مدیر‌عامل شیائومی

نشست مدیر‌عامل شیائومی با مدیران سامسونگ بر سر تراشه‌ها و نمایشگر‌های اولد

مدیر‌عامل شیائومی برای برخی مذاکرات تجاری با سامسونگ وارد کره می‌شود. با گسترش صف دور و دراز محصولات شیائومی، مشتریان این کمپانی نیز به‌شدت در حال افزایش است. علیرغم وجود محصولات زیاد و متنوع در سبد تولیدی این کمپانی همچون پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع، تصفیه آب و غیره، هسته اصلی کسب و کار این کمپانی چینی بر پایه گوشی‌های هوشمند آن استوار شده است.

شیائومی نهایتا در هر کوارتر زمانی (سه ماهه) یک گوشی هوشمند معرفی و روانه بازار کرده است. استراتژی‌های بازاریابی، فروش و قیمت‌گذاری این کمپانی باعث شده تا در چند سال گذشته شمار هواداران آن به‌طور فزاینده‌ای بالا رفته و در حال حاضر به‌عنوان یک برند قوی تجاری نوظهور، در بازار کشورهای آسیایی همچون هند شناخته می‌شود.

کمپانی شیائومی در آوریل 2010 تاسیس شد و با عرضه اولین گوشی هوشمندش در اوت 2011 توانست سهم بزرگی از بازار چین را به خود اختصاص دهد. این کمپانی در سال 2015 به‌عنوان یکی از 5 کمپانی گوشی‌ساز برتر جهان انتخاب شد و در چین با پشت سر گذاشتن رقیبی چون هواوی بر بلندای بازار چین ایستاد.

بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار این کمپانی از نمایشگر IPS LCD برخوردار شده‌اند؛ اما گویا این روند در آینده تغییراتی خواهد کرد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های خبری کره، مدیر‌عامل شیائومی ، Lei Jun برای اولین بار برای دیدار با مدیران سامسونگ الکترونیک، از کره جنوبی دیدن کرد. نشست مدیران سامسونگ و لی جان می‌تواند نشانه خوبی از برنامه‌های شیائومی برای توسعه همکاری با غول کره‌ای در زمینه تامین قطعات مورد نیاز گوشی‌های هوشمند این کمپانی باشد.

بر اساس این گزارش، مدیر‌عامل شیائومی در این سفر با Jeon Young-hyun، رئیس بخش چیپ‌های حافظه سامسونگ (قسمت گوشی‌های هوشمند) دیدار خواهد کرد. در کنار Jeon، لی جان قصد دارد تا با رئیس بخش نمایشگر‌های این کمپانی نیز ملاقاتی داشته باشد. از آنجا که سامسونگ سهم عمده‌ای (بیشتر از 90 درصد) از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند اولد را در اختیار دارد، فرصت خوبی است تا لی جان در این دیدار درباره تهیه نمایشگر‌های اولد برای گوشی‌های هوشمند خود نیز صحبت کند.

از قبل گزارش‌هایی درباره برنامه‌ریزی کمپانی‌های چینی همچون شیائومی،هواوی و ویوو از عرضه گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منحنی به‌ گوش می‌رسید. علاوه بر این به‌تازگی شنیده‌های زیادی درباره وجود نمایشگر منحنی در گوشی‌های شیائومی چون Mi Note Edge، حکایت می‌کند. با توجه به اینکه سامسونگ بازار نمایشگر‌های دو منحنی گوشی‌های هوشمند را رهبری می‌کند، این جلسه می‌تواند درباره تامین نمایشگر‌های منحنی برای گوشی‌های بعدی شیائومی برگزار شود.

لی جان همچنین این فرصت را دارد تا درباره خرید تراشه‌های اکسینوس سامسونگ برای پرچم‌داران آینده شیائومی نیز صحبت کند. خانواده تراشه‌های اکسینوس در چند سال اخیر بهتر و بهتر شده‌اند و Exynos 8990 یکی از بهترین‌های حال و حاضر بازار است.

باید صبر کرد تا نتایج سفر مدیر‌عامل شیائومی به کره جنوبی مشخص گردد. مطمئنا همکاری بین دو غول تکنولوژیکی جهان در عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند می‌تواند بسیار دیدنی باشد. محصولات قدرتمند سامسونگ در کنار قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ی گوشی‌های شیائومی شاید داستان تازه‌ای را در بازار روایت کند. باید دید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وای خدایا ، کیف کردم با این خبر …
    کم کم دوران امپراتوری گسترده شیائومی هم داره شروع میشه . وقتشه که قلمرو خودش رو به خوبی گسترش بده …

    بازار داغ اولد ها یکی از بهتری راه ها برای این کار هست . ضمن اینکه تراشه اگزینوس 8893 سامی تقریبا بی رقیب هست . امتیاز بالای 8000 در بنچمارک گیک بنچ و GFX Bench نشان از قدرت بی بدیل از پردازنده داره . نوت 7 هم مدل خاورمیانه اش با همین پردازنده میاد …

  2. تنها کم و کاستی گوشی های خوب ژیاومی، همین نبود صفحات اولده. از قرار معلوم اونم داره رفع میشه.
    ژیاومی با سوپرامولد اسکرین…
    به قول معروف، چه شود!