الفون اس ۷ ؛ اسمارت فونی با ظاهری مطابق پرچمدار سامسونگ و قیمت ۱۰۰ دلار!

الفون اس ۷ ؛ اسمارت فونی با ظاهری مطابق پرچمدار سامسونگ و قیمت ۱۰۰ دلاری

با اینکه معمولا عادت داریم که اخبار تولید نسخه‌های کپی برداری شده از گجت‌های معروف را از تولیدکنندگان چینی بشنویم، اما این بار یک کمپانی هنگ کنگی، یعنی کمپانی الفون (Elephone) تصمیم به کپی برداری از روی گلکسی اس ۷ سامسونگ گرفته است و قصد دارد الفون اس ۷ را برای کاربران خود عرضه کند!
البته اگر بخواهیم هنگ کنگ را به عنوان یک کشور مجزا حساب نکنیم، می‌توانیم بگوییم که این کپی برداری جدید نیز کار همان عزیزان چینی محسوب می‌شود! الفون اس ۷ (Elephone S7) اسمارت فونی است که ظاهر آن به‌طور کامل از روی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ کپی برداری شده است و اگر لنز دوربین آن‌هم به سبک آیفون در گوشه نبود، می‌توانستیم بگوییم که این برند چینی قصد دارد اسمارت فون‌های گلکسی اس ۷ سامسونگ را با نام جدیدی در کشور خود به فروش برساند!

الفون اس ۷ ؛ اسمارت فونی با ظاهری مطابق پرچمدار سامسونگ و قیمت ۱۰۰ دلار!

چندی پیش این کمپانی رندرهای سه بعدی با کیفیتی از الفون اس ۷ را منتشر کرد و موجی از اعتراضات در فضای مجازی به راه افتاد. همانطور که در تصاویر این محصول مشاهده می‌کنید، مهندسان طراح این کمپانی برای ایجاد یک ظاهر متفاوت تقریبا هیچ زحمتی به خود نداده‌اند و همان بدنه‌ی اس ۷ را برای اسمارت فون جدید انتخاب کرده‌اند؛ درنهایت نیز با انتخاب یک نام برگرفته از گلکسی اس ۷، هنر خود در کپی برداری را به اتمام رسانده‌اند!

طبق یک پست ساعاتی پیش در وبلاگ رسمی این برند چینی منتشر شد، الفون اس ۷ قرار است از مشخصاتی شامل پردازنده‌ی ده هسته‌ای هلیو ایکس ۲۰ ساخت کمپانی مدیاتک، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی، دوربین ۱۶ مگاپیسکلی در پشت به عنوان دوربین اصلی و دوربین ۸ مگاپیسکلی برای تصویربرداری سلفی برخوردار خواهد بود.

تنها با صد دلار صاحب الفون اس ۷ خواهید شد

الفون اس ۷ ؛ اسمارت فونی با ظاهری مطابق پرچمدار سامسونگ و قیمت ۱۰۰ دلار!

البته اگر از بحث کپی برداری ظاهر بگذریم، چنین مشخصات سخت افزاری قدرتمندی مطمئنا می‌تواند مورد توجه کاربران بسیاری قرار بگیرد. اوضاع وقتی جالب می‌شود که بدانید الفون اس ۷ با وجود برخورداری از چنین مشخصاتی، قرار است تنها ۱۰۰ دلار قیمت داشته باشد و این موضوع شاید برای خیلی از کاربران قابل باور نباشد.

البته مدیران الفون اعلام کرده‌اند که این محصول بین ۹۹.۹۹ دلار تا ۱۸۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که این قیمت برای مدل‌های مختلف با مشخصات سخت افزاری متفاوت، فرق خواهد داشت. در ضمن این نکته را هم باید بدانید که هنوز هیچ کدام از مدل‌های مختلف این دیوایس اعلام نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا مشخصات اعلام شده در وبلاگ رسمی این کمپانی، مربوط به مدل پایه است و یا این مدل پرچمدار الفون اس ۷ است که از چنین مشخصاتی برخوردار خواهد بود.

الفون اس ۷ ؛ اسمارت فونی با ظاهری مطابق پرچمدار سامسونگ و قیمت ۱۰۰ دلار!

جالب است بدانید که کمپانی میزو با اینکه همواره به دلیل قیمت‌های پایین محصولات خود مشهور بوده است، ساعاتی پیش اسمارت فون جدیدی به نام میزو ام ایکس ۶ (Meizu MX6) را معرفی کرد که دارای مشخصاتی مشابه الفون اس ۷ است اما با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد! بنابراین باید دید که آیا مدیران این کمپانی بر سر قول و قرار خود خواهند ماند و یا اعلام این قیمت پایین در این بدنه‌ی زیبا (هرچند کپی و تکراری) تنها برای جلب توجه خریداران بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*