خانواده‌ی آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ Pro را در کنار هم مشاهده کنید

خانواده‌ی آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ Pro را در کنار هم مشاهده کنید

شایعات زیادی در چند هفته‌ی اخیر منتشر شده مبنی بر اینکه اپل در کنفرانس ماه سپتامبر خود قصد دارد که در کنار آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، یک اتفاق جدید دیگر در تاریخ آیفون را هم به ثبت برساند و مدل جدیدی به نام آیفون ۷ Pro را نیز معرفی کند تا بعد از آیفون ۵ سی و ۵ اس ای، پسوند پرو هم به سری اسمارت‌ فون‌های تولید شده توسط اپل اضافه شود.
احتمالا به یاد خواهید آورد که حدود یکی دو ماه پیش، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) که از تحلیلگران مطرح بازار دیوایس‌های الکترونیکی هوشمند و به‌خصوص محصولات اپل به‌حساب‌ می‌آید، پیش‌بینی کرده بود که اپل قصد دارد یک مدل جدید به نام آیفون ۷ پروProرا هم معرفی کند و از یک دوربین با دو لنز و با ساختار دو گانه در این دیوایس رونمایی خواهد کرد. حالا هم طبق تصاویری که به‌تازگی در فضای مجازی لو رفته‌اند، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های این کارشناس در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

آیفون ۷ Pro احتمالا جذاب‌ترین مدل در بین خانواده‌ی نسل هفتم آیفون خواهد بود

به‌تازگی تصویری از خانواده‌ی نسل هفتم آیفون در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو لو رفته است که در آن می‌توانید آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو را مشاهده کنید. در این تصویر همانطور که مشاهده می‌کنید، آیفون ۷ در کنار دو برادر بزرگ‌تر خود قرار گرفته است و نکته‌ی مهم اینجاست که دوربین با لنز دو‌گانه بر روی پنل پشتی مدل پرو قرار گرفته است و لنز دوربین آیفون ۷ نیز کمی بزرگ‌تر از نسل ششم این اسمارت فون طراحی شده است.

همانطور که آقای چی کو پیش‌بینی کرده بود، تقریبا می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ پرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و به غیر از لنز دوربین دوگانه در مدل پرو، در همه چیز از اندازه‌ی ۵.۵ اینچی نمایشگر گرفته و تا طراحی کلی بدنه، کاملا با یکدیگر مشترک هستند. همچنین اگر دقت کنید، یک پورت اسمارت کانکتر را بر روی پنل پشتی آیفون ۷ Pro مشاهده می‌کنید که البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل تنها این پورت را بر روی این مدل‌های آزمایشی داخل تصاویر قرار داده و یا قرار بر این است که کاربران بتوانند با استفاده از آن، اتصالات جدیدی را از آیفون به بیرون و برعکس برقرار کنند؛ البته توجه داشته باشید که ما تنها می‌توانیم درباره‌ی ظاهر این تصاویر قضاوت کنیم و اینکه اپل قرار است از مشخصات سخت افزاری نظیر حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی متفاوت برای هر دو مدل استفاده کند، هنوز قابل تشخیص نیست.

خانواده‌ی آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ Pro را در کنار هم مشاهده کنید

این تصاویر در نگاه اول کاملا واقعی به نظر می‌رسند و تصور نمی‌کنم که ویرایشی توسط نرم افزارهای مختلف بر روی آنها انجام شده باشد. تنها نکته‌ای که کمی باعث سردرگمی می‌شود، حک شدن حرف S بر روی پنل پشتی و در قسمت پایینی بدنه است و مشخص نیست که این حرف، به چه دلیلی بر روی آیفون‌های نسل هفتم که مدل اس هم نیستند، درج شده است.

جدا از پیشرفت‌هایی نظیر افزایش کیفیت عکاسی در نور کم و حالت‌های جدید عکاسی که در هر تغییر نسل در دوربین آیفون به وجود می‌آید، با توجه به کار رفتن لنز دوربین بزرگ‌تر در آیفون ۷ و مدل پلاس و البته دوربین با لنز دوگانه در آیفون ۷ پرو قطعا انتظار این را داریم که بخش تصویربرداری اسمارت فون‌های اپل با تحولات عظیمی همراه باشد.

این لنزهای بزرگ‌تر احتملا در جهت افزایش کیفیت تصویربرداری در نور کم به کار گرفته خواهند شد لنز دوگانه نیز همانطور که در گذشته به‌صورت مفصل به آن پرداخته‌ایم، می‌تواند قابلیت‌های بسیار مهمی نظیر زوم اپتیکال را به دوربین آیفون بیاورد. اگر این اتفاق عملی شود، کاربران می‌توانند بدون اینکه کیفیت عکس نهایی پایین بیاید، از حداکثر قدرت زوم آیفون استفاده کنند و تصاویر زوم شده را نیز با همان کیفیتی که تصاویر بر روی حالت معمولی شکار می‌شوند، در دیوایس ذخیره خواهند شد؛ در حال حاضر دوربین آیفون و اکثر گجت‌های الکترونیکی هوشمند دیگر از زوم دیجیتال استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم هنگام زوم کردن بر روی سوژه‌ی مورد نظر، عملیات بزرگنمایی به‌صورت دیجیتالی و کاملا مجازی انجام می‌شود و تصویر نهایی نیز با حالتی بلوری و با کیفیت بسیار پایین ثبت می‌شود.
خانواده‌ی آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ Pro را در کنار هم مشاهده کنیدطبق اظهارات مینگ چی کو این دوربین دوگانه برای آیفون ۷ Pro علاوه بر قابلیت زوم اپتیکال تا حد ۲ یا ۳ برابر، امکانات دیگری را هم در اختیار کاربران اپل قرار خواهند داد. این دوربین از دو لنز ساخت کمپانی سونی تشکیل خواهد شد که یکی از آنها دارای دریچه‌ی نوردهی بزرگ‌تری از لنز دومی است و یکی دیگر از آنها نیز دارای قابلیت پایداری سازی تصاویر به‌صورت اپتیکال (OIS) خواهد بود و همه‌ی اینها در کنار پتنتی که توسط اپل و برای یک دوربین با ساختار دوگانه ثبت شده است، می‌تواند به یک برگ برنده‌ی مهم برای سری دیوایس‌های آیفون ۷ و البته یک رقیب بزرگ در بخش عکاسی برای تمام گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شود.

این تحلیلگر نام آشنا پیش‌بینی کرده است که آیفون ۷ Pro در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید نسل هفتم آیفون را به خود اختصاص خواهد داد و قیمت آن نیز مطمئنا از دو مدل دیگر بالاتر خواهد بود؛ به هر حال هرکدام از این احتمالات که حقیقت داشته باشند، تمام پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها تا کمتر از دو ماه دیگر توسط اپل تایید و یا رد خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*