاربردی
نکات منفی
  • برخی موتو مودها گران هستند
  • شارژ دهی موتو زد فورس دروید باید بهتر باشد
  • جدا کردن کاورهای پشتی کمی سخت است
  • موتو زد فورس دروید دلیلی برای حذف جک هدفون ندارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من واقعا همیشه گوشی موتورولا رو دوس داشتم چون خیلی خاص و شیک و باکلاسه .خودم هم الآن مموتورولا xt910 دارم که در زمان خودش بسیار عالی بود.از مطالب شما هم متشکرم

  2. با اون حاشیه زیاد پایینش، بازم دکمه های ناوبریش مجازیه!
    از چشمم افتاد.

  3. مث همیشه عالی. ممنون و خسته نباشید

  4. مطلب عالی بود
    هر چند از شکل سنسور اثر انگشتش خوشم نمیاد اما همین که انحصاریه و شبیه هیچ برند دیگه ایی نیست برام قابل احترامه