کامپيوتر 4 اينچي اينتل با پردازنده قدرتمند Core i3

در نمايشگاه Computex که هفته گذشته به کار خود پايان داد تبلت و اولترابوک‌هاي فوق‌العاده جذابي با پردازنده Ivy Bridge اينتل معرفي شدند اما در غرفه اينتل، دستگاهي در معرض ديد عموم گذاشته شد که در واقع يک جعبه 4 در 4 اينچي مجهز به پردازنده Core i3 نسل جديد بود که شبيه يک PC قدرتمند کار مي‌کرد. بدون شک اين PC با قيمت 400 دلار و ابعاد کوچکش مي‌تواند پر کاربرد باشد.

اينتل اعلام کرده که اين کامپيوتر فوق‌العاده کوچک که در جيب جا مي‌شود، در ابتدا به منظور استفاده در کيوسک‌ها ساخته شده، اما کمي بعد اينتل متوجه شده که بازار مصرف‌کننده عادي نيز به اين دستگاه علاقه نشان مي‌دهد.

اينتل در نمايشگاه Computex کامپيوتر کوچک خود با نام Next Unit of Computing را معرفي کرد. يکي از جذابيت‌هاي غرفه اينتل همين PC جديد کوچک بود. NUC که ابعاد 4 در 4 اينچ دارد يک دستگاه واقعا کوچک و باور نکردني است.
با وجود آنکه NUC ابتدا براي کيوسک‌ها ساخته شده بود، اما علاقه به اين دستگاه آنقدر زياد بوده که اينتل انتظار دارد اين دستگاه از طريق خرده‌فروشان به طور مجزا به فروش برسد و همچنين در قلب دستگاه‌هاي ديگر يکپارچه شود. کاربران بايد قادر باشند که سيستم کامل پيکربندي شده را با برخي قطعات و يا فقط مادربورد بخرند. همچنين به زودي مي‌توانيم کيس‌هاي آماده‌اي که توسط برخي سازندگان ارائه مي‌گردند را نيز تهيه کنيم.
اولين نمونه‌هاي اين سيستم در سه ماهه سوم سال جاري با قيمت 400 دلار عرضه خواهد کرد. درون اين باکس يک پردازنده Core i3 موبايل به همراه تراشه HM65 وجود دارد. نسخه اوليه فاقد پورت USB 3.0 است ولي داراي سه پورت USB 2.0 به همراه يک خروجي HDMI است. صدا از طريق HDMI خارج مي‌شود و انتظار مي‌رود اين دستگاه به همراه 4 گيگابايت حافظه RAM و  SSD با ظرفيت 40 گيگابايت عرضه شود. NUC همچنين امکان اتصال به Wi-Fi و Bluetooth را نيز خواهد داشت.
در سه ماهه چهارم مي‌توانيم منتظر پيکربندي ديگري با تراشه‌هاي سري 7، پشتيباني از USB 3.0 و قابليت اتصال تاندربولت باشيم. اين پلتفرم براي CPU هاي 17W طراحي شده و اينتل در نظر دارد تا انواع ديگري از آن را با پردازنده‌هاي Core i5 و Core i7 توليد کند. همچنين ممکن است يک نسخه ارزان‌تر مبتني بر پردازنده Celeron نيز عرضه شود.
هم اکنون اينتل در مراحل پاياني توليد اين محصول و رفع مشکلات مربوط به خنک‌کردن اين سيستم است. اين کمپاني اعلام کرده که NUC در زمينه خنک‌کنندگي کمي با مشکل روبرو است ولي اينتل در حال همکاري نزديک با برخي از توليدکنندگان شاسي  است تا حرارت به وجود آمده کاملا از جعبه خارج شود. سيستم آزمايشي که در نمايشگاه وجود داشت به يک سي پي يو Ivy Bridge core i5 مجهز بود که دماي آن در بيشترين حالت که در حال رندر کردن در محيط Cinebench بود به 79 درجه سانتيگراد رسيد. با در نظر گرفتن اندازه NUC، اين دما براي CPU اي که در هنگام عملکرد در بيشترين فرکانس کلاک در حالت توربو، هيچ قصوري از خود نشان نداد، چندان هم بد نيست.


منبع : liliputing

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*