پرینت سه بعدی اثر انگشت

پلیس میشیگان با پرینت سه بعدی اثر انگشت توانست گوشی مقتول را آنلاک کند

اسکنر اثر انگشت قابلیتی است که دیگر در تمام پرچم‌داران و گوشی‌های میان رده‌ی رو به بالا می‌شود مشاهده کرد؛ قابلیتی که یک لایه‌ی امنیتی دیگر به دیوایس شما اضافه می‌کند تا از گزند افشای اطلاعات موجود در موبایل خود در امان باشید. با این وجود باز می‌شود این قابلیت را دور زد و از سد آن گذشت؛ مانند اقدام پلیس میشیگان که با پرینت سه بعدی اثر انگشت یک مقتول توانسته به اطلاعات داخل تلفن هوشمند وی دسترسی پیدا کند.

همانطور که در مقدمه گفتیم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه اوایل سال میلادی 2016 پلیس میشیگان از دانشگاه میشیگان خواسته تا اثر انگشت یک مقتول را طوری بازسازی کنند که بتوان گوشی وی را آنلاک کرد. اعضای این دانشگاه نیز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، توانسته‌اند به این امر مهم دست یابند.

پلیس میشیگان هنوز اعلام نکرده که پس از پرینت سه بعدی اثر انگشت آیا توانسته‌اند به اطلاعات گوشی مقتول دست پیدا کنند یا خیر. استفاده از این تکنیک چندان هم با آنچه در گذشته استفاده می‌شد متفاوت نیست. در پرینت سه بعدی اثر انگشت سعی می‌شود با استفاده از تصاویر اسکن شده از اثر انگشت مقتول، یک اثر انگشت تقبلی ساخته و به‌راحتی دیوایس را آنلاک کرد.

نکته‌ای که هنوز مشخص نشده مدل گوشی متعلق به مقتول است که آیا یک آیفون بوده و یا گوشی که مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و یا اینکه سنسور اسکنر اثر انگشت در پشت تلفن هوشمند قرار دارد و یا بر روی دکمه‌ی خانه (Home) تعبیه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*