فروش مرورگر اپرا

مرورگر اپرا با ارزش 600 میلیون دلار به یک کنسرسیوم چینی فروخته شد!

در حالی که اپرا در تازه‌ترین نسخه از اپلیکیشن موبایلی مرورگر اپرا ویژگی‌های جذابی را به آن اضافه کرده بود؛ اما ظاهراً نتوانسته تا توقعات مدیران و سهام‌داران این کمپانی را برآورده کند. حال خبر می‌رسد که یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی چینی Qihoo 360 در حال خرید کسب و کار این مرورگر به ارزش 600 میلیون دلار است.

پس از کاهش پیشنهاد پایه از 1.2 میلیارد دلار، کمپانی اپرا بخش اعظمی از شرکت خود را با ارزشی 600 میلیون دلاری به یک کنسرسیوم چینی فروخته شد! این خریداران چینی که از زیرمجموعه‌های شرکت تحقیقاتی و امنیتی Qihoo 360 خواهند بود، در حال خرید کسب و کار مرورگر اپرا ، اپلیکیشن‌های امنیتی و تقویتی، حق مالکیت تکنولوژی و از همه مهم‌تر نام این کمپانی است.

آینده مبهم بیش از 1000 کارمند کمپانی اپرا پس از فروش مرورگر اپرا

البته این شرکت نروژی اعلام کرده که بخش مصرف کنندگان اپرا شامل نرم افزار‌های اپرا، بازی‌ها و همچنین اپرا تی‌وی را حفظ خواهد کرد. در حال حاضر این بخش به عنوان بازوی این شرکت نروژی به‌حساب می‌آید که شامل 560 کارمند است؛ اما این کمپانی هنوز اعلام نکرده که آینده‌ای در انتظار 1,109 کارمند دیگر بخش‌های فروخته شده خواهد بود!

فروش مرورگر اپرا

نخستین پیشنهاد خرید به ماه فوریه سال گذشته باز می‌گردد که بنا به گزارش‌های مربوطه موفق به ثبت رسمی آن نشدند. در حالی که این قضیه به سمت امیدوارکننده‌ای پیش نمی‌رفت مدیرعامل اپرا «لارس بویلسن» اعلام کرد که آن‌ها بر این باورند پیشنهاد جدیدی برای کارمندان اپرا و همچنین سهامداران آن ارائه خواهد شد و از آن‌ها درخواست کرد که در این باره نگرانی نداشته باشند. اینک پس از گذشت 18 ماه پیشنهاد جدیدی بر روی میز این شرکت قرار گرفته و آن‌ها آماده تحویل کسب و کار بخش عظیمی از شرکت خود هستند.

این کمپانی در واقع درآمدی بیش از 616 میلیون دلار را از سوی کسب و کار Opera TV و سایر محصولات بخش مصرف کنندگانش به دست می‌آورد که تصمیم گرفته آن‌ها را برای خود حفظ کند. بویلسن در این باره گفته است:

برای سهامداران اپرا ما بخش اعظمی از کسب و کارمان را به ارزش 600 میلیون دلار فروخته‌ایم که می‌تواند مبلغ قابل توجهی برای بهبود کسب و کار دیگر بخش‌های شرکت ما باشد.

مرورگر اپرا در حال حاضر با سهم ناچیز 1.9 درصدی از بازار، به عنوان پنجمین مرورگر محبوب دسکتاپی شناخته می‌شود؛ اما آن‌ها همچنان توانسته‌اند در بازار موبایلی این سهم را در چیزی حدود 10 درصد حفظ کنند. این کمپانی همچنان در زمینه تلفن‌های همراه مبتکرانه ظاهر شده است و پس از معرفی نسخه جدید مرورگر اپرا ویژگی‌های جذابی نظیر مسدودسازی تبلیغات، فشرده سازی داده‌ها و ویدیوها و همچنین یک وی پی ان درون ساختی را به کاربران خود ارائه کرده است. با این حال تنها چند امضا تا فروش کامل و رسمی این کسب و کار همراه مراحل اداری آن باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*