طرفداران آسیایی پوکمون گو هنوز هم منتظر عرضه‌ی رسمی این بازی در کشورهایشان هستند

طرفداران آسیایی پوکمون گو هنوز هم منتظر عرضه‌ی رسمی این بازی در کشورهایشان هستند

بازی پوکمون گو بدون شک به برترین بازی موبایلی هفته‌های اخیر تبدیل شده است و از حیث تعداد کاربرانی که آن را نصب کرده‌اند و هم از حیث اعتیادآور بودن، کم‌تر بازی موبایلی برای سیستم عامل اندروید و یا آی او اس بوده است که حداقل طی یکی دو سال اخیر توانسته باشد به چنین سطحی از محبوبیت برسد.

اما هر چه قدر که گیم پلی این بازی سرگرم کننده بوده، نحوه‌ی عرضه و مشکلات سرورهای آن آزاردهنده بوده‌اند. پوکمون گو در حال حاضر در کشورهای ایالات متحده‌ی آمریکا، کشورهای حوزه‌ی بریتانیا، نیوزلند و چندین کشور اروپایی دیگر نظیر آلمان، ایتالیا، سوئد، سوئیس و جمهوری چک عرضه شده است، اما به دلیل تعداد بسیار بالای مخاطبان این بازی و ضعف سرورها در پشتیبانی از این حجم از استقبال کاربران، باعث شده است که گیمرها خیلی از اوقات برای وارد شدن به بازی مشکل داشته باشند و حتی تا چندین ساعت نتوانند وارد سرورهای بازی شوند.

بازی پوکمون گو در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ بازی‌های موبایل است

جدای از این موضوع، نکته‌ی آزاردهنده‌ی دیگر این است که بازی پوکمون گو (Pokemon Go) با سرعت بسیار پایینی برای کشورهای جدید عرضه می‌شود و در حال حاضر ده‌ها کشور مختلف در اپ استور و فروشگاه گوگل پلی هستند که هنوز نتوانسته‌اند از این بازی میزبانی کنند و کاربران این کشورها مدت‌هاست که در حال انتظار برای تجربه‌ی این عنوان پر سر و صدا هستند. این موضوع به‌خصوص برای کشورهای آسیای شرقی که به‌نوعی خاستگاه اولیه‌ی کاراکترهای فانتزی پوکمون محسوب می‌شوند، غیرقابل تحمل‌تر است.

زیرا کاربران این کشورها به‌نوعی خود را مستحق این می‌دانند که حتی زودتر از کشورهای اروپایی باید از این بازی استفاده می‌کرده‌اند و با توجه به این کمپانی مالک این عنوان یعنی نینتندو نیز در کشور ژاپن واقع شده است، مطمئنا کاربران ژاپنی بر این باورند که این بازی حداقل به‌صورت همزمان با کشورهای اروپایی باید در کشور آنها نیز عرضه می‌شده است. کار به‌جایی رسیده است که عده‌ای از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Reddit یک صفحه‌ی اختصاصی برای زمان عرضه‌ی این بازی تشکیل داده‌اند و در این صفحه، لیست اکثر کشورهای آسیایی نظیر چین، هنگ کنگ، سنگاپور، کره‌ی جنوبی، هند و اندونزی آورده شده است و وضعیت عرضه‌ی این بازی در تمام این کشورها به‌صورت لحظه‌ای و زنده گزارش داده می‌شود.

طرفداران آسیایی پوکمون گو هنوز هم منتظر عرضه‌ی رسمی این بازی در کشورهایشان هستند

بااینکه در جلوی اسم اکثر کشورهای این لیست در حال حاضر کلمه‌ی NO نوشته شده است، اما این وضعیت ممکن است که در طی روزهای آینده و حتی ساعات آینده تغییر کند و از آنجا که اخبار رسمی و دقیقی مبنی بر زمان عرضه‌ی رسمی این بازی در کشورهای آسیایی وجود ندارد، طرفداران عاشق بازی پوکمون گو می‌توانند هر چند ساعت یک بار به این صفحه در شبکه‌ی اجتماعی فوق مراجعه کرده و از وضعیت عرضه‌ی آن در کشور خود مطلع شوند.

گفتنی است در این بازی کاربران به سفرهایی کوتاه و یا بلند در خیابان‌ها و شهرهای اطراف محل زندگی خود فرستاده می‌شوند و باید با جمع‌آوری کاراکترهای پوکمون از سراسر کشور، آنها را تربیت کنند و با افزایش قدرت هیولاهای داخل کلکسیون خود، آنها را به جنگ دشمنان بفرستند و از باشگاه‌های ارزشمند به‌صورت مشترک دفاع کنند.

در انتهای گزارش آمده است که بازی پوکمون گو در حال حاضر به محبوب‌ترین بازی موبایلی ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل شده است و درحالی‌که از نظر تعداد دانلود در این کشور، نرم افزار محبوب Tinder را پشت سر گذاشته است، به‌تازگی وارد رقابت با نرم افزارهای ارتباطی اسنپ چت و واتس اپ از حیث متوسط میزان استفاده در طول روز شده است و احتمالا با ادامه‌ی این روند در آینده‌ای نزدیک به بیشترین آمار دانلود در بین تمام بازی‌های موبایلی تاریخ دست پیدا خواهد کرد؛ اتفاقی که با ورود عاشقان پوکمون گو در کشورهای آسیایی به چرخه‌ی دانلود بازی، چندان هم دور از دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*