اندروید 7.0 نوقا به شما نشان می‌دهد اپلیکیشن از چه طریقی نصب شده است

طبق اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده در آخرین نسخه‌ی پیش‌ نمایش توسعه‌ دهندگان سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا (Android 7.0 Nougat) می‌شود مشاهده کرد که یک اپلیکیشن از چه طریقی بر روی دیوایس نصب شده است؛ از طریق گوگل پلی یا از طریق انتقال اطلاعات به حافظه.

قبل از اینکه به خبر بپردازیم شایان ذکر است که گوگل آخرین نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا منتشر کرده که در واقع به این معناست که هر آنچه در این نسخه مشاهده کنید باید انتظار دیدن آن را در نسخه‌ی نهایی داشته باشید و احتمالا تغییراتی که رخ خواهد داد بسیار جزئی بوده و شاهد یک تغییر شگرف نخواهیم بود.

یک قابلیت جالبی که در نسخه‌ی پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا مشاهده شده است اضافه شدن اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دیوایس بوده که به کاربران نشان می‌دهد اپلیکیشن ‌مد نظر وی از چه طریقی ‌بر روی ‌گوشی یا تبلت نصب شده است.

اگر به تصاویر بالا دقت کنید خواهید دید که در زیر گزینه‌ای به نام Store که احتمالا شما را به صفحه‌ی مربوط به اپلیکیشن در فروشگاه گوکل یا پلی استور می‌برد، گزینه‌ی دیگری وجود دارد به نام App details که دقیقا نشان می‌دهد اپلیکیشن شما از چه طریقی نصب شده است؛ آیا آن را از پلی استور خریداری و نصب کرده‌اید و یا از طریق قرار دادن اطلاعات در حافظه و نصب آنها به‌صورت دستی در دیوایس شما قابل استفاده است.

نکته‌ای که در مورد این قابلیت وجود دارد مواردی است که می‌شود از چنین قابلیتی استفاده کرد. طبق گفته‌ی بعضی‌ها احتمال دارد این قابلیت به جلوگیری از اجرای بعضی اپلیکیشن‌ها که کرک شده‌اند ختم شود؛ اما انتظار چنین موردی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد و احتمالا هدف از قرار دادن این قابلیت، کمک به کمپانی‌هایی است که در زمینه‌ی امنیت فعالیت می‌کنند تا بتوانند راحت‌تر با محتوای مخرب و دست کاری شده که به دیوایس شما آسیب زده و یا اطلاعات شما را سرقت می‌کند مبارزه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*