iOS 10 اپل

هرآنچه باید از iOS 10 اپل بدانید؛ قابلیت‌ها، خبرها و تاریخ عرضه

اندروید در حال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل در تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود، اما سیستم عامل آی او اس – iOS – اپل نیز با اختلاف اندکی آن را تعقیب می‌کند. در مورد مزایا و معایب این دو سیستم عامل محبوب، بحث‌های فراوانی وجود دارد و برخی افراد تنها با دیدگاه‌های تعصبی خود اظهار نظر می‌کنند. در مراسم WWDC 2016 در سان فرانسیسکو اطلاعاتی اندک پیرامون سیستم عامل iOS 10 اپل منتشر شد.

همانطور که قبلا گفتیم، iOS 10 اپل پر از تغییرات گسترده است که در کاربرد روزانه کاربران از تلفن و تبلت‌های هوشمند خود تاثیر می‌گذارد، اما نگران نباشید، تمامی این تغییرات واقعا کاربردی و جالب هستند و این نسخه همچون سایر ورژن‌های آی او اس کاملا رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر نسخه آزمایشی iOS 10 اپل جهت دانلود در دسترس همه کاربران قرار گرفته است و اپل از توسعه دهندگان و کاربران می‌خواهد تا بازخورد‌های خود را در مورد این نسخه آزمایشی و تکمیل نشده ارائه کنند. این بدان معناست که چیزی تا عرضه نسخه نهایی iOS 10 اپل باقی نمانده است. در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی اخبار مربوط به این نسخه از سیستم عامل اهالی کوپرتینو را به همراه معرفی قابلیت‌های آن پوشش دهیم. با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه iOS 10 اپل

اپل باری دیگر می‌خواهد ما را در تاریخ عرضه نسخه جدید از سیستم عامل خود غافلگیر کند. در حال حاضر توسعه دهندگان و حتی کاربران معمولی می‌توانند با نصب نسخه بتا از iOS 10 اپل از امکانات آن تا زمان عرضه نسخه نهایی بهره ببرند.

iOS 10 اپل

بنابراین می‌توان گفت iOS 10 اپل هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. نسخه اولیه بتا از این سیستم عامل در همان رویداد WWDV سان فرانسیسکو رونمایی شد که البته آن نسخه هنوز برای استفاده معمولی کاربران آیفون و آیپد و افرادی که توسعه دهنده نیستند، مناسب نبود.

خوشبختانه ۲۳ روز بعد، اهالی کوپرتینو نسخه عمومی و آزمایشی iOS 10 اپل را جهت استفاده تمامی کاربران منتشر کردند تا باگ‌های این نسخه تا انتشار ورژن نهایی iOS 10 اپل در دو ماه آینده شناسایی و رفع شوند. این یک اتفاق خوب است، چراکه سال گذشته نیز ارائه نسخه آزمایشی از iOS 9 موجب رفع اکثر باگ‌های آن نسخه شد و تجربه ‌خوبی در آن داشتیم. اپل این روند را در iOS 9.3 خود نیز ادامه داد.

اگر هنوز هم منتظر دریافت نسخه نهایی از این سیستم عامل هستید، به جهت طولانی بودن مراحل تست باگ‌ها باید کمی بیشتر صبر کنید. نسخه پایدار و نهایی iOS 10 اپل احتمالا در ماه سپتامبر به همراه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس این شرکت منتشر خواهد شد.

سازگاری با آی او اس ۱۰

iOS 10 اپل در ماه سپتامبر برای آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ شما ارسال می‌شود، مگر اینکه از تلفن یا تبلت هوشمندی قدیمی با داک‌های ۳۰ سوزنه یا آیپد تاچ‌های نسل قدیمی استفاده می‌کنید. در تصویر زیر لیست دستگاه‌های پشتیبان این سیستم عامل ذکر شده است:

iOS 10 اپل

بدین ترتیب دارندگان محصولاتی نظیر آیفون ۴ اس، آیپد ۲ و نسل پنجم آیپاد تاچ نباید انتظار iOS 10 اپل را در دستگاه خود بکشند. البته این موضوعی کاملا طبیعی است: این محصولات علاوه بر کابل اتصال قدیمی خود، از ۵۱۲ مگابایت حافظه رم بهره می‌برند و تا آخر عمر باید با آی او اس ۹ بسازند.

iOS 10 اپل وارد می‌شود

اپل بالاخره پس از ده سال و عرضه اولین نسل از آیفون خود، تصمیم گرفت در آی او اس ۱۰، منوی قفل یا همان لاک اسکرین آیفون و آیپدها را تغییر دهد. سیستم اسلاید به سمت راست جهت آنلاک شدن دستگاه دیگر فراموش شده است و کافی است دکمه هوم را بفشارید.

iOS 10 اپل

اما مهم‌ترین تغییر در این بخش، روشن شدن آیفون پس از بلند کردن آن از روی زمین محسوب می‌شود. بدین ترتیب دیگر مشکلات متعدد کاربران از قبیل از بین رفتن نوتیفیکیشن‌ها به دلیل لمس تاچ آی دی سریع دکمه هوم به فراموشی سپرده خواهند شد. این امکان در نوع خود بسیار جالب و کاربردی است و در سال جاری آن را در محصولاتی نظیر نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس نیز مشاهده کردیم؛ صفحه نمایش اپل واچ نیز با بلند شدن مچ کاربر به‌صورت خودکار روشن می‌شود.

بدین ترتیب iOS 10 اپل می‌خواهد نحوه استفاده روزانه شما از آیفون و آیپد را تغییر دهد.

نوتیفیکیشن‌های صفحه لاک اسکرین

حالا در آی او اس ۱۰ کمپانی اپل، نوتیفیکیشن‌ها به‌صورت حباب در صفحه قفل قرار می‌گیرند و به کمک لمس سه‌بعدی می‌توان محتوی درون آنها را مشاهده کرد. نمونه‌هایی از انعطاف‌پذیری نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین این نسخه‌ را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

iOS 10 اپل

از جمله نوتیفیکیشن‌های سازگار با لمس سه‌بعدی می‌توان به اپلیکیشن پیام‌های کاربر – Messages – اشاره کرد. بنابراین پس از شنیدن صدای پیامک کافی است گوشی را از روی زمین بلند کرده و در همان صفحه قفل به پیام مربوطه پاسخ دهد؛‌ اصلا نیازی به خروج از صفحه قفل آیفون نیست.

برخی از اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرض سیستم عامل اپل همچون Uber نیز امکان استفاده از لمس سه‌بعدی در صفحه لاک اسکرین را به کاربران خود می‌دهند. بنابراین همچون تکنولوژی لمس سه‌بعدی، توسعه دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را متناسب با این قابلیت جدید به‌روز کنند.

دکمه پاک سازی تمام نوتیفیکیشن‌ها

یکی دیگر از امکانات جدید و جذاب iOS 10 اپل ، امکان پاک سازی همه نوتیفیکیشن‌ها به کمک لمس سه‌بعدی است. پاک سازی تک تک آنها با اسلاید کشیدن یا حتی پاک کردن گروهی آنها در iOS 9 وقت کاربران را تلف می‌کرد.

iOS 10 اپل

کافی است بر روی آیکون ایکس (X) در پنل جدید نوتیفیکیشن‌ها لمس طولانی کرده و دکمه Clear All را انتخاب کنید. با یک بار لمس این گزینه، تمامی نوتیفیکیشن‌ها به یک باره پاک خواهند شد. در مجموع پاک سازی نوتیفیکیشن‌ها در iOS 10 اپل بسیار ساده و سریع شده است.

ساماندهی مرکز کنترل (Control Center)

منوی کنترل آی او اس که با اسلاید از بخش پایینی نمایان می‌شود حالا طراحی جدیدی را به خود اختصاص داده است. این موضوع یکی از درخواست‌های پرتعداد کاربران از طراحان اپل بود که حالا در آی او اس ۱۰ عملی شده است.

iOS 10 اپل

طبق معمولا میانبر چهار اپلیکیشن در بخش پایینی این منو دیده می‌شود؛ چراغ قوه، تایمر، ماشین حساب و دوربین. همچنین میانبر مربوط به حالت شب (Night Shift) از این بخش جدا شده و حالا نوار اختصاصی خود را دارد. دلیل این اتفاق نیز شکایت کاربران از کوچک شدن آیکون‌های پایانی این منو بوده است.

iOS 10 اپل

همچنین دکمه‌های بزرگ‌تر ایر پلی و ایر دراپ در بالای نوار نایت شیفت قرار گرفته‌اند. همچنین دکمه‌های مربوط به حالت پرواز، وای فای، بلوتوث، مزاحم نشو و قفل چرخش خودکار صفحه بدون تغییر دیده می‌شوند (البته پس از روشن شدن به رنگ آبی خاصی در می‌آیند.

اما چه اتفاقی برای بخش کنترل پخش موسیقی افتاده است؟ در این منو به سمت راست اسلاید بکشید تا یک پنل اختصاصی برای ولوم دستگاه و کنترل پخش موسیقی در اختیارتان قرار گیرد؛‌ حتی کاور آلبوم‌های موسیقی نیز در این پنل نمایش داده می‌شوند.

دوربین در لاک اسکرین و ویجت‌ها

ورود به بخش دوربین دستگاه در iOS 10 اپل بسیار ساده‌تر از قبل شده است. حالا به‌جای اسلاید از پایین به سمت بالا، کافی است دست خود را از سمت راست لاک اسکرین به داخل اسلاید بکشید تا سریعا به دوربین منتقل شوید.

iOS 10 اپل

این روش باز شدن دوربین را در دستگاه‌های اندرویدی مختلف مشاهده کرده‌ایم و بسیار بهتر از روش قبلی در آی او اس ۹ است. کاربران هر روز از دوربین آیفون خود استفاده می‌کنند، پس چرا راه باز کردن این بخش آسان‌تر از قبل نشود؟

اما اسلاید از سمت چپ به داخل در لاک اسکرین iOS 10 اپل چه بخشی را باز می‌کند؟ با این کار به بخش نوتیفیکیشن‌های اپل در آی او اس دسترسی خواهید داشت. البته این پنل همچون همتای خود در اندروید قابلیت شخصی سازی زیادی ندارد اما به‌هرحال یک بهبود مناسب محسوب می‌شود.

میانبر‌های گرافیکی لمس سه‌بعدی

در صفحه هوم اسکرین، کاشی‌های لمس سه‌بعدی مربوط به اپلیکیشن‌هایی نظیر Activity، جلوه‌های گرافیکی بیشتری از آمادگی جسمانی شما را نمایش می‌دهد. نمایی از این جلوه‌های گرافیکی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

iOS 10 اپل

اپلیکیشن ESPN شامل بیشترین اطلاعات در بخش میانبر ویجتی خود بود. در این بخش امتیازات مسابقات به‌خوبی نمایش داده می‌شود و دکمه‌ای جهت افزودن ویجت جدید قرار گرفته است. جلوه‌های گرافیکی این اپلیکیشن حتی از برنامه Activity نیز زیباتر است.

تمامی گشت گذارهای این چنینی را می‌توان بدون خروج از لاک اسکرین آیفون و آیپد پیگیری کرد و این بدان معناست که لمس سه‌بعدی به‌خوبی در سیستم عامل iOS 10 اپل تکامل یافته است.

با سیری راحت باشید

هر هفته بیش از دو میلیارد درخواست و سوال از سیری اپل پرسیده می‌شود و حالا طبق ادعای اپل، قابلیت‌های سیری بیشتر از قبل شده است؛‌ به‌هرحال با توجه به امکانات و قدرت بالای دستیار Google Now در اندروید، اهالی کوپرتینو باید به این بخش توجه خاصی داشته باشند. حالا در iOS 10 اپل، درهای سیری به روی توسعه دهندگان مختلف باز شده است.

iOS 10 اپل

حالا می‌توانید به سیری بگویید: Send a telegram to Ali saying I’ll be five minutes late. بدین ترتیب سیری در اپلیکیشن تلگرام به علی پیامی مبنی بر دیر کردن شما خواهد فرستاد. چنین جملاتی را می‌توان به شکل‌های مختلف به سیری گفت.

سیری در آی او اس ۱۰ دیگر کمتر به درخواست‌های شما پاسخ منفی Sorry را خواهد داد. این اتفاق به لطف API جدید اپل است که حالا در زبان‌های مختلف عملکرد مناسبی دارد.

اپلیکیشن‌های جانبی در سیری

همانطور که گفتیم، درهای سیری بر روی اپلیکیشن‌های مختلف در iOS 10 اپل باز است و توسعه دهندگان برنامه‌های معتبری همچون واتس اپ، تلگرام و … به‌زودی از این امکان بهره خواهند برد.

iOS 10 اپل

حالا به لطف سیری می‌توان در اپلیکیشن‌هایی همچون شاترفلای و پینترست با صدای خود به جست‌وجوی تصاویر پرداخت.

تایپ سریع کیبورد به کمک سیری

حالا به لطف هوش بالای سیری، تایپ سریع و ویرایش خودکار (Auto-correct) در کیبورد آیفون و آیپد با سرعت و دقت بیشتری صورت می‌گیرد و دیگر خبری از اشتباهات قابلیت ویرایش خودکار در iOS 10 اپل نیست و این مشکلات به حداقل رسیده‌اند. در واقع سیری می‌تواند تفاوت بین آنچه شما می‌نویسید و آنچه رایانه فکر می‌کند شما می‌خواهید تایپ کنید را متوجه می‌شود.

iOS 10 اپل

حریم خصوصی تشخیص دهنده یا همان Differential Privacy اپل به آی او اس ۱۰ کمک می‌کند تا با توجه به محتوی تایپ شده، پیشنهاد‌های بهتری را در نوار بالای کیبورد قرار دهد. این سیستم دیگر تنها به کلمه در حال تایپ دقت نمی‌کند، بلکه با در نظر گرفتن کل جمله به شما پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد. تمامی این دیتای خصوصی جمع‌آوری شده در خود دستگاه ذخیره خواهد شد و طبق ادعای اپل کاربران نباید در این زمینه نگران باشند. دقیقا برخلاف گوگل و سرور‌های جاسوس خود که تمامی دیتای شما را ضبط می‌کنند.

همچنین از این به بعد به‌محض اینکه فردی از شما در مورد موقعیت مکانی سوال کند، امکان به اشتراک گذاری این مورد در بالای کیبورد فراهم خواهد شد. حتی اگر فردی درخواست اطلاعات تماس یکی از دوستان را داشته باشد، کیبورد آیفون به‌سرعت شماره وی را برایتان نمایش خواهد داد.

iOS 10 اپل

به نظر می‌رسد با انتشار کیبورد اختصاصی گوگل برای سیستم عامل iOS اپل، حالا اهالی کوپرتینو می‌خواهند تغییرات گسترده‌ای در این بخش ایجاد کنند. سیری به‌صورت پیش‌فرض مکالمات شما را آنالیز کرده و متوجه می‌شود که در حال صحبت در مورد چه موضوعی هستید. اگر در مورد غذا صحبت می‌کنید، لیست رستوران و نحوه پخت غذاها را ارائه می‌کند. علاوه بر این، بخش تقویم نیز سازگاری مناسبی با کیبورد iOS 10 اپل دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید Quicktype در آی او اس ۱۰، امکان چسباندن لینک جدیدی است که اخیرا آن را مشاهده کرده‌اید؛‌ در واقع بدون نیاز به کپی کردن آدرس در کلیپ برد می‌توانید در بخش‌های دیگر از آن استفاده کنید. این قابلیت‌ برای فیلم‌ها، رستوران‌ها و هر چیزی که آن را جست‌وجو کرده‌اید، کاربرد خواهد داشت.

تصاویری با حالت نمایش پیشرفته در رایانه

iOS 10 اپل

iOS 10 اپل می‌خواهد با سیستم هوشمند و یادگیرنده خود، نحوه چینش و دسته‌بندی تصاویر را راحت‌تر از قبل کند. در واقع رقابت اصلی اپل در این بخش با اپلیکیشن Google Photos است.

اپل در این بخش نیز بر امنیت حریم خصوصی کاربران خود تاکید دارد. گالری اپل در نسخه جدید از سیستم عامل خود می‌تواند تصاویر را با تشخیص چهره افراد شناسایی کرده و بدین ترتیب آلبوم‌های مجزا بسازد. این قابلیت هوشمند، می‌تواند اشیاء، مناظر و حیوانات را نیز در تصاویر کاربران شناسایی نماید. همچنین چینش تصاویر بر روی یک نقشه دیجیتال – بر مبنای مکان گرفته شدن تصویر – نیز در نوع خود جالب است.

اپل می‌خواهد تجربه تصویربرداری کاربران را به سطح جدیدی از خاطره سازی ارتقاء دهد؛‌ به‌هرحال ما تصاویری از سفرها و مهمانی‌های مختلف ثبت می‌کنیم تا در آینده خاطره آنها برایمان زنده شوند. رابط کاربری مشابه با مجلات در اپلیکیشن گالری اپل نیز در نوع خود تحسین برانگیز است.

در آی او اس ۱۰ می‌توانید تصاویر مربوط به یک رویداد یا مکان خاص را به‌صورت یک ویدیو خاص تدوین کنید. این ویدیو‌ها را می‌توان با تعیین حالت، در سه سطح زمانی مختلف تنظیم کرد. علی‌رغم همه این موارد شناسایی صورت و خودآموزی سیستم، کمپانی اپل امنیت بالای حریم خصوصی کاربران را تضمین کرده است.

موقعیت‌یاب اپل بهتر از همیشه

در iOS 10 اپل بزرگ‌ترین مشکل اپلیکیشن موقعیت‌یاب این سیستم عامل حل شده است؛ قابلیت دنبال کردن یک آدرس با اسکرول صفحه. در حال حاضر اگر بخواهید در نقشه اطراف یک موقعیت مکانی گشت‌وگذار داشته باشید، اپلیکیشن اپل به‌صورت خودکار شما را به مکان کنونی خود برمی‌گرداند. حالا به‌راحتی می‌توان در نقشه‌های اپل زوم کرد و به گشت‌وگذار در محلات مختلف پرداخت.

iOS 10 اپل

مپس در آی او اس ۱۰ حالا با افزودن قابلیت ترافیک به آدرس‌های مورد نظر کاربر و همچنین توسعه بخش Nearby (اطراف) رقابت تنگاتنگی با گوگل مپس دارد. حالا در موقعیت‌یاب گوگل، پیشنهاد‌های بیشتر و بهتری در اطراف شما شناسایی و معرفی می‌شوند.

دستگاه‌های پشتیبان سرویس کار پلی اپل حالا بر اساس ترافیک جاده‌ها، مسیر مناسب و بهتر را انتخاب می‌کنند. همچنین آدرس یابی کوچه به کوچه در وسیله نقلیه شما به شکلی مطلوبی صورت می‌گیرد. همچنین حالا تعامل موقعیت‌یاب اپل با سایر اپلیکیشن‌ها در دستگاه بیشتر شده است و اطلاعات زیادی به این برنامه ارائه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال بر اساس جدول زمانی شما در تقویم، بهترین مسیر جهت انتخاب شما شناسایی خواهد شد.

همچنین اپلیکیشن‌های جانبی می‌توانند بدون انتقال به برنامه موقعیت‌یاب اپل، نقشه‌های مورد نظر خود را برای کاربر نمایش دهند.

اپل موزیک

اپلیکیشن موسیقی در iOS 10 اپل با طراحی جدیدی در اختیار ۱۵ میلیون مشترک خود قرار می‌گیرد. طبق ادعای اهالی کوپرتینو، این اپلیکیشن حالا از هر موسیقی یک قهرمان می‌سازد. کاور هنری هر قطعه متمایز و زیبا بوده و در اپل موزیک می‌درخشد.

iOS 10 اپل

از جمله ویژگی‌های جدید اپل موزیک در آی او اس ۱۰ می‌توان به طراحی تمیز و زیبا، تمرکز مناسب بر روی کاور آلبوم‌ها و پیشنهاد موسیقی به کاربر در سبکی جدید اشاره کرد. اما اگر از مشترکین پولی این سرویس نیستید، نسخه جدید اپل موزیک آنچنان غافلگیرکننده و خاص نخواهد بود.

Apple News

iOS 10 اپل

هرماه حدود ۶۰ میلیون کاربر به سرویس خبری اپل اضافه می‌شوند و Apple News حالا با پشتیبانی از ۲۰۰۰ نشریه یکی از بهترین سرویس‌های خبری تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود. در آی او اس ۱۰، این بخش اختصاصی اپل نیز با تغییرات گسترده‌ای در طراحی ارائه شده است. حالا خبر‌ها در موضوعات مختلف شخصی سازی شده و ویرایشگران این سرویس تنها خبرهای با ارزش را در آن منتشر می‌کنند.

در بخش اخبار iOS 10 اپل امکان گرفتن اشتراک نشریاتی همچون مجله National Geographic یا ژورنال Wall Street وجود دارد؛‌ البته حق اشتراک این نشریات رایگان نیست.

اپلیکیشن هوم

بخش مربوط به منزل کاربران – HomeKit – حالا مبتنی بر توسعه دهندگان برای آی او اس ۱۰ و همچنین اپل واچ آماده کار شده است. این بخش به‌صورت یک اپلیکیشن و تحت عنوان هوم در منوی سیستم عامل دیده می‌شود.

iOS 10 اپل

اگر از گجت‌های خانگی متعدد استفاده می‌کنید، امکان اتصال آنها به رابط کاربری منسجم بخش هوم در iOS 10 اپل فراهم شده است؛ با یک لمس ساده می‌توانید مود کلی اتاق را تغییر دهید. البته متاسفانه هنوز تا هوشمند شدن منازل کاربران زمان زیادی باقی‌مانده است و هرکسی نمی‌تواند از این بخش بهره ببرد.

همچون سایر اپلیکیشن‌ها، سیری به بخش لوازم جانبی خانگی شما نیز دسترسی خواهد داشت و حتی از منوی کنترل پایین نیز می‌توانید این گجت‌ها را کنترل کنید. کافی است پس از باز کردن منوی کنترل (با اسلاید از پایین به بالا)، دو اسلاید دیگر از راست به چپ بکشید تا پنل مربوط به لوازم خانگی نمایش داده شود.

iOS 10 اپل

همچنین نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن هوم در صفحه لاک اسکرین انعطاف‌پذیری مناسبی دارند و با لمس سه‌بعدی می‌توان به آنها فرمان داد. نمونه‌ای از این موارد را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

بخش تماس

علاقه‌ای به شنیدن پیام‌های صوتی ندارید؟ هیچ‌وقت آنها را چک نمی‌کنید؟ ما هم همینطور! به همین خاطر است که از ایده رونویسی شدن پیام‌های صوتی در iOS 10 اپل هیجان‌زده هستیم. همانطور که در تصویر می‌بینید، علاوه بر فایل صوتی هر پیام صوتی، متن آن نیز به نمایش در می‌آید؛‌ البته بعید می‌دانیم این قابلیت به‌زودی برای زبان‌هایی همچون فارسی و عربی شخصی سازی شود.

iOS 10 اپل

این بخش، صحبت‌های مخاطب شما را به‌صورت متنی با فونت و اندازه مناسب به نمایش در می‌آورد. اپل همچنین با سرویس Tecent در چین همکاری می‌کند تا اسپم بودن تماس‌ها را به اهالی آنجا اطلاع دهد.

iOS 10 اپل

از این به بعد تماس‌های صوتی اینترنتی نظیر اسکایپ، واتس اپ و هنگ اوتز را می‌توان همچون سایر تماس‌ها در صفحه لاک اسکرین پاسخ داد. این تماس‌ها جزئی از لیست تماس‌های اخیر و لیست مورد علاقه شما خواهند بود.

پیام‌ها (Messages)

در آی او اس ۱۰ ارتباط بین بخش پیام‌ها با نمای زنده دوربین بسیار مناسب است و کافی است دکمه مربوطه را در بخش مکالمه فشار دهید. همچنین اگر به شکلک‌های ایموجی علاقه دارید، عاشق iOS 10 اپل خواهید شد.

iOS 10 اپل

ایموجی‌های جدید اپل به نسبت ایموجی‌های کنونی سه برابر بزرگ‌تر شده‌اند و همچنین کیبورد اپل می‌تواند متون شما را جهت تعویض با ایموجی مناسب تشخیص دهد. به‌عنوان‌مثال کافی است کلمه Happy را در کیبورد تایپ کرده و با یک بار لمس به ایموجی خوشحال تبدیل خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که آی او اس ۱۰ در ماه سپتامبر با ۷۲ ایموجی جدید ساخت کنسرسیوم یونیکد همراه شود. این ایموجی‌های جدید به دست طراحان کوپرتینو رسیده است و احتمالا در اندروید نوقا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

همچنین مطابق تصویر زیر، می‌توانید پیام‌های خود را داد زده یا بسیار آرام و مودبانه ارسال کنید؛ بدون اینکه نیازی به قرار دادن ایموجی یا تماس صوتی داشته باشید.

iOS 10 اپل

اگر از حالت جدید “Invisible Ink” جهت ارسال متن یا تصویر استفاده کنید، دریافت کننده آن باید با اسلاید از راست به چپ آن را نمایان کند (مطابق تصویر زیر). بدین ترتیب به‌راحتی می‌توان مخاطب خود را هیجان‌زده یا شکه کرد.

به‌عنوان‌مثال در تصویر منتشر شده از اپل، تصویری با انگشتر نامزدی به این حالت ارسال شده است که در نهایت فرد دریافت کننده شکه شده و تبریک می‌گوید. برخلاف بسیاری از قابلیت‌های غیرکاربردی در زبان فارسی، این ویژگی بسیار جالب و پراستفاده خواهد بود.

iOS 10 اپل

علاوه بر موارد بالا، امکان پاسخ دادن به پیام‌ها به کمک دست خط کاربران نیز فراهم شده است. بدین ترتیب مخاطب شما عبارات پر مفهوم و احساسی را با دست خط خودتان مشاهده می‌کنند و از آن لذت خواهند برد؛ البته اگر خوش‌خط باشید!

iOS 10 اپل

با رقص نور، ایموجی‌های بزرگ و آتش‌بازی تمام صفحه در iOS 10 اپل ، بخش پیام‌ها در این سیستم عامل واقعا جذاب و متفاوت شده است. البته با توجه به دسترسی توسعه دهندگان در آینده به این بخش به کمک SDK، باید منتظر قابلیت‌های بیشتر و بهتری نیز باشیم.

iOS 10 اپل

امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. نظرات خود در رابطه با نسخه جدید از آی او اس را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*