صعود ۸۶ درصدی ارزش سهام نینتندو به لطف بازی Pokemon GO

صعود ۸۶ درصدی ارزش سهام نینتندو به لطف بازی Pokemon GO

کمپانی نینتندو یکی از آن نام‌هایی است که خیلی از جوانان حال حاضر جهان از دوران کودکی خود با آن خاطرات زیادی دارند و کنسول‌های اولیه‌ی این کمپانی به همراه بازی‌های خاطره‌انگیزی همچون سوپر ماریو یا همان قارچ خور دوست داشتنی خودمان، اولین تجربیات اکثر ما از دنیای گیمینگ را تشکیل داده‌اند.

بعد از عرضه‌ی کنسول وی یو مشخص شد که نینتندو آن مهارت گذشته‌اش در جذب مخاطب و فروش کنسول‌های بازی را از دست داده است و این کنسول در رقابت با محصولات قدرتمندی نظیر ایکس باکس و پلی استیشن نتوانستن آن‌طور که باید و شاید بفروشد و با رکودی طولانی مدت مواجه شد. هرچند که بازی‌هایی نظیر ماریو کارت ۸ و سوپر اسمش بروز توانستند در یک دوره‌ی کوتاه و به صورت مقطعی، این رکود را بشکنند، اما باز هم با گذشت چند ماه و به دلیل تکراری شدن این عناوین برای گیمرهای کنسول وی یو، دوباره همان روند نزولی دنبال شد.

چنین دوره‌هایی که فروش بهترین محصول یک کمپانی کاهش می‌یابد و هزاران نفر از خریداران ماهانه‌ی آن کم می‌شود، معمولا آسیب بزرگی به ارزش سهام و دارایی‌های آن کمپانی وارد می‌شود و سهامداران با ضررهایی در سطح میلیون دلار مواجه می‌شوند. اما این اتفاق برای نینتندو نیفتاد و حتی برعکس، ارزش سهام این کمپانی با افزایشی فضایی همراه شد!

پوکمون گو در نقش یک منجی برای نینتندو ظاهر شده است

اما چطور چنین چیزی ممکن شده است؟ به لطف بازی جدید پوکمون گو (Pokemon GO) ! این بازی که هر روز اخبار جدیدی از رکوردشکنی‌های آن منتشر می‌شود، در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ تمام پلتفرم‌ها حتی با در نظر گرفتن کنسول‌های بازی است. پوکمون گو که به‌تازگی به رتبه‌ی اول فروشگاه گوگل پلی صعود کرده بود، توانست سود سرسام‌آوری را برای توسعه دهندگانش در کمپانی نیناتیک که به‌عنوان زیرمجموعه‌ی نینتندو فعالیت می‌کند، به همراه بیاورد؛ جالب است بدانید که این بازی روز گذشته با کنار زدن بازی‌های کلش رویال و کندی کراش توانست به محبوب‌ترین بازی ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل شود و این افتخاری است که تا چندین سال نصیب عنوان دیگری نشده بود.

حالا نیز نوبت به یک افتخار دیگر برای این بازی و این بار در زمینه‌ی اقتصادی رسیده است. به گزارش خبرگزاری رویترز موفقیت بازی پوکمون گو که حدود یک هفته از زمان عرضه‌ی رسمی آن می‌گذرد، باعث شده است که ارزش سهام نینتندو از پنجشنبه‌ی قبلی تا به الان در حدود ۸۶ درصد افزایش پیدا کند تا یک شوک بسیار خوشحال کننده به سهام‌داران این برند محبوب وارد شود!

در این گزارش آمده است که این افزایش ۸۶ درصدی باعث شده است که ارزش کلی برند نینتندو در بازار سهام تا ۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که ۹ میلیارد دلار از این مقدار، در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده بود، به ارزش برند نینتندو افزوده شده است و حالا با این گزارش جدید رویترز، مشخص می‌شود که ۶ میلیارد دلار دیگر نیز در همان هفته به این میزان اضافه شده است؛ ۱۵ میلیارد دلار افزایش آن‌هم تنها در یک هفته می‌تواند برای خیلی از برندهای بزرگ جهان‌ هم مانند یک رویای عجیب به نظر برسد!

این را بگذارید در کنار این موضوع که این ۱۵ میلیارد دلار در شرایطی به دست آمده که بازی پوکمون گو تنها در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا و البته چند کشور اروپایی به صورت محدود عرضه شده است و مطمئنا با اضافه شدن تعداد کشورهای بیشتری به لیست میزبانان این بازی، برطرف شدن مشکلات سرور و البته عرضه‌ی این بازی در خاستگاه کاراکتر پوکمون و کمپانی نینتندو، یعنی کشور ژاپن، می‌تواند یک افزایش عظیم دیگر را در ارزش سهام این برند به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*