قابلیت‌های جدید iOS 10

مروری بر قابلیت‌های جدید iOS 10 در سومین نسخه بتا

سومین نسخه پیش نمایش از سیستم عامل iOS 10 اپل امروز رسما منتشر شد و طبق معمول هواداران دو آتیشه اهالی کوپرتینو دست به کار شده و آن را بر روی محصولات خود نصب کردند. چندی پیش طی مقاله‌ای به بررسی هر آنچه باید پیرامون قابلیت‌های جدید iOS 10 بدانید، پرداختیم. ضمن دعوت شما به مطالعه آن مقاله، در این مطلب می‌خواهیم مروری بر قابلیت‌های جدید iOS 10 در سومین نسخه پیش نمایش آن داشته باشیم.

مرور قابلیت‌های جدید iOS 10 در سومین نسخه پیش نمایش

توجه داشته باشید که اینها تنها قابلیت‌هایی هستند که طی 24 ساعت گذشته توسط خود کاربران شناسایی شده‌اند و به احتمال زیاد روزهای آینده متوجه موارد بیشتری خواهیم شد.

  • دانلود از مرورگر سافاری یا اپلیکیشن ایمیل و ذخیره سازی مستقیم دیتا در آی کلود

این قابلیت‌های جدید iOS 10 ، در دومین نسخه بتا این سیستم عامل قرار گرفته بود اما متاسفانه در بررسی‌های خود متوجه شدیم که در آن نسخه امکان استفاده از حالت دانلود در آی کلود فراهم نشده است. حالا در سومین نسخه پیش نمایش از آی او اس 10 اپل، کاربران می‌توانند فایل‌های مورد نظر خود از مرورگر سافاری و اپلیکیشن ایمیل را مستقیما در آی کلود ذخیره سازی کنند.

  • قابلیت Rest Finger to Open

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 10 که در دومین نسخه پیش نمایش آن معرفی شده بود و به‌درستی کار نمی‌کرد، حالا در نسخه بتای جدید فعال شده است. قابلیت جدید Rest Finger To Open در بخش Accessibility سیستم عامل گنجانده شده است. همانطور که از نام این قابلیت مشخص است، کاربر به‌وسیله آن می‌تواند تنها با یک بار قرار دادن انگشت خود بر روی دکمه هوم، دستگاه را هوشیار کند. در اولین نسخه پیش نمایش از آی او اس 10 کاربران باید یک بار بیشتر بر روی دکمه هوم لمس می‌کردند تا دستگاه آنلاک شود، اما حالا به لطف این قابلیت جدید در بخش Accessibility، دیگر نیازی به این کار نیست.

  • اپلیکیشن سلامت اپل حالا می‌تواند فعالیت‌های شما را بهبود بخشد

بهبود فعالیت‌ (Improve Activity) قابلیتی جدید در اپلیکیشن سلامت اپل است که حالا در سومین نسخه پیش نمایش از iOS 10 رونمایی شده است. کاربران پس از اینکه اپلیکیشن سلامت را برای اولین بار باز می‌کنند، با پیشنهاد دستگاه جهت روشن کردن این قابلیت روبرو خواهند شد. اما امکان فعال یا غیرفعال کردن قابلیت در آینده از بخش تنظیمات اپلیکیشن فراهم شده است.

با فعال کردن این قابلیت، اپلیکیشن سلامت دیتای بی‌نامی را به کمپانی اپل ارسال می‌کند تا امکان بهبود قابلیت‌های این بخش در آینده وجود داشته باشد.

قابلیت‌های جدید iOS 10

  • سیری و اپلیکیشن‌های جانبی

همانطور که در مقاله جامع قابلیت‌های جدید iOS 10 گفتیم، اپل با ایجاد تعامل بیشتر بین سیری و سایر اپلیکیشن‌ها به دنبال آشتی دادن کاربران با این دستیار است. حالا در سومین نسخه پیش نمایش آی او اس 10، کافیست به بخش Settings > Siri بروید تا لیست اپلیکیشن‌های سازگار با سیری در اختیارتان قرار گیرد. در اینجا می‌توانید اپلیکیشن‌های هماهنگ با سیری را به‌خوبی مدیریت کنید.

  • پیام رسانی

خوشبختانه باگ مربوط به «پاسخ مستقیم به پیام‌ها در صفحه لاک اسکرین» در این نسخه برطرف شده است. سیستم بسط یافته و جدید نوتیفیکیشن در iOS 10 پیش از این بخش مربوطه را برای هر کس باز کرده و امکان پاسخ را برای وی فراهم می‌کرد و در واقع افراد نیازی به آنلاک دستگاه نداشتند. تصاویر بخش پیام‌ها دیگر در بخش پیش نمایش کراپ نمی‌شوند.

  • مشکل حالت واقعیت افزوده بازی پوکمون گو برطرف شد

متاسفانه بنا به دلایل نامشخص، کاربران نمی‌توانستند حالت واقعیت افزوده بازی محبوب پوکمون گو را در دومین نسخه پیش نمایش iOS 10 اجرا کنند. حالا این باگ در سومین نسخه بتا این سیستم عامل رفع شده است.

  • گزینه به اشتراک گذاری (Share) در فرمان‌های سریع لمس سه بعدی

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید iOS 10 که اولین بار در نسخه دوم بتای آن معرفی شده بود، حالا در این نسخه جدید فعال شده است. در نسخه قبلی، گزینه به اشتراک گذاری یا همان Share تنها به‌صورت یک آیکون تنها در منوی گزینه‌های لمس سه بعدی تعبیه شده بود. اما حالا نام کامل اپلیکیشن در کنار این آیکون قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های جدید iOS 10

  • بازخورد هاپتیک با قفل دستی دستگاه

حالا کاربران آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس پس از قفل دستی تلفن هوشمند خود بازخورد هاپتیک دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که مدل‌های قدیمی آیفون تنها یک صدا از خود تولید می‌کنند.

  • صدای کلیک جالب کیبورد دوباره برگشت!

کیبورد پیش فرض و اصلی آی او اس 10 در اولین نسخه بتای خود صدای کلیک جالبی از خود تولید می‌کرد که بیشتر کاربران از آن رضایت داشتند. با این حال این صدا در دومین نسخه پیش نمایش سیستم عامل به‌کلی حذف شد و حالا در این نسخه جدید بازگشت باشکوهی داشته است؛ امیدواریم اپل این روند زیک زاکی را با حذف این گزینه از نسخه نهایی iOS 10 تکمیل نکند!

تاکنون تنها همین قابلیت‌های جدید iOS 10 در سومین نسخه بتای آن شناسایی شده‌اند. طی روز‌های آینده باید منتظر گشت و گذار علاقه‌مندان و پیدا شدن قابلیت‌های جدید مدفون شده در آی او اس 10 باشیم. اگر قابلیت جدید و جذابی شناسایی شود، حتما آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بی‌صبرانه در انتظار iOS 10 هستیم

کاملا مشخص است که اپل در iOS 10، کاربرد روزانه و معمولی کاربران را هدف قرار داده است. اهالی کوپرتینو به‌جای اضافه شدن قابلیت‌های عجیب و غریب و بدون کاربرد، سعی کرده‌اند با بهبود لاک اسکرین، نحوه آنلاک دستگاه، لمس سه بعدی، بهبود سیری و… کاربران را بیش از پیش به سیستم عامل خود علاقه‌مند کنند. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. سوالات و نظرات خود در مورد قابلیت‌های جدید iOS 10 اپل را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظرم سختی کار ios های جدید اینکه چطور هم قابلیت اضافه کنه و هم مثه گذشته ساده و روان باشه.
    فک کنم تا یکی دو سال دیگه ios مثه ویندوز10 یه تحول اساسی پیدا میکنه…